Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä käsite "saada katseita" oikein pitää sisällään?

Vierailija
15.01.2020 |

Tähän sanapariin törmää tuon tuostakin. "Minkä ikäisenä lakkasitte saamasta katseita?" "Laihduin x kg ja aloin pitkästä aikaa taas saamaan katseita." Kertokaa tyhmälle (ja ilmeisen rumalle) mitä tämä tarkoittaa.
Jos huomaan jonkun erityisesti katsovan minua, ensimmäinen ajatus on, että tunnenko tuon ihmisen jostain, ja olisiko pitänyt tervehtiä. Mulla on huono kasvomuisti ja näin käy varmaan usein. Jos olen varma, että henkilö on vieras, seuraava vaihtoehto on, että mulla on varmaan hammastahnaa naamassa tms.
Eroaako ihaileva katse jotenkin näistä omista kokemuksistani, vai tapahtuuko "katsottavan" päässä vain muutos ajattelutavassa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?? Kyllä jokainen nätti ja hyväkroppainen nainen tietää tasan tarkkaan ne ”katseet” kun mies katsoo juurikin seksuaalisvirittyneesti naista.

Mulle toi on ihan jokapäiväistä ja ihan yhdentekevää.

Kyllä sekin päivä koittaa kun miehet ei enää ”katsele”

Kerran olin kynsihoitajalla ja hoitopiste oli ruuhkaisen kadun ikkunapaikka. Naurettiin ja juteltiin, sitten se kynsihoitaja sanoi, että huomasitko, ulkopuolella oli mies joka tuijotti minua ”sillä silmällä”. Joo en huomannut, mutta muut kyllä.

Vierailija
22/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vastaaja näyttää olevan hukassa käsitteiden kanssa. Katseiden saaminen ei ole mitä tahansa jokapäiväisiä katseita, vaan se tarkoittaa nimenomaan seksuaalissävytteisiä ja/tai ihailevia katseita vastakkaiselta sukupuolelta. :)

Kyllä tällaiset katseet erottaa js tunnistaa helposti, kun vähän seuraa ihmisten käyttäytymistä.

T. 45-v. nainen, joka on ikäisekseen hyvännäköinen ja joka saa katseita aina kun vähänkin laittautuu. Verkkareissa tai tuulipuvussa en saa.

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta se on sitä että vastakkaisen sukupuolen edustaja ei ainoastaan näe minua vaan katsoo minua vähän pidempään.

Toiset myös tekevät sellaisen double checkin että ensin katsovat nopeasti ja sitten kun luulevat etten näe niin vilkaisevat vielä toisen kerran.

Tämän keskustelun myötä minulla on tietenkin aivan helkutin huono itsetunto kun menen itsestäni tälläistä luulemaan mutta kyllähän sitä normaali, itsestään huolta pitävä ihminen katseita saa.

Vierailija
24/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena kaveri, jonka kanssa kävin paljon ulkona. Juteltiin miesten kanssa usein niitä näitä. Myöhemmin jos näistä miehistä tuli juttua keskenämme, hän käytti ilmaisua "se kun tuli mua iskemään". En koskaan oikein tajunnut, mistä hän oli saanut tällaisen käsityksen. Kuvittelin, että mussa itsessäni on jotain vikaa, kun en ollut huomannut mitään "iskemistä". Itse muistin juttelun olleen suht tasapuolista kaikkien paikallaolijoiden kesken. Hän kuului ilmeisesti tähän ihmisryhmään, jotka kokevat kaiken kanssakäymisen tarkoittavan seksuaalista kiinnostusta.

Harvoin miehet juttelee naiselle vapaaehtoisesti ja oma-aloitteisesti jos ei ole mitään kiinnostusta...

Voi olla, mutta ihmetystä herättikin se, että olimme jutelleet yhdessä ryhmänä, joko yhden tai useamman miehen kanssa.

Vierailija
25/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa vähän tilastoidakin sitä, missä ja milloin saa eniten katseita. Oma ulkonäkö vaikuttaa asiaan kaikista eniten (ihan jo peruslaittautuminen tepsii, korkkarit ja huulipuna ovat jo kunnon katsemagneetteja). Mutta olen huomannut, että myös viikonpäivällä on vaikutusta. Perjantaisin miehet katsovat eniten, varsinkim iltapäivästä/alkuillasta. Taitaa olla viikonlopun vietto monella mielessä! ;)

Vierailija
26/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun en seuraa katsovatko muut ihmiset minua.

Sama juttu. Ihan sama, katsooko joku vai ei, ei voisi vähempää kiinnostaa. En tarkkaile muiden ilmeitä ja katseita, kun olen hoitamassa omia asioitani esim. kaupassa. Käyn kuntonyrkkeilyssä, ja ei sielläkään kiinnosta tai ehdi seurata, että "luoko joku pitkiä katseita". Teen omia juttujani ja tehkööt muutkin.

Olen sellainen introvertti epäsosiaalinen kotihiiri, jota ei ihmeemmin vieraat ihmiset kiinnosta. Mies minulla kyllä on. 

Mitä ulkonäkööni tulee, niin kai minä voisin ns. katseita kerätäkin, ei naamassa ja vartalossa sinänsä mitään vikaa ole. Vieraiden miesten (mahdollisilla) katseilla ei vain ole minulle mitään merkitystä, saati että edes huomioisin niitä. 

Vierailija
27/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, millainen tilanne. Jos laihduttaa ja kokee saavansa katseita, tarkoittaa se mahdollisesti miesten/naisten huomiota (positiivista huomiota)

Jos kävelee kauppaan, se voi tarkottaa sitä, että jokin on ulkoisesti homssuista omassa olemuksessa tai tekee jotain poikkeavasti/hassua. (negatiivista huomiota)

Jos taas juhlissa niin voi tarkottaa kumpaa vain. Joko olet tyrmäävä tai vähän hassu. Jos taas olet julkkis, sinut on bongattu.

Vierailija
28/28 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää silmänne auki, naiset. Kyllä sen huomaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi