Hoitajien palkkavaatimukset ja kokemukseni kuntoutussairaalasta.
En pysty ymmärtämään näitä hoitajien palkkavaatimuksia. Minusta 3000 sairaanhoitajilla ja 2200 lähihoitajilla (peruspalkat siis) ovat ihan liikaakin suhteessa hoitajien perustyömäärään.
Työmäärästä minulla on kokemuksia kuntoutussairaalan vuodeosastolla. Sairaanhoitajat (3 kpl osastolla) osallistuivat lääkärikierrokselle 2 kertaa viikossa. Lähihoitajat jakoivat lääkkeet 3 kertaa päivässä ja tekivät minulle hoitotoimenpiteen joka toinen päivä. Kaiken muun hoisi laitoshenkilökunta.
Fysioterapeutti sanoi, että minun pitää pyytää hoitajia kävelyttämään kerran päivässä 15 min. Kertaakaan kellään ei ollut aikaa.
Osastolla oli vastaanotto / toimistohuone, johon oli lasi-ikkuna. Siellä oli mm tietokoneet. Tässä huoneessa pidettiin aamu- ja iltapalaverit 15 min. Muuten huoneessa oli joku paikalla puoli tuntia aamulla ja puolituntia iltapäivällä. Muuten oli lappu luukulla.
Henkilökunnan taukotilan ovi pysyi visusti kiinni mutta sieltä kuului iloista naurua ja puhetta koko päivän. Henkilökuntaa ei näkynyt käytävillä.
Kommentit (60)
1500 on ihan sopiva palkka näille piikki-iitoille. Enempää eivät tarvitse.
Ap on kyllä osin oikeassa. Jopa samassa sairaalassa voi olla niin, että osalla hoitajista on kädet täynnä työtä, ja osalla ei ole oikeastaan mitään tekemistä kun tappaa aikaa. Itsellä oli huoneessa 3 potilasta ja 2 hoitajaa. Ruuat jakoi muut ihmiset. Nämä lisäksi naljailivat ja käyttäytyivät huonosti.
Osa hoitajista taas on ihan mielettömän ystävällisiä ja avulijaita. Vanhemmasta päästä tuntuvat olevan ne, jotka eivät välitä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että laitoshuoltaja on se joka koko ajan näkyvillä ja tuntuu myös tekevän aina töitä. Jakaa ruuat ja kerää astiat sekä kärryt viuhuen siivoaa jatkuvasti jotain. Hoitajat käyvät tekevät pakolliset ja sulkeutuvat kahvihuoneeseen "kirjaamaan". Toki poikkeuksiakin on mutta nämä ahkerat hoitajat oppii tuntemaan nopeasti. Muut piileksivät kahvihuoneessa ja jos joskus näkee ja erehtyy kysymään niin vastaus todellä äkäinen.
Olen täysin samaa mieltä. Pienipalkkaiset laitoshuoltajat tekevät siellä töitä, muilla aikaa kuluu paljon käytäväkävelyyn, juoruiluun ja kahvitaukoihin. Eikö johtavat hoitajat puutu lusmuiluun vai mistä kiikastaa.
Eikun tulet sinä keksimään, miten se kaikki muu paitsi potilaan välitön hoitotyö saadaan työstä pois, niin Ai että on koko hoitajapula ratkaistu.
Tutkimusten mukaan hoitajalla on työvuoron aikana vuodeosastolla aikaa käyttäää/potilas noin 5-10 minuuttia, kaikki muu aika menee ei välittömään (hoito) työhön. Miten ajattelit että hoidetaan esim kirjaamiset, lääkkeen jaot, yhteydenpidon esim lääkäriin, näytteet ja tutkimukset ja niiden tilaamiset, ruuan jaot. jne jne Nuo on semmoisia töitä jotka pitää tehdä hoitajan eikä niitä voi siirtää kuin toiselle hoitajalle.
Ruuan jaot on kylläkin paikottain ihan yhden henkilön varassa, joka ei mitään muuta teekkään. Epäilen vahvasti että onko edes hoitaja, koska se nyt ei vaadi mitään sairaanhoidon taitoja. Ainkin vaatteet olivat erilaiset kuin hoitajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että laitoshuoltaja on se joka koko ajan näkyvillä ja tuntuu myös tekevän aina töitä. Jakaa ruuat ja kerää astiat sekä kärryt viuhuen siivoaa jatkuvasti jotain. Hoitajat käyvät tekevät pakolliset ja sulkeutuvat kahvihuoneeseen "kirjaamaan". Toki poikkeuksiakin on mutta nämä ahkerat hoitajat oppii tuntemaan nopeasti. Muut piileksivät kahvihuoneessa ja jos joskus näkee ja erehtyy kysymään niin vastaus todellä äkäinen.
