Luetellaan töitä jossa nettopalkka on alle 2000€
Suhteellisuudentajunta avaava keskustelu kaikille. Ei se ole palkasta kiinni vaan elintapojen hinta:(
Kommentit (144)
Opiskelijapalvelusihteeri, kansainvälisten asioiden sihteeri (koko työnkuva englanniksi+muilla kielillä kuin suomella). Nämä siis ammattikorkeakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
sosiaalialan ohjaaja
Päiväduunina. Jotka aika harvassa.
Suurin osa laitoksissa ja ainakin kaksvuorona, jolloin nettokin oitis yli 2000.
Ok kirjoitti:
Välinehuoltaja
Tyypillinen itsensä työllistävä pienyrittäjä. Monien mielestä silti riistäjäporvari.
Vierailija kirjoitti:
Ok kirjoitti:
Välinehuoltaja
Tyypillinen itsensä työllistävä pienyrittäjä. Monien mielestä silti riistäjäporvari.
(Siis alle 2000 ansaitseva. Ei liittynyt välinehuoltajaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni teollisuuden ala. Aika monessa metallipajassa tuntipalkat 10-14e.
No joo, bruttona voi nousta yli 2000e:n. Nettona alle 2000e.
Ne hoitajien kadehtimat "hyvin palkatut" miesvaltaiset alat alkaa olla historiaa. Erikoisosaamisella ja reissutyöllä pääsee vielä jotenkin palkoille, muuten palkkataso on juurikin tuo ~2000e.Mun isä on koneistaja metallipajassa, urakkapalkka n. 25e/h. Metallialalla ainakin heidän firmassa olisi hyville tekijöille töitä niin paljon kuin jaksaisi tehdä, mutta ongelmana on nykyään ammattikoulusta valmistuvien alhainen taitotaso -> pitäisi olla aluksi joku neuvomassa vieressä, että työt lähtisivät sujumaan.
Herrane aika, että pitäis vieressä neuvoa just uransa alussa olevaa, ehkä ensimmäisessä duunissaan olevaa! Eikö se olekaan vanha tekijä.
Mä olen kohta nelikymppinen ja ollut vaikka missä toimistotöissä. Silti saa aina uudessa paikassa joku olla vieressä vähän kertomassa ja opastamassa, miten ko. puljussa on ollut tapana tehdä asiat. Ja vaikka talo on täynnä osaajia ja kouluja käyneitä ihmisiä, niin silti usein istutaan yhdessä alas miettimään, miten joku asia olis fiksuin hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä, palkanlaskija, laskuttaja yms. aika moni muu taloushallinnon työ.
Riippuu mistä onnistuu saamaan työpaikan kirjanpitäjänä. Julkisella alalla tai jossain pienyrityksessä voi ollakin. Jos taas olet kirjanpitäjä isossa yrityksessä voit ja luultavasti saatkin huomattavan paljon enemmän. Toisaalta työn vaativuus ja hektisyys on ihan eri luokkaa. T. Konsernikirjanpitäjä
Monet näistä aloista on kyllä vaativia, ja raha riittää elämiseen. On tämäkin yhdyskunta ihmeellinen. Jos sen työnylpeyden saisi jostain takaisin eikä erotella "huonot ja hyvät" työt. Olen itse toimittaja.
En ole siis lehtitoimittaja kuten varmasti kirjoituksesta huomaa. :D
Koordinaattori- asiantuntija joka hoitaa viestinnän, hankkeet. Kuolee työkuormaan, tarvitsee vaativan korkeakoulutuksen ja palkka bruttona 2454e. Eli käteen jää 1700-1800.
Muuttomies. Tein sitä välillä opiskeluaikoina. En kerta kaikkiaan käsitä miten joku voi jopa elää sillä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä
Mä olen myös myyjä, mutten missään ruokakaupassa.
Mun brutto on n. 4000 ja nettokin paljon enemmän kuin 2000€.
Hyvät sulle. Mun työnkuvaa vois hyvinkin tituleerata erikoismyyjän työksi, missä palkka on huikeat 11 eur ja rapiat tunnilta - siis bruttona. Ei siis pääse kroisostumaan. (Kotimainen) perheyritysfirma on myös niin pihi, ettei tarjoa myynnistä kuin lämmintä kättä ja pään silitystä, jos sitäkään. Lähimmät työkaverit samoin kuin esimies ovat kuitenkin mukavat ja siksi olen pysynyt työssäni, koska paskaa ilmapiiriä ei kestä, vaikka olisi kuinka hyvä palkka.
sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa päivätyössä
Suunnitteluinsinööri....