Miksi hoitolaitoksiin ei saada kameroita!!!! Linkki
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8be63c4b-6167-4d2a-bbf0-f2732625d0ba
Heikot ovat siellä toisten armoilla. Tietysti myös hoitajissa on mt-ongelmaisia, kuten muissakin.
Kommentit (32)
Tuo potilas on asunut kotonaan. Kuka sinne kameroita haluaisi
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa todennäköisesti haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa todennäköisesti haluaisin.
Saat sä kameran kotiisi asentaa vaikka heti, kunhan ilmoitat sen olemassaolosta vieraillesi. Ketjussa ainakin aloitusviestin perusteella keskustellaan hoitolaitoksista.
Mulla on kotona kaksikin veri suren kameraa.
Mutta ne kuvaavat vain, jos anturit hälyttää. En pelkää, vaikka salakuvattaisiin.
Mutta hoitolaitoksiin pitäisi saada potilaan luvall huoneisiin kamerat. Jos olen avuton, pelkään enemmän, että mua kaltoinkohdellaan kuin että mua kuvataan vaipnvaihdossa. Miksi se mua tuossa kunnossa hävettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitolaitoksissa on paljon kameroita. Moneen eri tarkoitukseen.
Ei ole hoitohuoneissa mitään kameroita. (on pelkkää kulunvalvontaa käytävillä)
Potilaalta tai huonokuntoisen omaisilta lupa, ja sitten vaan kameralla valvottisiin hoitoa. Tallentava valvonta, eli jos jotain sattuu, voitaisiin tarkistaa ja lisäksi omaiset tai esimiehet voisivat katsoa milloin vain.
Tällaisen luvan voiis tallentaa etukäteen vaikka kantaan.
Toivottavasti hoitohuoneissa ei ole, mutta potilashuoneissa on. Itse pyysin sammuttamaan kameran, mutta sanoivat sammuttavansa vain monitorin. Ärsytti se kamera vaikka se hyvin huomaamaton olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaalta tai huonokuntoisen omaisilta lupa, ja sitten vaan kameralla valvottisiin hoitoa. Tallentava valvonta, eli jos jotain sattuu, voitaisiin tarkistaa ja lisäksi omaiset tai esimiehet voisivat katsoa milloin vain.
Toivottavasti hoitohuoneissa ei ole, mutta potilashuoneissa on. Itse pyysin sammuttamaan kameran, mutta sanoivat sammuttavansa vain monitorin. Ärsytti se kamera vaikka se hyvin huomaamaton olikin.
Ennemmin se hoitohuoneessa pitäisi, siellähän ne hoitovirheet sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin se hoitohuoneessa pitäisi, siellähän ne hoitovirheet sattuu.
En todellakaan halua itseäni kuvattavan hoitotilanteessa. Ei veisi kauaa, kun niitä käytettäisiin naama sutattuna "opetustuksessa". Kuinka paljon on hoitotilanteita ja kuinka vähän väärinkäytöksiä. Jos joku haluaa tappaa, hän löytää keinot siihen.
Osaa kuvitella kuinka joka toinen potilas haluasi käydä videon läpi epäillessään hoidon huonoutta.
Joillekin kotihoidon asiakkaille on omaiset hommanneet tallentavan kameravalvonnan omaisensa asuntoon sisälle.
Vähän oli, varsinkin alkuun, häiritsevää käydä sellaisen asiakkaan luona hoitajana, mutta siihenkin tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä tallennettavaksi sen, kun sinulle vaihdetaan vaippaa? Oikeastaan voisit hankkia tallentavan kameran omaan makuuhuoneeseesi tai kylppäriin, niin totut yksityisyyden menetykseen.
Voisin ottaakin, jos sillä saataisiin estettyä tämänkaltaiset jutut. Ei niitä kameroita kukaan jatkuvasti mistään liveruudulta katso, vaan vain silloin jos jotain sattuu, tai epäillään sattuneen. Omalla kohdallani olisin täysin valmis luopumaan tuosta osasta yksityisyyttäni, jos olisin noin avuttomassa tilassa. Ihan turvallisuussyistä. Ymmärrän kyllä että kaikki eivät, ja siksi tuohon pitäisi aina olla potilaan tai edunvalvojan tms lupa.
Miten tässä tapauksessa hengityskoneessa olevan ihmisen kuolema olisi estettetty kuvaamalla ja joksus katsottavalla videolla?
Henkilökunnalla on isompi kynnys tehdä mitään tuollaista, kun ovat tietoisia valvonnasta. Kiinnijääminen 100%, kun taas ilman kameraa tietyissä tilanteissa näyttöä voi olla vaikeaa haalia.
Se hengityskoneen sulkeminen on sellainen asia, josta jää 100% varmasti kiinni. Kuten tässäkin tilanteessa kävi.
Minut pahoinpiteli joku leikkauksen jälkeen. Ei ollut kameroita ei...
Veikkaan lääkäriä ja hoitajaa yhdessä.
Tapahtui ulkomailla. Keho ei ole palautunut edes 5 vuotta tapahtuneen jälkeen...
Mielestäni kaikilla tulisi olla mahdollisuus kameravalvontaan niin halutessaan.
NO EIVÄT ESTÄ MUTTA EDISTÄVÄT SYYLLISEN KIINNISAAMISTA JA SITEN NOSTAVAT KYNNYSTÄ RIKOLLISEEN TOIMINTAAN. Ja olen kyllä hoitotahtoni tehnyt, kiitos huolenpidosta.