Kuinka paljon harrastatte liikuntaa viikon aikana?
Esimerkki viikon liikunnasta itsellä salo x1. Koiran kanssa ulkoilua.
Kommentit (43)
Töissä päivittäinen askelmäärä n 20 000, työpäiviä viikossa 4-7. Vesijumppa kerta viikkoon ja kehonhuoltotunteja kahdesti viikkoon. Työ vie mehut totaalisesti.
Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja osallistun myös ryhmäliikuntaan (esim. kehonhuolto, pilates, bodybalance). Koska olen autoton, kävelen aika paljon. Fillaroin töihin silloin, kun sää sallii, matkaa on noin 7 km (siis ees-taas 14 km).
On jokin sellainen tarve liikkua. Ymmärrän, että kaikilla ei ole.
Joskus käyn kävelemässä koiran kanssa (vain joskus siksi, että mies käy useimmin), viikossa juoksen noin tunnin.
Töissä tulee n. 10000 askelta päivässä. Sitten käyn koiran kanssa lenkillä ja jumppaan kotona 20-30 min. Arkena näin. Viikonloppuna otan rennosti.
Töissä tulee n. 10000 askelta päivässä. Sitten käyn koiran kanssa lenkillä ja jumppaan kotona 20-30 min. Arkena näin. Viikonloppuna otan rennosti.
15-20km viikossa kävelyä pienen koiran kanssa. En edes halua elää pitkään, liikunnan (ja koiran) ilo on ainoat syyt.
4×vko kuntosali 1.5t eli 6 tuntia ja semmonen hikitreeni ei mitään puhelin kädessä peilaamista. Yritän pysyä hoikkana ja hyväkuntoisena vielä pitkään.
N51
Juoksua ja kuntosalia 5-8 h/vko. Huhtikuusta lokakuuhun pyöräilen töihin ja kaikkialle muuallekin, mistä kertyy vähintään 60 km/vko.
En oikeastaan yhtään. Kävelen kyllä kauppaan, kirjastoon, virastoihin ja koiran kanssa kuljen kolmesti päivässä, mutta en laske sinällään liikunnaksi, ihan perusarkea ilman autoa.
Joskus kävin juoksemassa, uimassa ja ryhmäliikunnassa, enää ei huvita.
Riippuu hieman viikosta (ja keleistä). Lenkkeilyä n. 1,5-3 tuntia viikossa, lisäksi lihaskuntotreeniä tunti tai puolitoista viikossa. Lihaskuntoharjoittelua pitäisi kyllä lisätä. Ja tietysti muutakin liikuntaa. Huomaa, että iän myötä lihakset alkavat helposti rapistua.
Yritän pitää kiinni kahdesta ja puolesta tunnista per viikko.
Ehkä enemmänkin tulee. En laske liikunnaksi esim. lyhyitä kävelymatkoja tai portaita. Olen kieltänyt itseltäni hissin.
Nyt joululomalla uintia tai kävelylenkkiä 2,5 h siis. Joogailen kyllä lähes päivittäin, mutta en laske sitä mukaan (on sellaista rauhoittavaa kehon- ja mielenhuoltoa enemmänkin).
Lihaskuntotunti, esim. pump tms. 2-4 krt viikossa (vaihtelee kyllä aika paljon, miten monta kertaa ehdin) ja lisäksi koiran kanssa lenkki 3 krt päivässä (2 x 20 min, 1 x 30-60 min).
Liikkuisin enemmän, jos vain ehtisin kaikelta arjen pyörittämiseltä.
Kylläpä tuli paha olo kun näitä luki.
Itse saan aikaseksi 1-3 km päivässä kävelyä ja kuusi kerrosta portaita päivittäin ,
siinäpä liikkumiset.
Lisää pitäisi, tiedän. Jo kolestrolin takia. Kuulema.
No keväällä voi tulla taas muutama kilometri lisää.
Teen fyysistä työtä ja kuljen töihin joko kävellen tai fillarilla. Tuon lisäksi treenaan salilla 2-3 kertaa viikossa ja käyn kerran tai kaksi kertaa viikossa lenkillä jolloin juoksen 5-10km. Venyttelyä tms tulee vielä kaiken päälle.
Kävelen noin 15 km viikossa osin kovalla temmolla pyöräteillä ja metsässä. Vähän venyttelen ja joskus punttijumppaan kotona mutta harvemmin.
Hieman talvi on laittanut jäineen haasteita joten ihan niin kovaa ei pääse tuolla ja välillä lenkit on vähän lyhempiä.
Tanssitunti 4 krt viikossa ja nyt aloitan lisäksi salin 1-2 krt viikossa. Lapset on vihdoin sen ikäisiä, että voin käydä niin paljon kuin haluan. Olen ihan liekeissä : ) lisäksi koiralenkit, mutta ne ei ole koiran iän takia niin kummosia.
Toisille sopii pikkuaskeleet, mä taas aloitin pari vuotta sitten heti 3-4 krt viikossa liikuntaa. En ole koskaan pois, paitsi kipeänä.
Koiran kanssa lenkkeilen päivittäin noin 8-10km yhteensä, ajallisesti 2-2,5h/päivä. Viikossa tulee yleensä noin 50-60km käveltyä. Pyrin vähintään yhden pidemmän lenkin tekemään hölkäten per viikko, aina en tosin jaksa. Nyt olen tehnyt lihaskuntotreeniä kotona pari-kolme kertaa viikossa, sellaisia n. 30min settejä. Toivottavasti saan innon pysymään tässä.
Eli noin 3-4h viikossa. Lisäksi pyöräilen töihin, mutten laske sitä kyllä liikunnaksi, kun matkaa on vain 3km suuntaansa.
Porrastreeni 1- 2 krt vko. Jos 2, toinen kevyempi, kävellen ja vähemmän aikaa.
Juoksen 1- 2 krt vko, 5- 8 kilsaa.
Lihaskuntoa kotona mm kehonpainolla 2 krt vko.
Ratsastan 3- 6 krt vko. Kentällä koulua.
Usein kävelen kerran viikossa 1- 2 h, 6- 12 kilsaa.
Ainakin jos muut jää vähän vähemmälle sillä viikolla. Mulla on lähinnä vaikeuksia pitää 1 tai joskus 2 vapaapäivää liikunnasta....tuo kävely on monesti vapaapäivänä. Pitäis yrittää yksi kunnon lepo pitää viikossa.
Todennäköisesti kuolevat yhtäkkiä saappaat jalassa. Ei pahempi ratkaisu lopulta.