Työs hyöhaastattelija kysyy että mikä kirja on juuri nyt kesken, niin mitä vastaat?
Jos sinulla ei oikeasti ole mikään kirja kesken, niin valehteletko?
Kommentit (76)
Itselläni on tälläkin hetkellä useita alan ammattikirjoja kesken, joten ei edes täydy valehdella. Mutta en kerro mitä.
No sehän riippuu siitä mikä kirja on kesken. Ei ole oikein rakoja, etteikö jokin olisi. En kyllä käsitä miksi valehdella. Voi kertoa silloin vaikkapa viimeksi lukeneensa sen-ja-sen ja aloittavansa seuraavaksi sen-ja-sen.
Mä en jätä kirjoja kesken, joten vastaan niin kuin asia on.
Minulla on aina joku kirja kesken, mutta en ole koskaan tavannut tällaista mystistä työs hyöhaastattelijaa. Jotain savolaisiako?
"Tällä hetkellä ei mikään eikä seuraavaa ole päätetty mutta viimeksi luin *tietokirja aiheesta josta tiedän paljon vaikka tenttaisikin jotain*.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina joku kirja kesken, mutta en ole koskaan tavannut tällaista mystistä työs hyöhaastattelijaa. Jotain savolaisiako?
Haastattelijaa kysyy esim. Mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla? Vastaat: Luen esim. paljon. Haastattelija kysyy: Mikä kirja on juuri nyt kesken? Täysin mahdollinen tilanne.
Minulta on kyselty kummempiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastattelijaa kysyy esim. Mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla? Vastaat: Luen esim. paljon. Haastattelija kysyy: Mikä kirja on juuri nyt kesken? Täysin mahdollinen tilanne.
Minulta on kyselty kummempiakin.
Miten tämä liittyi lainaamaasi viestiin?
Alotin just Fifty shades of Grayn. Vaikuttaa tylsältä, mutta en ehkä kuitenkaan viitsisi sitä mainita. Sanoisin että luen Agatha Christien elämäkertaa. Se kuulostaa sopivan neutraalilta.
Aina minulla on joku kirja luettavana. Nyt on menossa Stephen Kingin Ulkopuolinen.
Alastalon salissa. Keskustelu päättyy siihen syvän ymmärryksen vallitessa.
Niin, pitäis kai vastata joku hieno teos, joka herättää kunnioitusta. Sofi Oksasta suosittelisin, jos haastattelija on nainen. Knausgard on hyvä valinta, siitä se haastattelija ei osaa kuitenkaan kysyä mitään jatkokysymystä. Totuudessa pitäytyminen voisi olla noloa: luin aamulla basalla istuessani aku ankan taskukirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä tahansa Stephen Kingin kirja käy. Kaikkihan tietää ettei niitä kukaan jaksa sanasta sanaan lukea.
Jaa, mä luen justiinsa Eksyneiden jumalaa ja on kyllä aikas jännä. En oo vielä yhtään sanaa skipannu
Olen mood reader jolla on aina monta kirjaa kesken, joten valitsen niistä jotain. Tällä hetkellä on kesken mm. Middlemarch, Empire of Things ja Pikku Pietarin piha. Vuodessa tulee luettua satakunta kirjaa joten valinnanvaraa on aina.
Se kirja, mikä on kirjahyllyssäni näkyvimmällä paikalla eli designmaljakko
Ihan mikä tahansa Stephen Kingin kirja käy. Kaikkihan tietää ettei niitä kukaan jaksa sanasta sanaan lukea.