Apua! Miten sanoa nätisti lapselle että tämä tarvitsisisi dödön? Enhän voi tokaista "sinä haiset"
Vasta 10v, mutta parina viime viikkoina alkanut tuntua hienhajua joten dödön osto se kait on edessä.
Kommentit (49)
Laitettiin muksu asuun lehtimajaan takapihalle ja nakeltiin pikkukivillä niin kauan että itse hoksasi haisevansa.
Jos lapsi on normaali asiasta on varmaan helppo sanoa, mutta koetappa lapselle jolla ADHD... " EN MÄ TARVII MITÄÄN DEOTORANTTIA! NO EI TARVII MENNÄ SUIHKUU! EI TARVII VAIHTAA PIKKAREITA! MÄ HALUUNKI HAISTA!" Kaikki hyvää tarkoittavat, hygieniaan liittyvät neuvot saavat aikaan raivarin. Tyttö on viidesluokkalainen ja kulkee kainalohikisisissä, ruokatahraisissa paidoissa ja likaisissa hiuksissa. Suihkuun saa tytyn painostettua kaksi kertaa viikossa ja silloinkin pukee ne samat pikkarit jotka riisui ennen suihkua. Paidankin suostuu vaihtamaan vasta, kun opettaja sanoo, että tuo pitäisi välillä pestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi sanoa että sä haiset? Mun mielestä voi ihan hyvin sanoa, tai ainakin omalle pojalle sanoisin.
Mun mielest toi on epäkohteliasta sanoa tolleen, en sanoisi vieraille enkä varsinkaan omall rakkaalle lapselle. Tuon voi hoitaa fiksumminkin, kuten täällä on monessa vastauksessa todettu.
Miksi te teette lapsia, jos ette osaa tai uskalla puhua heille asioista, kuten esim. hygieniasta huolehtimisesta tai muusta vastaavasta? Taas tää sama juttu, että ei ole tajuttu, että siitä pikku pallerosta kasvaa teini ja sitä pitää neuvoa ja opastaa eri asioista.
Ettekö te todella tajua tätä lapsia hankkiessanne?? Jos on noin vaikeaa, niin kannattaa jättää lapset tekemättä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi te teette lapsia, jos ette osaa tai uskalla puhua heille asioista, kuten esim. hygieniasta huolehtimisesta tai muusta vastaavasta? Taas tää sama juttu, että ei ole tajuttu, että siitä pikku pallerosta kasvaa teini ja sitä pitää neuvoa ja opastaa eri asioista.
Ettekö te todella tajua tätä lapsia hankkiessanne?? Jos on noin vaikeaa, niin kannattaa jättää lapset tekemättä!
Mietin samaa. Etenkin kun teinin kanssa joutuu käymään aika paljon syvällisempiä ja rankempia keskusteluja kuin dödö.
Ymmärrän kyllä nuoren tietämättömän hajut.Mutta meillä tuttava 60v mies löyhkää hielle.Saunaankaan ei heti hänen jälkeensä voi tuulettamatta mennä.Haju on todella voimakas ja kuvottava.Asuu Espoossa,naimisissa .
Vierailija kirjoitti:
"Tarvitsisit dödön" on nätisti sanottu. "Haiset" ei.
Hiki on alkanut haista on ihan yhtä nättiä.
Mitä vastaat kun lapsi esittää sulle vastakysymyksen että mihin hän sitä dödöä tarvitsee? Se on tapana, ei ole pätevä perustelu. Kyllä se keskustelun lomassa on vain ääneen sanottava että kukaan ei viihdy haisulin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarvitsisit dödön" on nätisti sanottu. "Haiset" ei.
Hiki on alkanut haista on ihan yhtä nättiä.
Mitä vastaat kun lapsi esittää sulle vastakysymyksen että mihin hän sitä dödöä tarvitsee? Se on tapana, ei ole pätevä perustelu. Kyllä se keskustelun lomassa on vain ääneen sanottava että kukaan ei viihdy haisulin vieressä.
"Estämään hienhajua". Tätä voikin sitten jatkaa puhumalla murrosiästä, jos tarvitsee. 9-vuotiaat tietävät jo usein mihin dödöä käytetään. Silti eri asia kuin todeta suoraan "sinä haiset", joka voi toki olla totta, mutta vaikuttaa syytökseltä.
Jos tyttö, ostaisin jonkun nätin pakkauksen, jossa dödö ja vaikkasuihkugeeli ja antaessani sanoisin just niiinkuin ylläolevat. Ei 10v vielä osaa valita mieluistaan merkkiä. Jos tyttö tykkää tuoksusta, niin se tuntuu hyvältä lahjalta.