Laitoshuoltajana kesätöissä olleena hieman allekirjoitan tän. Riippuu tosin osastosta. Eräs hoitaja kävi hengittämässä minun niskaan että onko tämä tai tuo siivottu, no ei kun meillä oli tietty järjestys mikä tehdään milloinkin.
Ja eräs hoitaja siirsi potilaan ikkunan viereen, mutta koska vuoteen laidat ei toiminut niin vaihtoi suoraan sänkyä ei sänkyä ja potilasta, ja sitten vielä laittoi minut pesemään sen vuoteen ja vaihtaa lakanat. Periaatteessa joo oli mun homma, mutta minulle tuli vaan lisää hommaa sen vuoksi että potilas sai ikkunanäkymän, että kiitti vaan. Laitoshuoltajana päivä on tosi aikataulutettu. Ruokatarjottimien kuntoon laitto oli laitoshuoltajien homma, ja hoitsut laitto niihin sitten ruuan. Laitoshuoltajat taas kävi hakemassa pois.
Yhdellä osastolla juustot ja leikkeleet piti olla lukkojen takana jääkaapissa jotta yököt ei syöny potilaiden juustoja.
Minä Olin potilaana, niin siellä oli ne siivoojat tosi ilkeitä. Pari haisi tupakalle, vaikka meidänkin huoneessa oli astmaatikko, joka joutui astmapiippua ottamaan aina kun se ämmä kävi huoneessa.L isäksi oli ilkeä ja töykeä
Osasto oli päivystysosasto, joten potilaita tuli yltä myöten. Yksi pyysi ruokaa, niin hoitaja pahoitteli, kun oli vaan jukurttia ja hedelmiä. Kun kävin ennen tätä wc:ssä, niin näin kun tämä siivooja mussutti siellä potilaiden keittiössä valmista voileipää. Eli söi potilaiden ruokia niin että potilaille ei riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä osin oikeassa. Jopa samassa sairaalassa voi olla niin, että osalla hoitajista on kädet täynnä työtä, ja osalla ei ole oikeastaan mitään tekemistä kun tappaa aikaa. Itsellä oli huoneessa 3 potilasta ja 2 hoitajaa. Ruuat jakoi muut ihmiset. Nämä lisäksi naljailivat ja käyttäytyivät huonosti.
Osa hoitajista taas on ihan mielettömän ystävällisiä ja avulijaita. Vanhemmasta päästä tuntuvat olevan ne, jotka eivät välitä mistään mitään.
Onneksi sinä olet ihana ihminen. Ja varmaan työssäni kohtaat asiakkaat ja työkaverit joka päivä hymyillen ja Super hienosti kohdaten.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että osa hoitajista "vain tappoi aikaa" siellä sairaalassa? Eli ilmeisesti kuljit koko työpäivän useamman hoitajan perässä, ja seurasit mitä ne teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinä olet ihana ihminen. Ja varmaan työssäni kohtaat asiakkaat ja työkaverit joka päivä hymyillen ja Super hienosti kohdaten.
En ole hakeutunutkaan asiakaspalvelutehtäviin. Ei sitä edes tarvitse hymyillä, mutta kun hoitajat vartavasten wittuilevat potilaille, jotka ovat siitä huonossa asemassa asiakkaina, että he eivät yleensä voi vaihtaa toiseen hoitopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etusivu
Etsi
Alueen etusivulle
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Alue: AIHE VAPAA
Hoitajien palkkavaatimukset ja kokemukseni kuntoutussairaalasta.
Vierailija
klo 12:10 | 15.1.2020
En pysty ymmärtämään näitä hoitajien palkkavaatimuksia. Minusta 3000 sairaanhoitajilla ja 2200 lähihoitajilla (peruspalkat siis) ovat ihan liikaakin suhteessa hoitajien perustyömäärään.Työmäärästä minulla on kokemuksia kuntoutussairaalan vuodeosastolla. Sairaanhoitajat (3 kpl osastolla) osallistuivat lääkärikierrokselle 2 kertaa viikossa. Lähihoitajat jakoivat lääkkeet 3 kertaa päivässä ja tekivät minulle hoitotoimenpiteen joka toinen päivä. Kaiken muun hoisi laitoshenkilökunta.
