Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö kaikkien sairaanhoitajien irtisanoutua 29.2.2020, jos palkat eivät nouse merkittävästi?

Kovat otteet
14.01.2020 |

Jokaisella sairaanhoitajalla on oikeus irtisanoutua virastaan. Tämä on fakta. Jos jokainen sairaanhoitaja ilmoittaisi tänään kirjallisesti päättävänsä virkasuhteensa päivämäärällä 29.2.2020, voisi liittoneuvotteluihin tulla täysin uusi ääni. :D Silloin ei enää puhuttaisi kympeistä, vaan ehkä jopa tonnin palkankorotuksesta.

Kyllä varmasti sairaanhoitajia piristäisi, jos 3 500 euron kuukausipalkka olisikin jatkossa 4 500 euroa. :)

Kommentit (667)

Vierailija
301/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt oli vähän ala-arvoista että hoitajarahoitus laskettiin maksettavaksi pelkästään palkkatulojen veroista, jolloin summaksi tuli 333€ per palkansaaja. Eikö yritysten ja pääomatuloilla elävien tarvi osallistua kustannuksiin? Jos summa jaetaan normaalin julkisen tulokertymän mukaisesti, niin se tekee noin 100€ per palkansaaja.

Kyllä.

Ainakin minä olen valmis maksamaan satasen vuodessa lisää veroa, jotta hoitajien palkkausta saadaan parannettua.

Minä olen valmis maksamaan verorahoistani, että saadaan hoitoalan työolosuhteet kuntoon. Mutta palkankorotukset eivät ole mielestäni se ratkaisu. Kukaan ei jaksa tehdä enempää töitä, jos siitä maksetaan enemmän.

Vierailija
302/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luvut on kyllä kovat, saadaanko kohta uusia ennätyksiä julkisenpuolen menoista.

Palkansaajia on Suomessa yhteensä noin 2,4 miljoonaa. Hoitajien erilliskorotukset merkitsisivät noin 333 euron tulonsiirtoa jokaiselta palkansaajalta hoitajille joka vuosi 10 vuoden ajan.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fc0e1bb9-48c3-45d9-91a3-c45f1c1ea…

Aika kova potti ottaen huomioon sen, että hyvin suuri osa palkansaajista on terveitä, työssäkäyviä ja nuoria/max. keski-ikäisiä, jotka eivät tarvitse hoitajien palveluita. Siihen päälle vielä se, että osalle työnantaja maksaa ison laskun yksityisestä työterveydenhuollosta ja osa maksaa itse vakuutuksella, tai ilman, yksityisen puolen terveyspalvelut.

Hoitoalan ongelmat täytyy ratkaista ihan muilla keinoilla kuin rahalla, alkaen ihan johtamisesta, työn organisoimisesta ja työyhteisön pelisäännöistä. Hoitoalalla on ihan liikaa pahoinvointia työssä, kiusaamista ja epäpätevää johtamista. Jos nämä saataisiin poistettua, työn kuorimittavuus laskisi huomattavasti.

Kuten tässä ketjussa on jo tuotu ilmi, niin Suomi ei käytä terveydenhoitoon mitenkään ihmeellisen paljon rahaa. Jos rahaa käytettäisiin saman verran kuin useimmissa länsimaissa, niin työolot paranisivat.

Ei välttämättä paranisi ollenkaan. JOs rahat menee palkkojen nostoon, mikään muu kuin kustannukset eivät muuttuisi. Mutta jos rahaa käytettäisiin johtamisen kehittämiseen, työn uudelleen organisoimiseen ja uusien henkilöiden palkkaamiseen, niin saattaisi parantuakin. Mutta silloin sen Sari Sairaanhoitajan oma pussi ei välttämättä paksunisi, saattaisipa jopa ohentuakin, kun niitä vuoroja tulisikin vähemmän... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä, koulutukselta tradenomi. Oon vklp, arkipäivät, joulut ja jussit töissä. Elämästä puuttuu kaikki rytmi ja työvuoroja saa pomputella aamusta iltaan miten huvittaa.

Brutto n 1900/kk, mihin saa valittaa?

Vierailija
304/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki laiskat saikuttaja hoitajat voivat irtisanoutua joukolla. Korvataan teidät vuokrafirman työntekijöillä ja lähäreillä. Ja muistskaa että irtisanoutuminen on lopullinen, takaisin ei pääsekään.

T. Työnantaja

Toivon että sinun umppariasi on leikkaamassa varamispalvelusta otettu koulupudokas.

Miten jollakin voi olla noin idioottimaiset jutut?!?

Tietääkseni hoitajat EIVÄT LEIKKAA. Ei edes kaikki lääkärit leikkaa...

