Kolesterolin laskeminen ilman lääkkeitä
Kommentit (33)
^Yllä siis keinoja elimistön matala-asteisen tulehduksen hoitoon. Jonka hoituessa koletkin normalisoituu ihan itsestään. Tulehdukset tykkää sokerista, joten makeaa siis vähän. C-vitamiinia ja antioksidantteja säätelemään elimistön happamuutta optimaaliselle tasolle: kotimaiset marjat on loistavia siihen! Mustikkaa, puolukkaa, vadelmia, hillaa.
Ei ole edes mahdollista laskea kolesterolia niin alas kuin statiini-intoilijat ja tutkijat vaativat. Ainoa keino on estää kolesterolin hapettuminen antioksidanteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes mahdollista laskea kolesterolia niin alas kuin statiini-intoilijat ja tutkijat vaativat. Ainoa keino on estää kolesterolin hapettuminen antioksidanteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä on kyllä testattu hivenainelääkärien potilaillakin vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kolesterolia ei kannata yrittää laskea. Syö mieluummin terveellisesti.
Niin, ravinto ja lisäravinteet vaikuttaa kolesterolin hapettumiseen kiinni suoniin - ei paljon itse kolesterolitasoon.
Minulla laski huono kole 1,5 pykälää kun aloitin päivittäisen liikunnan ja jätin kaikki suolaraksut pois.
Paino toki putosi em. seurauksena ennen uusintamittausta 10% eli tiedä sitten laskiko kolesteroli liikkumisen takia vai painon putoamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on perinnöllistä sitä ei kyllä laske millään, ei oikein edes lääkkeillä jotka on pahempaa myrkkyä kuin itse kolesteroli. Jugurtit ja margariinit ei ole vaikuttaneet mitään, päinvastoin noussut 6>7 kuluneiden parin vuoden aikana. Lääkkeitä en ota
Mulla on ruokavalio kunnossa mutta yritän vielä lisätä tehoa syömällä 1-2 rkl pellavansiemenrouhetta joka päivä smoothien seassa. Sen pitäisi myös vaikuttaa alentavasti.
Sokerikin on haitallista korkeassa kolestrolissa, joten smoothinen sijaan siemenet kanattaa nauttia vaikka maustamattoman jogurtin kanssa.
Mun smoothiessä ei ole kuin marjojen tai hedelmien sokeri, mitä tarkoitat??
Rasvaton piimä, sokeriton marjakeitto, mustikka/aronian marja/pari palaa kotimaista päärynää, tahini, pellavansiemenrouhe tänä aamuna.
Mä en ole saanut (enkä huolinut) lääkkeitä eikä lääkäri ole edes ehdottanut kun en muuten kuulu riskiryhmään - en esim tupakoi enkä ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on perinnöllistä sitä ei kyllä laske millään, ei oikein edes lääkkeillä jotka on pahempaa myrkkyä kuin itse kolesteroli. Jugurtit ja margariinit ei ole vaikuttaneet mitään, päinvastoin noussut 6>7 kuluneiden parin vuoden aikana. Lääkkeitä en ota
Mulla on ruokavalio kunnossa mutta yritän vielä lisätä tehoa syömällä 1-2 rkl pellavansiemenrouhetta joka päivä smoothien seassa. Sen pitäisi myös vaikuttaa alentavasti.
Sokerikin on haitallista korkeassa kolestrolissa, joten smoothinen sijaan siemenet kanattaa nauttia vaikka maustamattoman jogurtin kanssa.
Rasvaton piimä, sokeriton marjakeitto, mustikka/aronian marja/pari palaa kotimaista päärynää, tahini, pellavansiemenrouhe tänä aamuna.
Mä en ole saanut (enkä huolinut) lääkkeitä eikä lääkäri ole edes ehdottanut kun en muuten kuulu riskiryhmään - en esim tupakoi enkä ole ylipainoinen.
Hedelmien sokeri on terveydelle haitallista.
Liikkuminen niin että syke nousee kunnolla ja tulee hiki pudottaa helposti 10-20%, toki samalla painokin putoaa .
Kananmunien keltuaisten syönnin voisi lopettaa, varsinkin jos perinnöllistä.
Yli 50-vuotiailla naisilla Kol yli 5 suojaa sydäntaudeilta. Kol on kehon omatuotanto, kuinka se yksin voi olla vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmien sokeri on terveydelle haitallista.
Näin on! Rasvoittaa esim. maksaa.
Kolestroli ei ole tulehduksen syy vaan seuraus, useiden tutkimusten mukaan. Kolestroli on elimistön tapa yrittää korjata tulehdusta.
Ruokavaliosta pois kaikki teollinen moska, kevyttuotteet, yletön sokerin popsiminen. Leipä ja peruna ei pidä olla ruokavalion perusta. Niitä kohtuudella, samoin kuin riisiä, pastaa.
Paljon (maan päällä kasvavia) kasviksia, luonnollisia proteiininlähteitä (maustamattomat lihat, kala, kananmuna, maitotuotteet), luonnollisia rasvoja, =voi, oliiviöljy, kookosöljy. Rypsiöljyssä omega 6 ja 3 suhde on vinksallaan ja sitä paljon käyttämällä saa elimistönsä tulehdustilaan. Itse käytän rypsäriä vain popcornien teossa ja majoneesissa, siinä kun oliiviöjy maistuu pahalta. Muutoin paistamisessa voi+oö seos, salaatinkastikkeena oö+balsamico tai oö+sitruuna.
Pois rypsiöly, ällöt marinadiliemet, kaikki korvikkeet eli ne kasvipohjaiset kermakkeet, kaiken maailman kasvisproteiinijalosteet joiden E-lista on isompi kuin luonnon aineiden, esanssimehut, aspartaamilla makeutetut ällökkeet. Jne. Pois keksit, leivokset, karkit. arkikäytöstä siis, kai nyt jokainen tajuaa että juhlat on erikseen.
Tupakka mäkeen, alkoholia kohtuudella. Parasta on kirkas viina tai vaikka punkku. Sokeriset siiderit ei ei, olutta kohtuudella, limuviinat ja ETENKIN Ligt-juomat mäkeen.
Liikuntaa niin että tulee hyvä mieli. Ei väkisin. Pikku hiljaa aloitellen.
Siinä nyt joitain juttuja. Ja sitten se, että kokonaiskolen ei etenkään ikääntyvällä naisihmisella tartte olla ylettömän matala. Arvojen suhteet toisiinsa ratkaisee enemmän.