Fysioterapeutti sanoi, että minun pitää pyytää hoitajia kävelyttämään kerran päivässä 15 min. Kertaakaan kellään ei ollut aikaa.
Osastolla oli vastaanotto / toimistohuone, johon oli lasi-ikkuna. Siellä oli mm tietokoneet. Tässä huoneessa pidettiin aamu- ja iltapalaverit 15 min. Muuten huoneessa oli joku paikalla puoli tuntia aamulla ja puolituntia iltapäivällä. Muuten oli lappu luukulla.
Henkilökunnan taukotilan ovi pysyi visusti kiinni mutta sieltä kuului iloista naurua ja puhetta koko päivän. Henkilökuntaa ei näkynyt käytävillä.
Ei ole sinulla tarvetta kuntoutussairaalalle, kun päivät pitkät jaksat käytäviä ja sairaalaa pitkin vahdata ja kyylätä mitä siellä tapahtuu
Olet itsekäs ja röyhkeä loinen ,joka teeskentelee sairasta, että ei tarvitse mennä töihin, vaan saa veronmaksajien rahoilla olla täysi hoidossa. Tunnen monta ihmistä, jotka oikeasti tarvitsevat kuntoutusta mutta eivät pääse, kun jonot on niin pitkät
Häpeä, olet törkeä !!!!!
Kerroppa mikö on tämä sairaala/kuntoutuslaitos, missä sairaanhoitajien peruspalkka on 3000€?
Minäkin haluan tietää. Eli kerro jo nyt!
Minä myös haluan tietää: mikä on se laitoksen nimi, jossa sairaanhoitajan peruspalkka on 3000€ ja lähärin 2000€?
Huhuu. Laita nyt vihdoin tähän sen sairaala-kuntoutuslaotoksen nimi, jossa tuollaiset palkat on hoitajilla.
Ja jälleen kerran kävi niin, että vastausta ei kuulu. Jännä juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hakeutunutkaan asiakaspalvelutehtäviin. Ei sitä edes tarvitse hymyillä, mutta kun hoitajat vartavasten wittuilevat potilaille, jotka ovat siitä huonossa asemassa asiakkaina, että he eivät yleensä voi vaihtaa toiseen hoitopaikkaan.
Niin ja sinä wittuilet täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa nyt, että mikä on sen sairaalan nimi, missä hoitajat työkseen vittuilee 2000€ ja 3000€ kuukaisipalkalla?
Näitä keskusteluja lukiessa ei yhtään ihmetytä, että sairaanhoitajaksi hakevien määrä on vähentynyt. Törkeää työnvähättelyä, panettelua, ylikävelyä ja itsekkäitä vaatimuksia potilailta. Mihin on hävinnyt potilaiden empaattisuus, jonottamisen taito ja ymmärrys siitä, että on muitakin potilaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltajana kesätöissä olleena hieman allekirjoitan tän. Riippuu tosin osastosta. Eräs hoitaja kävi hengittämässä minun niskaan että onko tämä tai tuo siivottu, no ei kun meillä oli tietty järjestys mikä tehdään milloinkin.
Ja eräs hoitaja siirsi potilaan ikkunan viereen, mutta koska vuoteen laidat ei toiminut niin vaihtoi suoraan sänkyä ei sänkyä ja potilasta, ja sitten vielä laittoi minut pesemään sen vuoteen ja vaihtaa lakanat. Periaatteessa joo oli mun homma, mutta minulle tuli vaan lisää hommaa sen vuoksi että potilas sai ikkunanäkymän, että kiitti vaan. Laitoshuoltajana päivä on tosi aikataulutettu. Ruokatarjottimien kuntoon laitto oli laitoshuoltajien homma, ja hoitsut laitto niihin sitten ruuan. Laitoshuoltajat taas kävi hakemassa pois.
Yhdellä osastolla juustot ja leikkeleet piti olla lukkojen takana jääkaapissa jotta yököt ei syöny potilaiden juustoja.Minä Olin potilaana, niin siellä oli ne siivoojat tosi ilkeitä. Pari haisi tupakalle, vaikka meidänkin huoneessa oli astmaatikko, joka joutui astmapiippua ottamaan aina kun se ämmä kävi huoneessa.L isäksi oli ilkeä ja töykeä
Osasto oli päivystysosasto, joten potilaita tuli yltä myöten. Yksi pyysi ruokaa, niin hoitaja pahoitteli, kun oli vaan jukurttia ja hedelmiä. Kun kävin ennen tätä wc:ssä, niin näin kun tämä siivooja mussutti siellä potilaiden keittiössä valmista voileipää. Eli söi potilaiden ruokia niin että potilaille ei riittänyt.
Se potilaskeittiö on sen siivoojan taukohuone, muuta ei kerkeä. Ja oliko siinä leivässä potilaan nimi?
Siis onhan tietysti mahdollista että laitoshuoltajakin mussuttaa pitilaiden ruokia kuin sairaanhoitajakin, mutta sitä emme tiedä.
Miten niin monen mielestä voi olla oikein, ettei ihminen saa pitää ruokataukoa ollenkaan? Irvaillaan vain että "voi voi sun pullakahvit keskeytyi". Miten toiselle ihmiselle edes voi puhua noin? Paistaa läpi ettei vastaaja silloin pidä kyllä ketään muuta ihmisenä kuin itseään! Koita itse olla pitämättä taukoa, syömättä, käymättä vessassa. Sittenkin kun istut hetkeksi alas äkkiä juomaan kylmentyneen kahvisi, on oltava koko ajan valmiudessa keskeyttää tauko jos tulee kiireellistä tekemistä.
En ole itse hoitaja, mutta olen seurannut tätä menoa sivusta ja ihan kamalaahan se on. Ei ole edes epätavallista, että hoitaja kuin hoitaja alasta riippumatta joutuu pitämään ruokataukonsa työvuoron päätyttyä - eli siis ihan oikeasti menee taukohuoneeseen syömään kotiinlähdön sijasta, kun on jo kirjannut itsensä ulos. Ja silloinkin joku kollega tulee keskeyttämään että "ai hei hyvä sä oot vielä täällä, luojan kiitos! anteeks kauheesti tiedän et oot jo lopettanut tältä päivältä mut tääl on hankala potilas jonka kanssa tarvitaan sun apua ihan nopeesti, pliis!" ...niin, koska se hoitaja osaa jotain paremmin kuin muut, esimerkiksi pistää hankalaan suoneen tms. koska veteraanihoitajia/erityisosaajia ei paljoa ole, kun palkka on paskaa eikä taukoja saa pidettyä.
Älyttömät silmäpussit stressistä ja kaameista vuoroista, ilman taukoja, ja heti kotiintultua hirveä kiire vessaan kun töissä ei ehtinyt. Ja vuorot sen 9-10h. Sillävälin esimerkiksi mun kaltaiset labra-alan ihmiset ehtii pitää kaikki lakisääteiset, koneita kun ei voi hoputtaa ja työ on mahdollista aikatauluttaa niin, että pidemmät hommat kuten puhdistusohjelmat on pyörimässä itsekseen ruokatauon ajan. Palkkakaan ei ole kaupan kassan tasoa, vaan ihan asiallinen, ja usein vuorot lähinnä sitä ysistä viiteen. En yhtään ihmettele enkä ota nokkiini, kun hoitaja äyskii vihaisena. Itseänikin ärsyttäisi jos olisin niin alipalkattu työmäärään ja kuormittavuuteen nähden. He tekevät tärkeää työtä, näkevät potilashoidon raskaimman puolen ja osaavat tarvittaessa minunkin hommani, eivätkä saa siitä mitään kiitosta. Kansa vaan parjaa "pullakahveista" kun kaikissa muissa (helpommissakin) duuneissa on täysin normaalia ja inhimillistä haluta istua edes 5 minuutiksi alas että jaksaa keskittyä taas.
Hoitajien tilanne on aivan käsittämättömän kauhea ja epäinhimillinen. Ja toteutuu ihan paikasta riippumatta, oli kyseessä sairaala, eläinsairaala tai vaikka "vaan" terveyskeskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä osastolla juustot ja leikkeleet piti olla lukkojen takana jääkaapissa jotta yököt ei syöny potilaiden juustoja.Minä Olin potilaana, niin siellä oli ne siivoojat tosi ilkeitä. Pari haisi tupakalle, vaikka meidänkin huoneessa oli astmaatikko, joka joutui astmapiippua ottamaan aina kun se ämmä kävi huoneessa.L isäksi oli ilkeä ja töykeä
Se potilaskeittiö on sen siivoojan taukohuone, muuta ei kerkeä. Ja oliko siinä leivässä potilaan nimi?
