Hoitajien palkkavaatimukset ja kokemukseni kuntoutussairaalasta.
En pysty ymmärtämään näitä hoitajien palkkavaatimuksia. Minusta 3000 sairaanhoitajilla ja 2200 lähihoitajilla (peruspalkat siis) ovat ihan liikaakin suhteessa hoitajien perustyömäärään.
Työmäärästä minulla on kokemuksia kuntoutussairaalan vuodeosastolla. Sairaanhoitajat (3 kpl osastolla) osallistuivat lääkärikierrokselle 2 kertaa viikossa. Lähihoitajat jakoivat lääkkeet 3 kertaa päivässä ja tekivät minulle hoitotoimenpiteen joka toinen päivä. Kaiken muun hoisi laitoshenkilökunta.
Fysioterapeutti sanoi, että minun pitää pyytää hoitajia kävelyttämään kerran päivässä 15 min. Kertaakaan kellään ei ollut aikaa.
Osastolla oli vastaanotto / toimistohuone, johon oli lasi-ikkuna. Siellä oli mm tietokoneet. Tässä huoneessa pidettiin aamu- ja iltapalaverit 15 min. Muuten huoneessa oli joku paikalla puoli tuntia aamulla ja puolituntia iltapäivällä. Muuten oli lappu luukulla.
Henkilökunnan taukotilan ovi pysyi visusti kiinni mutta sieltä kuului iloista naurua ja puhetta koko päivän. Henkilökuntaa ei näkynyt käytävillä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että laitoshuoltaja on se joka koko ajan näkyvillä ja tuntuu myös tekevän aina töitä. Jakaa ruuat ja kerää astiat sekä kärryt viuhuen siivoaa jatkuvasti jotain. Hoitajat käyvät tekevät pakolliset ja sulkeutuvat kahvihuoneeseen "kirjaamaan". Toki poikkeuksiakin on mutta nämä ahkerat hoitajat oppii tuntemaan nopeasti. Muut piileksivät kahvihuoneessa ja jos joskus näkee ja erehtyy kysymään niin vastaus todellä äkäinen.
Olen täysin samaa mieltä. Pienipalkkaiset laitoshuoltajat tekevät siellä töitä, muilla aikaa kuluu paljon käytäväkävelyyn, juoruiluun ja kahvitaukoihin. Eikö johtavat hoitajat puutu lusmuiluun vai mistä kiikastaa.
Eikun tulet sinä keksimään, miten se kaikki muu paitsi potilaan välitön hoitotyö saadaan työstä pois, niin Ai että on koko hoitajapula ratkaistu.
Tutkimusten mukaan hoitajalla on työvuoron aikana vuodeosastolla aikaa käyttäää/potilas noin 5-10 minuuttia, kaikki muu aika menee ei välittömään (hoito) työhön. Miten ajattelit että hoidetaan esim kirjaamiset, lääkkeen jaot, yhteydenpidon esim lääkäriin, näytteet ja tutkimukset ja niiden tilaamiset, ruuan jaot. jne jne Nuo on semmoisia töitä jotka pitää tehdä hoitajan eikä niitä voi siirtää kuin toiselle hoitajalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olen sairaaloissa käynyt, niin kyllä ne hoitajat pääsääntöisesti juoruaa lasikopeissaan. Ikinä en ole yhdenkään pitävän kiirettä yhtikäs minkään suhteen.
Toki siis töiden tekoon on vähän aikaa, kun on kiire juoruamaan ja naureskelemaan lasikoppiin kollegoiden kanssa.
Ahaa, eli olet istunut hoitajien kanssa siellä lasikopeissa kun tiedät, mitä ne puhuu ja tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy hoitajia käytävillä. Sielläkönpitäisi oleilla? Ei näy hoitajia lasikopeissakaan!/Siellä ne istuvat lasikopeissaan! Juorusivat = puhuvat. Töissä ei saa puhua. Tauolla ei saa olla, hoitaja nähty kahvihuoneessa! Istuikin vielä saatana eikä juossut, ei niillä kiire ole, vai? Kenen muun työntekijän istumista kytätään? Oli vihainenkin - mitä jos sinun ruokataukosi keskeytyisi joka ikinen päivä jos sitä taukoa edes ehtii kunnolla pitää? Hoitajanko pitäisi nyt tehdä kaikki laitoshuoltajankin työt siivoamisesta alkaen? Eikun.. mehän tehdään jo, ruokatilauksetkin siirtyivät hoitajille. Kukaan muu ei vaan tee meidän töitämme.