Yksikään lääkäri ei leikkaa ammattitaidottoman avustajan kanssa. Kuole paska.

Ja noin törkeästi puhuvalle hoitajalleko muka pitäisi antaa vielä lisää palkkaa ja pyh

Niinpä. Eilinen aihetta koskeva ketju jouduttiin poistamaan ylläpidon toimesta, koska hoitaja tai hoitajana esiintyvä toistuvasti riehui siellä ja kirjoitti monta viestiä toivoen muiden keskustelijoiden kuolemaa. Se oli ihan sekopäistä settiä. Tuollaisilta pitäisi ottaa virka kokonaan pois ja toimittaa itse potilaaksi johonkin laitokseen.

Sinä siellä ääni väristen nolosti ojensit sitä provosoimaasi hoitajaa. Suuna päänä ja kymmenissä eri viesteissä haukuit hoitajia vähä-älyisiksi kuten tässäkin ketjussa. -ohis.

Vierailija
305/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajia on Suomessa yhteensä noin 2,4 miljoonaa. Hoitajien erilliskorotukset merkitsisivät noin 333 euron tulonsiirtoa jokaiselta palkansaajalta hoitajille joka vuosi 10 vuoden ajan.

Aika kova potti ottaen huomioon sen, että hyvin suuri osa palkansaajista on terveitä, työssäkäyviä ja nuoria/max. keski-ikäisiä, jotka eivät tarvitse hoitajien palveluita. Siihen päälle vielä se, että osalle työnantaja maksaa ison laskun yksityisestä työterveydenhuollosta ja osa maksaa itse vakuutuksella, tai ilman, yksityisen puolen terveyspalvelut.

Hoitoalan ongelmat täytyy ratkaista ihan muilla keinoilla kuin rahalla, alkaen ihan johtamisesta, työn organisoimisesta ja työyhteisön pelisäännöistä. Hoitoalalla on ihan liikaa pahoinvointia työssä, kiusaamista ja epäpätevää johtamista. Jos nämä saataisiin poistettua, työn kuorimittavuus laskisi huomattavasti.

Kuten tässä ketjussa on jo tuotu ilmi, niin Suomi ei käytä terveydenhoitoon mitenkään ihmeellisen paljon rahaa. Jos rahaa käytettäisiin saman verran kuin useimmissa länsimaissa, niin työolot paranisivat.

Mutta paraneeko ne työolot sillä, että niitä rahoja käytetään enemmän yhden henkilön palkkaan? Vai paranisiko ne sillä, että nostettaisiin hoitajien määrää? Eikö tässä ole enemmän kyse siitä mihin ne terveydenhoidon rahat laitetaan?

Vierailija
306/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tuottamattomat ihmiset haluaa jumalattoman liksan.. On siinä jotain niin väärää.

Ei, ei tarvi hoitajat, ei kirjasto täti.

Opettajilla on oikeasti tärkeä homma hoidettavanaan. Heille toivoisin työhön helpotusta.

Palkat hoitajilta alas, jotta saadaan naisia koulutettua edes johonkin työhön ja kunnalle virkaan ja tieltä pois, matalalla palkalla.

Vierailija
307/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä, koulutukselta tradenomi. Oon vklp, arkipäivät, joulut ja jussit töissä. Elämästä puuttuu kaikki rytmi ja työvuoroja saa pomputella aamusta iltaan miten huvittaa.

Brutto n 1900/kk, mihin saa valittaa?

Ja yksityisellä? Tuotat jotain? Myyjien palkat kuntoon!!!

Vierailija
308/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä, onko hoitajat jotenkin erilaisia kun eivät osaa pyytää palkankorotuksia kun esimerkiksi vastuut lisääntyy ?

Onko tässä joku ongelma ? Näinhän yksityiselläkin puolella toimitaan. Työnhaussa voi ilmoittaa palkka toiveensa ja jos se ei kohtaa omaa niin ei sinne pakko ole mennä töihin. Tietysti kaveri voi tehdä halvemmalla, mutta sitten pitää tarkastella omaa erinomaisuuttaan ja suhteuttaa se työmarkkinoihin.

Valitettavasti se nyt vain on niin, että kunnilla ja valtiolla palkka ei ole neuvoteltavissa. Se on mikä on.

Eikö ? Mitä itse lukenut kvtessiä niin siellä on minimipalkat. Omalla alalla näyttää olevan taulukon mukaan 1800€ 4. vuoden kokemuksella ja maksimi 2800€ 25 vuoden kokemuksella. Mutta jostain syystä saan itse palkkaa 3300€ kuukaudessa ja kokemusta 12 vuotta. Tämähän johtuu suoraan siitä että kun vastuut ovat kasvaneet niin olen kieltäytynyt niistä järjestelmällisesti ilman palkantarkistusta. Samoin noita palkantarkastus pyyntöjä voi tehdä silloin kun tuntuu siltä. Jos työnantaja on kieltäytynyt niin sitten itse pähkäilee mikän arvon laittaa omalle työlleen. Ikinä en ole luottanut liittojen almuihin.