Siis onhan tietysti mahdollista että laitoshuoltajakin mussuttaa pitilaiden ruokia kuin sairaanhoitajakin, mutta sitä emme tiedä.
No ei ole, ja kaikki, jotka on alan ammattilaisia, tietää tämän ja syyn, miksi. Älä nyt edes viitsi yrittää. Paljastit juuri itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin monen mielestä voi olla oikein, ettei ihminen saa pitää ruokataukoa ollenkaan? Irvaillaan vain että "voi voi sun pullakahvit keskeytyi". Miten toiselle ihmiselle edes voi puhua noin? Paistaa läpi ettei vastaaja silloin pidä kyllä ketään muuta ihmisenä kuin itseään! Koita itse olla pitämättä taukoa, syömättä, käymättä vessassa. Sittenkin kun istut hetkeksi alas äkkiä juomaan kylmentyneen kahvisi, on oltava koko ajan valmiudessa keskeyttää tauko jos tulee kiireellistä tekemistä.
En ole itse hoitaja, mutta olen seurannut tätä menoa sivusta ja ihan kamalaahan se on. Ei ole edes epätavallista, että hoitaja kuin hoitaja alasta riippumatta joutuu pitämään ruokataukonsa työvuoron päätyttyä - eli siis ihan oikeasti menee taukohuoneeseen syömään kotiinlähdön sijasta, kun on jo kirjannut itsensä ulos. Ja silloinkin joku kollega tulee keskeyttämään että "ai hei hyvä sä oot vielä täällä, luojan kiitos! anteeks kauheesti tiedän et oot jo lopettanut tältä päivältä mut tääl on hankala potilas jonka kanssa tarvitaan sun apua ihan nopeesti, pliis!" ...niin, koska se hoitaja osaa jotain paremmin kuin muut, esimerkiksi pistää hankalaan suoneen tms. koska veteraanihoitajia/erityisosaajia ei paljoa ole, kun palkka on paskaa eikä taukoja saa pidettyä.
Älyttömät silmäpussit stressistä ja kaameista vuoroista, ilman taukoja, ja heti kotiintultua hirveä kiire vessaan kun töissä ei ehtinyt. Ja vuorot sen 9-10h. Sillävälin esimerkiksi mun kaltaiset labra-alan ihmiset ehtii pitää kaikki lakisääteiset, koneita kun ei voi hoputtaa ja työ on mahdollista aikatauluttaa niin, että pidemmät hommat kuten puhdistusohjelmat on pyörimässä itsekseen ruokatauon ajan. Palkkakaan ei ole kaupan kassan tasoa, vaan ihan asiallinen, ja usein vuorot lähinnä sitä ysistä viiteen. En yhtään ihmettele enkä ota nokkiini, kun hoitaja äyskii vihaisena. Itseänikin ärsyttäisi jos olisin niin alipalkattu työmäärään ja kuormittavuuteen nähden. He tekevät tärkeää työtä, näkevät potilashoidon raskaimman puolen ja osaavat tarvittaessa minunkin hommani, eivätkä saa siitä mitään kiitosta. Kansa vaan parjaa "pullakahveista" kun kaikissa muissa (helpommissakin) duuneissa on täysin normaalia ja inhimillistä haluta istua edes 5 minuutiksi alas että jaksaa keskittyä taas.
Hoitajien tilanne on aivan käsittämättömän kauhea ja epäinhimillinen. Ja toteutuu ihan paikasta riippumatta, oli kyseessä sairaala, eläinsairaala tai vaikka "vaan" terveyskeskus.
Kiitos sinulle osuvasta tekstistäsi, tuli ihan käsittämättömän hyvä mieli siitä, että sinunkin laisiasi ihmisiä on.
Tänään tehtiin lääkäri&hoitaja - työparina useita toimenpiteitä poliklinikalla. Nämä toimenpiteet on aikaisemmin tehty päiväkirurgisessa yksikössä mutta siirretty nyt polilla tehtäviksi.
Lääkäri ei voi tehdä toimenpidettä ilman hoitajaa, eikä hän osaa valmistella toimenpidettä; koota siinä tarvittavia laitteita, välineistöä eikä lääkkeitä eri muodoissaan. Hoitaja huolehtii lääkärille kirjaimellisesti kaiken valmiiksi jotta hän voi tehdä toimenpiteen mahdollisimman turvallisesti ja nopeasti. Hoitaja huolehtii potilaasta; yrittää lievittää jännitystä, pelkoa tai kipua ja tarkkailee elintoimintoja.
Toimenpiteen lisäksi hoitaja tilaa tarvittavat lisätutkimukset, huolehtii otetut koepalat eteenpäin tutkittaviksi, antaa potilaalle jatkohoito-ohjeet kirjallisesti ja suullisesti, hoitaa kirjaamiset ja tilastoinnit/laskutukset. Lisänä tulevat siivous, toimenpidevälineiden valmistelu välinehuoltoa varten jne. Tämä kaikki toistui useita kertoja päivän aikana.
Kun vastaanotto päättyy, siirryn toimistohommiin. Annan potilasohjausta puhelimitse, varaan leikkaus- ja vastaanottoaikoja, ajan labravastauksia, laitan niitä tiedoksi lääkärille jatkohoitomääräyksiä varten ja jälleen eteenpäin potilaalle.
Potilaan näkökulmasta varmaan istuskelen, näpyttelen vähän näppäimistöä ja ojentelen tavaroita lääkärille ja juttelen mukavia. Tai lörpöttelen puhelimessa.Ilman meitä näkymättömiä hoitajia yksikään potilas ei saa hoitoa. On pöyristyttävää kuinka rumasti ja halveksivasti hoitajien työstä ja palkkauksesta AV:kin kommentoidaan.
Terveydenhoitoalalla on törmännyt sekä hyviin, empaattisiin ja työlle omistautuneisiin ammattilaisiin, mutta valitettavan usein myös tylyihin, ylimielisiin, kovaotteisiin ja potilaan oireita vähätteleviin tapauksiin. Näin on ollut sekä hoitajien että lääkärien suhteen. Kaikki eivät vain sovellu ihmisläheiseen työhön. Yhdestä lääkäristä tein valituksenkin törkeän käyttäytymisen vuoksi, eipä johtanut muuhun kuin ylilääkärin käymään keskusteluun ao. lääkärin kanssa, joka tietysti kiisti kaiken.
Eli potilaan oikeudella saada asianmukaista hoitoa ja normaalien käytöstapojen mukaista kohtelua ei ollut merkitystä.
Itse joudun hakemaan antibiootit, käymään verikokeissa ja odottamaan aikaa lääkärille, joka kertoo kokeiden tulokset. Tässä viikonlopun aikana on kertynyt jo täyden työpäivän verran tunteja tehdä havaintoja ja vaikuttaa tosiaan siltä, että hoitajien päivätyö koostuu pääasiassa huoneesta toiseen siirtymisestä, ei niinkään potilaiden käsittelemisestä. Yksi hoitaja näyttää käsittelevä keskimäärin 2 potilasta tunnissa.
Korotuksista puhuttaessa pitää huomioida, että julkisen puolen työntekijät VIETTÄVÄT VIIKON MUITA ENEMMÄN LOMAA VERONMAKSAJIEN RAHOILLA, koska TES ei laske lauantaita lomapäiviin. Jos korotuksia tulee, niin ehdoksi että ylimääräinen lomaviikko pois. Hoitajilla tulee 15 kokemus vuoden jälkeen vielä toinen ylimääräinen lomaviikko.
Pahimmillaan hoitaja viettää siis 40% muita ammattiryhmiä enemmän lomaa työstä, jossa ei ainakaan päivystyksen vastaanotossa tehtyjen havaintojen perusteella ole mitään tuottavuusvaatimuksia.
Annetaan vaikka heti 2% kertaluonteinen tasokorotus ja samalla ekstralomaviikko pois. Tämä helpottaisi "kiirettä" aiheuttavaan, itse aiheutettuun, hoitajapulaan, koska tehdyn työn määrä kasvaisi 2%.
Ruuan jakelu on osa hoitotyötä, ja se että katsotaan jos jollakin on nesterajoitus tms. Ärsytti suunnattomasti että minä joka omin täysin kouluttamaton laitoshuoltaja laitettiin kirjaamaan potilaan nestelistaa. Tein sen kun käskettiin, mutta ei mielestäni ole minun vastuuni.