Tuonne en takaisin mene kuuna kullan valkeana. Hoitakaa itse kun on niin helppoa ja jatkakaa toki miettimistä kenen palkkaa alennettaisiin.
Hoitajat itse haluavat kaikkien muiden palkkoja alemmaksi ja ne rahat itselleen. Ei minkäänlaista arvostusta riitä enää täältä suunnalta yhdellekään hoitajalle.
Trolli.
Ylimääräinen lisä heillä vaatimuksena muun palkankorotuksen lisäksi. Kaikilta muilta palkansaajilta 0,8 prosenttiyksikköä hoitajille. Siinäpä sinulle trolleilua.
Palomiehetkin vain istuu asemalla. Toimitusjohtajat istuvat kokoustamassa turhanpäiväisistä asioista.
Siivoojat vain siivoavat päällisin puolin, muuten ollaan puhelimella.
Maanviljelijä vain odottaa, että tuet tulee ja vilja kasvaa itsekseen. Eläimiäkään ei tarvitse ruokkia viikonloppuisin tai juhlapyhinä.
Koodarit vain pelaa koneillaan eivätkä tee töitä.
Kukaan muu ei tee töitä paitsi minä!
Vierailija kirjoitti:
Seuraava vihainen hoitaja teki omat johtopäätöksensä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8be63c4b-6167-4d2a-bbf0-f2732625d0ba
Hoitajien uhkailua on kuultu ennenkin. Nolaatte vain itsenne.. Kiskotaanko taas keskoset kaapeista jos ei palkka nouse? Olette oksettavia ja tuollaiset vihjailut, monien muiden seikkojen lisäksi, erottavat teidät oikeista hoidon ammattilaisista eli lääkäreistä.
Etusivu
Etsi
Alueen etusivulle
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Alue: AIHE VAPAA
Vierailija
klo 12:10 | 15.1.2020
En pysty ymmärtämään näitä hoitajien palkkavaatimuksia. Minusta 3000 sairaanhoitajilla ja 2200 lähihoitajilla (peruspalkat siis) ovat ihan liikaakin suhteessa hoitajien perustyömäärään.
Työmäärästä minulla on kokemuksia kuntoutussairaalan vuodeosastolla. Sairaanhoitajat (3 kpl osastolla) osallistuivat lääkärikierrokselle 2 kertaa viikossa. Lähihoitajat jakoivat lääkkeet 3 kertaa päivässä ja tekivät minulle hoitotoimenpiteen joka toinen päivä. Kaiken muun hoisi laitoshenkilökunta.
Fysioterapeutti sanoi, että minun pitää pyytää hoitajia kävelyttämään kerran päivässä 15 min. Kertaakaan kellään ei ollut aikaa.
Osastolla oli vastaanotto / toimistohuone, johon oli lasi-ikkuna. Siellä oli mm tietokoneet. Tässä huoneessa pidettiin aamu- ja iltapalaverit 15 min. Muuten huoneessa oli joku paikalla puoli tuntia aamulla ja puolituntia iltapäivällä. Muuten oli lappu luukulla.
Henkilökunnan taukotilan ovi pysyi visusti kiinni mutta sieltä kuului iloista naurua ja puhetta koko päivän. Henkilökuntaa ei näkynyt käytävillä.
Ei ole sinulla tarvetta kuntoutussairaalalle, kun päivät pitkät jaksat käytäviä ja sairaalaa pitkin vahdata ja kyylätä mitä siellä tapahtuu
Olet itsekäs ja röyhkeä loinen ,joka teeskentelee sairasta, että ei tarvitse mennä töihin, vaan saa veronmaksajien rahoilla olla täysi hoidossa. Tunnen monta ihmistä, jotka oikeasti tarvitsevat kuntoutusta mutta eivät pääse, kun jonot on niin pitkät
Häpeä, olet törkeä !!!!!
Täällä ei näköjään ole vielä päästy lopputulokseen kumpi on isompi pahis, hoitaja vai yksi herttuatar. Keksikää nyt jotain muutakin välillä.
Tsempit hoitajille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien uhkailua on kuultu ennenkin. Nolaatte vain itsenne.. Kiskotaanko taas keskoset kaapeista jos ei palkka nouse? Olette oksettavia ja tuollaiset vihjailut, monien muiden seikkojen lisäksi, erottavat teidät oikeista hoidon ammattilaisista eli lääkäreistä.
Eli kun joudut sairaalaan, niin vain lääkärit saa sinua hoitaa. Okei, No kalliiksi tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmistaa että ei ole valelääkäri, se "oikea hoitaja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaavinnoissa ei keskosia laiteta keskoskaappiin, vaan kaarmaljaan ja odotetaan että se kuolee. Nämä on niitä kun miehet haluaa paljaalla panna naisia ja ei ehkäisystä huolehdita
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaala? Haluan sinne töihin :))))
No tässähän se totuus tulikin työmotivaatiosta: löysäily kiinnostaa ja potilaiden laiminlyönti! Ja 12 yläpeukuttaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä uhkailee-sinä. Palkkaneuvottelut käydään hoitajilla, kuten muillakin aloilla eli neuvottelupöydän ääressä.
Olen niin onnellinen että lähdin pois hoitajan työstä nyt muutama kuukausi sitten. Syitä lähtööni olivat huono palkka ja liian suuri työmäärä, mutta ennen kaikkea liian monen potilaan ja omaisen ilkeämielinen asenne. Juuri tuo, minkä alkuperäinen kirjoittaja tuo esiin.
Vaikka hoitaja tekisi kaiken niin hyvin kuin on mahdollista, joillekin se vain ei riitä. Sairaaloihin ehkä joutuu herkemmin niin paljon sellaisia ihmisiä potilaiksi, joilla on hoidettavan syyn lisäksi henkistä taakkaa ja ongelmia, mitä puretaan hoitajiin.
Potilaat, jotka luulevat tietävänsä kaiken hoitajien työstä, olkaa hyvät ja menkää siis itse hoitajiksi, niin ei tarvitse kadehtien mollata. Minut saitte ajettua pois, onneksi olkoon.
En näistä syistä kaipaa takaisin, vaikka työtäni tein suurella sydämellä ja todellisella ihmisistä välittämisellä. Toivon että moni muukin hoitaja tekisi rohkean ratkaisun, ja lähtisi pois työstä, kunnes todellinen iso muutos alalla tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Etusivu
Etsi
Alueen etusivulle
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Vierailija
En pysty ymmärtämään näitä hoitajien palkkavaatimuksia. Minusta 3000 sairaanhoitajilla ja 2200 lähihoitajilla (peruspalkat siis) ovat ihan liikaakin suhteessa hoitajien perustyömäärään.Työmäärästä minulla on kokemuksia kuntoutussairaalan vuodeosastolla. Sairaanhoitajat (3 kpl osastolla) osallistuivat lääkärikierrokselle 2 kertaa viikossa. Lähihoitajat jakoivat lääkkeet 3 kertaa päivässä ja tekivät minulle hoitotoimenpiteen joka toinen päivä. Kaiken muun hoisi laitoshenkilökunta.
Ei ole sinulla tarvetta kuntoutussairaalalle, kun päivät pitkät jaksat käytäviä ja sairaalaa pitkin vahdata ja kyylätä mitä siellä tapahtuu
Olet itsekäs ja röyhkeä loinen ,joka teeskentelee sairasta, että ei tarvitse mennä töihin, vaan saa veronmaksajien rahoilla olla täysi hoidossa. Tunnen monta ihmistä, jotka oikeasti tarvitsevat kuntoutusta mutta eivät pääse, kun jonot on niin pitkät
Häpeä, olet törkeä !!!!!
Kerroppa mikö on tämä sairaala/kuntoutuslaitos, missä sairaanhoitajien peruspalkka on 3000€?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotin joku aika sitten terveyskeskuksen päivystyksessä lääkärille pääsyä. Odotus kesti 4 tuntia. Siinäpä oli aikaa seurata hoitajien toimintaa. Paljon edestakaisin kävelyä huoneesta toiseen. Taukohuoneessa ramppasivat hyvin tiuhaan. Itse olen ollut pitkään töissä koulun oppilashuollossa. Ei meillä ole työpäivän aikana kuin 2 kertaa 15min kahvitauot ja puolen tunnin ruokatauko, mikä on omalla ajalla. Muuten tehdään töitä. Minulla on maisteritutkinto ja pitkä työhistoria, silti bruttopalkkani on vain hieman enemmän kuin sairaanhoitajilla keskimäärin. Ja vastuuta on paljon oppilaiden asioista. Oma vika tietysti, että on jäänyt työhön, mitä ei yhteiskunta arvosta, mutta ei sairaanhoitajat ole todellakaan heikoiten palkattu porukka verrattuna moniin muihin korkeasti koulutettuihin ja haasteellista työtä tekeviin.
Minullakin on (myös) maisterin tutkinto mutta tätä lukiessa hämmästyttää miten vähän koulutus korreloi älykkyyden kanssa.
Siellä on toimenpidehuoneet joissa otetaan mm. sydänfilmejä. Paha pyytää mummoa ottamaan oma filminsä. Ruokataukoja jää väliin toisin kuin sinulla tai ehtii syödä tuntia eenen töiden loppumista. Että ihan kahvitaukosi pituudet luettelit....
Joo, minäkin Ihmettelin sinun tekstiäsi lukiessa,että miten vähän älykkyys korreloi koulutuksen kanssa.
Tulevaisuudessa Suomen valtio ei enää kykene antamaan hoitotakuuta, ja sairaanhoito muuttuu yksityiseksi. Sitten hoitajat saavat valita asiakkaansa tuhansien tarvitsijoiden joukosta. Siinä heitteille väkisinkin jäävät nämä tällaiset valittajat, kyykyttäjät ja ilkeät. Heille ei vain riitä ammattitaitoista hoitajaa, kun kukaan ei heitä halua valita potilaakseen. Sairaaloihin pääsevät vain normaalit, asiallisesti käyttäytyvät potilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etusivu
Etsi
Alueen etusivulle
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Vierailija
En pysty ymmärtämään näitä hoitajien palkkavaatimuksia. Minusta 3000 sairaanhoitajilla ja 2200 lähihoitajilla (peruspalkat siis) ovat ihan liikaakin suhteessa hoitajien perustyömäärään.Työmäärästä minulla on kokemuksia kuntoutussairaalan vuodeosastolla. Sairaanhoitajat (3 kpl osastolla) osallistuivat lääkärikierrokselle 2 kertaa viikossa. Lähihoitajat jakoivat lääkkeet 3 kertaa päivässä ja tekivät minulle hoitotoimenpiteen joka toinen päivä. Kaiken muun hoisi laitoshenkilökunta.
Häpeä, olet törkeä !!!!!
Kerroppa mikö on tämä sairaala/kuntoutuslaitos, missä sairaanhoitajien peruspalkka on 3000€?
Minäkin haluan tietää. Eli kerro jo nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etusivu
Etsi
Alueen etusivulle
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Vierailija
Häpeä, olet törkeä !!!!!
Minäkin haluan tietää. Eli kerro jo nyt!
Minä myös haluan tietää: mikä on se laitoksen nimi, jossa sairaanhoitajan peruspalkka on 3000€ ja lähärin 2000€?
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että laitoshuoltaja on se joka koko ajan näkyvillä ja tuntuu myös tekevän aina töitä. Jakaa ruuat ja kerää astiat sekä kärryt viuhuen siivoaa jatkuvasti jotain. Hoitajat käyvät tekevät pakolliset ja sulkeutuvat kahvihuoneeseen "kirjaamaan". Toki poikkeuksiakin on mutta nämä ahkerat hoitajat oppii tuntemaan nopeasti. Muut piileksivät kahvihuoneessa ja jos joskus näkee ja erehtyy kysymään niin vastaus todellä äkäinen.
Laitoshuoltajana kesätöissä olleena hieman allekirjoitan tän. Riippuu tosin osastosta. Eräs hoitaja kävi hengittämässä minun niskaan että onko tämä tai tuo siivottu, no ei kun meillä oli tietty järjestys mikä tehdään milloinkin.
Ja eräs hoitaja siirsi potilaan ikkunan viereen, mutta koska vuoteen laidat ei toiminut niin vaihtoi suoraan sänkyä ei sänkyä ja potilasta, ja sitten vielä laittoi minut pesemään sen vuoteen ja vaihtaa lakanat. Periaatteessa joo oli mun homma, mutta minulle tuli vaan lisää hommaa sen vuoksi että potilas sai ikkunanäkymän, että kiitti vaan. Laitoshuoltajana päivä on tosi aikataulutettu. Ruokatarjottimien kuntoon laitto oli laitoshuoltajien homma, ja hoitsut laitto niihin sitten ruuan. Laitoshuoltajat taas kävi hakemassa pois.
Yhdellä osastolla juustot ja leikkeleet piti olla lukkojen takana jääkaapissa jotta yököt ei syöny potilaiden juustoja.
Trolli.