Jos kenelläkään alalla ei ole mahdollisuutta saada muuta kuin minimipalkkaa niin tämähän kielii siitä että työvoimaa joka tekee sillä hinnalla löytyy. Mutta Suomalaiseen tyyliinhän kuuluu ettei toisten palkkoja tiedetä, on sitä hajontaa täälläkin mitä tiedän noin 2500€-3900€ vaikka kaikki tekee samoja hommia.

Vierailija
309/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki laiskat saikuttaja hoitajat voivat irtisanoutua joukolla. Korvataan teidät vuokrafirman työntekijöillä ja lähäreillä. Ja muistskaa että irtisanoutuminen on lopullinen, takaisin ei pääsekään.

T. Työnantaja

Toivon että sinun umppariasi on leikkaamassa varamispalvelusta otettu koulupudokas.

Ja noin törkeästi puhuvalle hoitajalleko muka pitäisi antaa vielä lisää palkkaa ja pyh

Niinpä. Eilinen aihetta koskeva ketju jouduttiin poistamaan ylläpidon toimesta, koska hoitaja tai hoitajana esiintyvä toistuvasti riehui siellä ja kirjoitti monta viestiä toivoen muiden keskustelijoiden kuolemaa. Se oli ihan sekopäistä settiä. Tuollaisilta pitäisi ottaa virka kokonaan pois ja toimittaa itse potilaaksi johonkin laitokseen.

Sinä siellä ääni väristen nolosti ojensit sitä provosoimaasi hoitajaa. Suuna päänä ja kymmenissä eri viesteissä haukuit hoitajia vähä-älyisiksi kuten tässäkin ketjussa. -ohis.

Täh? En ole "ojentanut" ketään enkä osallistunut tähän keskusteluun ylläolevaa kommenttia enempää.

Vierailija
310/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää 2000 e kuussa ja lounassetelit ja liikuntakupongit päälle. Niin monta hoitajaa, ettei kenenkään tarvi tehdä juuri mitään. Kahvit ja pullat vois kunta tarjota. Vähän semmoinen suojapaikka, vähän kuin vammaisten työpaja.

Vierailija
311/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Täh? En ole "ojentanut" ketään enkä osallistunut tähän keskusteluun ylläolevaa kommenttia enempää.

Kirjoitustyylisi paljastaa sut. Siinä on sellaista palstan miesasiamiehiltä tuttua paasausta. Saarnaat ja opetat samaan aikaan. Isoilla kierroksilla vedät täällä ihan samoja palopuheita kuin eilenkin.

Vierailija
312/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joka ketjussa hoitajat alapeukuttaa ja vastustaa sitä, että alalla laitettaisiin työolot kuntoon palkankorotusten sijaan. Kyse on kuitenkin suorittavan tason työstä, josta nyt jo maksetaan enemmän kuin mitä 52% kaikista palkansaajista Suomessa saa käteen. Kun otetaan huomioon, että kyseessä on vieläpä työ, joka ei tuota mitään ja jota tehdään julkisella puolella monessa paikassa luokattoman huonosti. Vanhusten hoitolaitokset ja terveyskeskukset ovat jatkivasti tapetilla laiminlyöntien ja muiden ongelmien takia. Mikä se ongelma oikeasti on? Eikö veronmaksajilla ole oikeutta saada vastinetta rahoilleen?

Vierailija
313/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin turhan tutulta kuulostaa irtisanoutumisilla uhittelu. Aivan vasta Katainen teki hoitajille oman tasokorotuksen.

Minusta senkun vaan irtisanoutuvat. Kun kiristäminen sillä on muodostumassa tavaksi, siitä tavasta on osoitettava vastuunkanto hoitajille.

Kun lainat erääntyy ja karenssit juoksee aika moni joutuu jo sen puolesta hakemaan takaisin. Jos työkkäri on täynnä sairaanhoitajien työpaikkoja, ei siellä irtisanoutumislomilla kauaa moni ole. Ne joilla on hyvä vakinainen paikka saattaa päätyäkin jonnekin aivan muualle ja voi kestää hetken, että samankaltaiseen löytää.

Joka tapauksessa tuollainen työtaistelutemppu vetäisi juopaa työpaikoille josta ilmapiiri ei heti oikenisi. Potilaat ja potilaiden omaiset jotka kohtaisi toimet muistaisi tempun ainakin hetken ja työpaikoilla vastuun pakoilu tulisi yhtä ilmeiseksi. Jos sillä edellisellä korotuksella ei ole jo otettu vastuuta omista töistä, ei sitä nytkään otettaisi.

Vierailija
314/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha nostaa palkaa. Hoitajien määrää sensijaan lisätä . Ja hoitoalan huonoa töiden organisointia korjata.

Vierailija
315/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Kirjoitustyylisi paljastaa sut. Siinä on sellaista palstan miesasiamiehiltä tuttua paasausta. Saarnaat ja opetat samaan aikaan. Isoilla kierroksilla vedät täällä ihan samoja palopuheita kuin eilenkin.

Hae oikeasti apua noihin harhoihin. En vedä mitään palopuheita eikä mun ääni värise. En ole myöskään haukkunut ketään, enkä saarnannut. Ihan faktana totesin, että eilinen keskustelu lähti asiattoman riehujan takia.

Jos provosoituu niin voimakkaasti siitä, että joku toteaa ettei sun työ ole älyllisesti vaativaa, ei ehkä kannata osallistua nettikeskusteluihin. Olen itse ollut kaupan kassalla töissä vuorotyössä huomattavasti pienemmällä palkalla kuin hoitajat ja musta sitä työtä voi tehdä vaikka koulutettu apina. Ehkä se mielenterveys pysyy kasassa pikkasen paremmin, jos ei ota jokaisesta nettikommentista itseensä.

Vierailija
316/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä hoitaja, joka täällä hihhuloi, ole mitään hoitajaa nähnytkään. Jotain sarjaa katsonut. Kukaan hoitaja ei puhuisi alentuvaan sävyyn lääkintävahtimestarista eikä sairauden parantamisista, kun hänellä niin monta vaihtoehtoa siihen. Tämmösiä nämä Tehyn röllit ovat.

Tai sitten hoitajat on oikeasti noin pihalla.

Edelleenkään kukaan ei tiedä, mitä ne siellä päivisin tekee!?

Joku, kuka!?

Mä oon nähnyt, että ne kuskaa potilaita tai tekee jotain hyvin pieniä, yksinkertaisia töitä, jotka joku muu on määrännyt tehtäväksi. Sit ne istuu.. Ja istuu.. Ja istuu.

Ja täyttää jotain lappuja.

Rankkaa?

Vierailija
317/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työtaistelutanner tästä av:sta on tullut, kun melkein joka päivä alkaa uusia ketjuja samasta aiheesta?

Onko potilaat syypäitä hoitajien työnantajien järjestäytymiseen, kun joka paikassa tästä ulistaan? Moni ammattiryhmä on jo hoitajien toimesta lytätty työttömät ja mielenterveys potilaat mukanlukien. Pitääkö olla eläkeläinen ennen kuin hoitajat eivät enää vihaa?

Ei oikein tee mieli mennä sairaalaan jossa hoitaja kokee saavansa liikaa töitä. Jospa pääsisi päiväpotilaaksi eikä tarvitsisi edes hoitajalle jutella.

Vierailija
318/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt oli vähän ala-arvoista että hoitajarahoitus laskettiin maksettavaksi pelkästään palkkatulojen veroista, jolloin summaksi tuli 333€ per palkansaaja. Eikö yritysten ja pääomatuloilla elävien tarvi osallistua kustannuksiin? Jos summa jaetaan normaalin julkisen tulokertymän mukaisesti, niin se tekee noin 100€ per palkansaaja.

Kyllä.

Ainakin minä olen valmis maksamaan satasen vuodessa lisää veroa, jotta hoitajien palkkausta saadaan parannettua.

Minä taas en. Mielestäni minun maksamani 34 800 € suoria veroja vuodessa saa luvan riittää. Siihen vielä välilliset verot päälle.

Vierailija
319/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan ongelmat ja palkkaukset ratkaistaan yksiselitteisesti tulospalkkauksella.

Vierailija
320/667 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Hoitajatko nykyään umpparitkin leikkaa?!

Ja sinä puhut muitten idioottimaisista jutuista...

Ohis

No sanopa itse, mitä hoitajat tekee!? Parantaa sairaat!!

Hoitaa sairaita. Lääkärit tekevät päätökset, mutta tarvitsevat auttavia käsiä. Toki tärkeää työtä sekin, mutta joku raja nyt. Monet hoitajat kuvittelevat olevansa jotain suuriakin parantajia, vänkäävät lääkäreiden kanssa ja näköjään tekevät jo umpparileikkauksetkin.. Alas sieltä pilvistä! Tällainen syö vaan uskottavuuttanne entisestään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän