Onko täällä muita jotka kärsivät henkisesti koska puoliso lihava?
Olemme olleet yli 10 vuotta yhdessä. 1 lapsi. Talolainaa. Mietin paljon eroa. Kiva talo ja lapsi pidättelee minua vielä. Olemme keskustelleet laihuttamisesta ja erostakin. Puoliso ei halua erota. Kohtelen häntä henkisesti huonosti välillä. Ehkä siksi koska itselläni on paha olla, koska hän on lihava. Ollut alusta asti. Olen voinut henkisesti huonosti jo kauan asian suhteen. Ehkäpä käyttäydyn häntä kohtaan huonosti myös siksi, että hän haluaisi erota minusta. Välillä asia on jäänyt taka-alalle ja elämä on ollut normaalia. Puoliso kyllä yrittää laihuttaa, mutta ei onnistu siinä. Itse olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja tiedän että saisin sirompaa naista kumppaniksi. Ajattelin aina että rakastuisin siroon naiseen, mutta toisin kävi. Nuorena tein valinnan. Järkevä hän on. Syy ehkä miksi olen jatkanut elämää hänen kanssaan näihin päiviin saakka. En silti puhuisi enää rakkaudesta. Arki pyörii jne..Lapsestamme välitän paljon.
Mielipiteitä? Mitähän tässä tekisi?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Laihduttamisen epäonnistuminen johtuu useimmiten tiedon puutteesta. Ihminen luulee syövänsä niin vähäenergisesti, että laihtuu, mutta todellisuus on muuta. Voisitteko yhdessä vaikka kokkailla ja viettää aikaa opetellen tekemään uusia, terveellisiä ruokia. Se on kivaa, kokeilkaapa. Ja sellainen kiva tapa viestittää, että toivoisin sinun syövän terveellisemmin. Voitte tehdä illallisiksi yhdessä aina vaikka jonkin kivan uuden salaatin, kasvissoseen tai kevyen rahkan ja alkaa karkki ja pullalakkoon. Minusta ei ole mitään pahaa siinä, että vähän potkii kumppania terveellisiin elämäntapoihin, jos se on yhteinen juttu. Päin vastoin, on outoa, jos ei puuttuisi, vaikka näkee, että toisella on karannut mopo herkuttelun kanssa. Kyllä siitä hyvinkin voi sanoa, mutta välittävästi.
Oma mieheni on läski.
Hän oli vähän vähemmän läski kun tutustuimme ja jojoillut koko aikuisikänsä.
Naurettavaa väittää, että hän olisi läski koska hän kärsii 'tiedän puutteesta'. Kyllä jokainen suomalainen aikuinen tietää laihtumisen ja lihomisen periaatteet ja pääpiirteittäin mitkä ruoat ovat terveellisiä ja mitä pitäisi välttää. Uskallanpa väittää, ettei yksikään läksi kuvittele, että jokapäiväinen pizza on ihan hyvä ja terveellinen ruokavalio ja 'mulla on vain isot luut tai läskit geenit'.
Ihan muun perheen takia syömme suht terveellisesti - mutta omalla miehellä ne on ne annoskoot se ongelma - ja oma lompakko. Aikuisen ihmisen päivittäisiä ruokailuja ja palaveripullia on aika mahdotonta kontrolloida. Eikä ole tarkoituksenmukaistakaan.
Käymme yhdessä ulkoilemassa, mutta kyllä sitä aika helkkaristi saa kävellä, että edes yksi pulla tulee kulutettua.
Olen ostanut hänelle 10kerran salikortin - taisi jäädä osa kerrroista käyttämättä.
Kyllä sen yksilön täytyy se vastuu ottaa ihan itse.
Minä nykyään korkeintaan joskus ehdottelen jotain pientä terveellisyysremppaa "koska halun että pysyt terveenä ja kyvykkäänä vierelläni kauan". Enkä ikinä osta mitään sipsejä, keksejä tai muita mättöhoukutteita kotiin.
Meillä on aika nurinkurinen tilanne, mutta olen nainen, jonka mies on merkittävän alipainoinen, ei ollut alipainoin suhteen alussa. Kyllä se vaikuttaa nyt sitten. Molemmat voivat henkisesti pahoin suhteessa ja se toinen paha olo vain pahentaa omaa oloa. No lihavathan voivat aina enempi-vähempi pahoin tähän aloitukseen liittyen. Tämä olotila on aivan kamala, jatkuvat maailmanlopun tuskat eikä tietoa jatkosta. Tuntuu, että kaikki minkä eteen on tehty töitä ja KÄRSITTY vuosia huuhtoutuu viermäriin. :( Mies ei ymmärrä, että minulle todellakin oikotie onneen olisi se, että hänkin pitäisi itsestään parempaa huolta, nostaisi painoa ja mieluiten kiinnostuisi heti taas seksistä. Ei hän osaa kuunnella minua muutenkaan vaan keskittyy aina siihen kuinka huoleni aiheet ovat turhia tms. Olen uhrannut liian paljon luottaen siihen, että tässä mennään kohti yhteistä päämäärää, mm. tukenut taloudellisesti miehen yrittämistä ja nyt minunkin rahoittamani koko vitun mitätön omaisuus on miehen yrityksen omistuksessa. Jaloilleni tästä varmasti pääsen, mutten haluaisi, että tämä päättyy tällaiseen onnettomuuteen kun oli aivan muut tavoitteet. Olo on aika lohduton ja katkera tällä hetkellä. Ja niin epäoleelliselta kuin puolison paino kuulostaa niin se ei ole epäoleellista. Sama kuin väittäisi, ettei puolison syöpä olisi oleellista, kyllä se vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino yleensä kertoo elämänhallintaongelmista muillakin osa-alueilla tai ainakin lievästä masennuksesta.
Vertailimme juuri miehen kanssa aktiivisuusrannekkeen tilastoja viime vuodelta. Hänellä kertyi keskimäärin 4900 askelta päivässä. Puolittainen työaika. Minulla kertyi 7600 askelta päivässä, täysi työaika plus ajoittaiset ylityöt, työ 100 % istumista.
Kävelen vuodessa noin miljoona askelta enemmän. Ruokatavat melko samat, molemmilla omat paheensa, jotka eivät ole lähteneet lapasesta ja muuten normaalia ruokaa. Mies on hoikka ja minä ylipainoinen. Hänellä kolesteroli ja verenpaine nousee helposti, minulla ei.
Koen pikkasen epäreiluiksi nämä ylipainoisten syyllistämiset. Osa kansasta elää terveellisesti ja osalla on korjaamista ja haasteensa eikä se todellakaan aina näy suoraan vaaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytymättömän osapuolen on syytä tutkia itseään ja asennettaan ja kasvaa aikuiseksi!
Tarkoittaako aikuiseksi kasvaminen sitä, että lihavuus on ok, vai tarkoittaako se sitä, että jos huomaa tehneensä omalta kannaltaan väärän kumppanivalinnan, niin tyytyy vain osaansa? Vai mitä se tarkoittaa?
Kyllä se sitä tarkoittaa että pikkuisen tuntee itseään ennen kuin sotkee elämäänsä muita ihmisiä.
10 vuotta yhdessä ihmisen kanssa joka on ollut alusta saakka lihava, lapsi ja talo ja nyt yhtäkkiä huomaa ettei haluakaan lihavaa.
Haloo! Lapsikin on jo tehty ja tällä on ne isä ja äiti jotka on.
Sanooko isä lapselle että huomasi 10 vuoden kuluttua ettei tykkääkkään lihavista .
Aikuisuus tarkoittaa vastuunottoa tekemisistään .
Tietenkään kaikki parisuhteet eivät kestä eikä mitä tahansa pidä sietää mutta lihavuus näkyy selvästi ja kyllä kai nuorempikin ihminen on jo nähnyt ettei lihavuudella ole taipumusta vähentyä vaan keskimäärin päinvastoin vuosien varrella.
Sanooko isä lapselle että huomasi 10 vuoden kuluttua ettei tykkääkkään lihavista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytymättömän osapuolen on syytä tutkia itseään ja asennettaan ja kasvaa aikuiseksi!
Tarkoittaako aikuiseksi kasvaminen sitä, että lihavuus on ok, vai tarkoittaako se sitä, että jos huomaa tehneensä omalta kannaltaan väärän kumppanivalinnan, niin tyytyy vain osaansa? Vai mitä se tarkoittaa?
Kyllä se sitä tarkoittaa että pikkuisen tuntee itseään ennen kuin sotkee elämäänsä muita ihmisiä.
10 vuotta yhdessä ihmisen kanssa joka on ollut alusta saakka lihava, lapsi ja talo ja nyt yhtäkkiä huomaa ettei haluakaan lihavaa.
Tietenkään kaikki parisuhteet eivät kestä eikä mitä tahansa pidä sietää mutta lihavuus näkyy selvästi ja kyllä kai nuorempikin ihminen on jo nähnyt ettei lihavuudella ole taipumusta vähentyä vaan keskimäärin päinvastoin vuosien varrella.Haloo! Lapsikin on jo tehty ja tällä on ne isä ja äiti jotka on.
Onko se LAPSIKIN lihava?
Vierailija kirjoitti:
Leikitään että tilanne on totta:
Ap on mennyt yksiin naisen kanssa, joka kelpasi kun ap ei parempaakaan saanut.
Nyt hän on kyllästynyt.
Ahdistumisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.Ap pähkäilee viittiskö erota. Mutta ikävän hankalalta sekin tuntuu kun on lapsi ja kaikki.
Rakkauden kanssa stoorilla ei ole mitään tekemistä.
Ap rehentelee, että saa hän paremmankin🙄
Ap oletko uskovainen?
Onko teidät vihitty kirkossa?
Minkä Jumala on yhdistänyt ei läski saa erottaa.
Taivaassa tapaat lihavat perheenjäsenesi kumminkin.
Entä jos jeesus olisi ollut bodypositiivinen..alkoholi ongelma sillä kyllä oli.
Olisi vedetty ratttailla kukkulalle.
Jänteet olis ristillä repeilly kun olisi 150 kg röhähtänyt ranteitten väliin.
Isot lihavat tissit ois hölskynyt mahan päällä.
Tätä ois sitten katseltu alttaritauluista pari tuhatta vuotta????
Vierailija kirjoitti:
Älä herjaa!!!
Jeesus oli pitkä hoikka vaalea kaunis mies!!!!!
Aatami ja Eeva oli oikeasti sikaläskejä.
Kun Eeva haukkas omenaa(sitä ennen vedelly vaan hamppareita) hän tajus olevansa L*ÄSKIPERSE.
kun jumala tuli paratiisiin ja huhuili :missä ootte
Eeva huusi pusikosta: mä en kehtaa tulla näytille kun oon hirvee läski!
Mooses oli läskein kaikista!
Kun hän pelasti israelin kansan egyptin sotilailta.
Hän eroitti meren hyppäämällä ainne.
Mikä outo ketju tämä on???
läskimooses???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään kaikki parisuhteet eivät kestä eikä mitä tahansa pidä sietää mutta lihavuus näkyy selvästi ja kyllä kai nuorempikin ihminen on jo nähnyt ettei lihavuudella ole taipumusta vähentyä vaan keskimäärin päinvastoin vuosien varrella.Nyt jäi epäselväksi tarkoitatko siis, että pitää vaan jäädä suhteeseen lihavan kanssa, jos on erehdyksessä sen suhteen aloittanut? Ja mitä tuohon tulee, mitä lapsille sanotaan, niin harvemminhan sitä lapsille eron syitä avataankaan. lapsille kerrotaan joku ikätasoon sopiva juttu.
Ihminen muuten myös muuttuu iän myötä. Joskus nuorena tehty puolisovalinta ei ole oikea enää vanhempana - esim. joskus ne nuorena cooleina ja ihanina pidetyt piirteet eivät ole sitä enää lähempänä keski-ikää, mikä voi tarkoittaa sitäkin, että silmät avautuvat näkemään puolison toisessa valossa. Tämä on toki eri juttu kuin lihauus, mutta voihan olla niinkin, että nuorempana huonoitsetuntoinen ja alemmuudentunteista kärsinyt on tyytynyt lihavaan kumppaniin, kun ei uskonut olevansa paremman arvoinen - ja nyt sitten jos on saanut itsetuntoa ja omanarvontuntoa lisää, saattaa olla, että kumppanin lihavuus alkaa sen vuoksi häiritä.
Sitähän se on omista tekemisistä vastuunottaminen .
Pitää vähän miettiä eikä ajelehtia suhteisiin ja tehdä niissä vielä lapsiakin.
Kasvaa siihen aikuisuuteen ensin.
On todella huono syy mennä naimisiin jonkun kanssa siksi ettei usko saavansa parempaa.
Silloin on parempi katsella rauhassa ja olla vaikka sitten yksin eikä ainakaan lapsia hankkia sellaiseen suhteeseen mikä on olemassa vain " paremman" puutteessa.
Lapsia ei niin vain huijata.
Hoksaavat aikaa myöten vanhempiensa syyt ja metkut vaikka heille ei juurta jaksain kaikkea selittäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Kun Eeva haukkas omenaa(sitä ennen vedelly vaan hamppareita) hän tajus olevansa L*ÄSKIPERSE.
heh heh..silloinhan Jumalallakin olisi roikkoperse
koska loi ihmisen OMAKSI KUVAKSEEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään kaikki parisuhteet eivät kestä eikä mitä tahansa pidä sietää mutta lihavuus näkyy selvästi ja kyllä kai nuorempikin ihminen on jo nähnyt ettei lihavuudella ole taipumusta vähentyä vaan keskimäärin päinvastoin vuosien varrella.Nyt jäi epäselväksi tarkoitatko siis, että pitää vaan jäädä suhteeseen lihavan kanssa, jos on erehdyksessä sen suhteen aloittanut? Ja mitä tuohon tulee, mitä lapsille sanotaan, niin harvemminhan sitä lapsille eron syitä avataankaan. lapsille kerrotaan joku ikätasoon sopiva juttu.
Ihminen muuten myös muuttuu iän myötä. Joskus nuorena tehty puolisovalinta ei ole oikea enää vanhempana - esim. joskus ne nuorena cooleina ja ihanina pidetyt piirteet eivät ole sitä enää lähempänä keski-ikää, mikä voi tarkoittaa sitäkin, että silmät avautuvat näkemään puolison toisessa valossa. Tämä on toki eri juttu kuin lihauus, mutta voihan olla niinkin, että nuorempana huonoitsetuntoinen ja alemmuudentunteista kärsinyt on tyytynyt lihavaan kumppaniin, kun ei uskonut olevansa paremman arvoinen - ja nyt sitten jos on saanut itsetuntoa ja omanarvontuntoa lisää, saattaa olla, että kumppanin lihavuus alkaa sen vuoksi häiritä.
Sitähän se on omista tekemisistä vastuunottaminen .
Pitää vähän miettiä eikä ajelehtia suhteisiin ja tehdä niissä vielä lapsiakin.
Kasvaa siihen aikuisuuteen ensin.
On todella huono syy mennä naimisiin jonkun kanssa siksi ettei usko saavansa parempaa.
Silloin on parempi katsella rauhassa ja olla vaikka sitten yksin eikä ainakaan lapsia hankkia sellaiseen suhteeseen mikä on olemassa vain " paremman" puutteessa.
Lapsia ei niin vain huijata.
Hoksaavat aikaa myöten vanhempiensa syyt ja metkut vaikka heille ei juurta jaksain kaikkea selittäisikään.
Entäs se ap:n läski vaimo?
Meneekö se jonkun toisen tyytyjän kanssa naimisiin?
Ap.N kannattais kertoo sille että: sulta saa pesää helposti..seuraavakin on sun kanssa paremman puutteessa.
Kantsis kertoo et läskiä ei kukaan oikeasti rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Aarami huusi: mä oon täällä pannu kauheen läskin kanssa!!!
Oisin halunnu hoikan instababen,
Silloin jumala pieraisi aatamin ja eevan ulos paratiisista
Pakko sanoa että nää kirjoitukset saa minutkin kärsimään henkisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä herjaa!!!
Jeesus oli pitkä hoikka vaalea kaunis mies!!!!!
Luojalla ei ole mitään tekemistä asiassa, AP polveutuu apinoista, ihan niinkuin sinäkin. ja jos täällä kritisoi muiden ulkonäköä, niin on oltava valmis ottamaan vastaan sitä sitten itsekin.
os joku ei voi ihastua kuin hoikkaan/nuoreen/pitkähiuksiseen/lapsettomaan/..., niin hänen pitää etsiä kunnes sellainen osuu kohdalle. Mutta valittaminen on tosiaan turhaa.
Aika paljon viestejä missä sanoma "tehkää yhdessä menkää sinne tänne,syökää"
EI ja ei. Ihan yksin se lihava on ne kilonsa syönyt, ei niiden laihduttamisen takia kenenkään muun tartte elämäänsä muuttaa.
aina naiset haluaa koko kylän osallistuvan laihduttamiseen, muuten ei voi tietenkään ikinä laihtua.
miehet ei ikipäivänä pyytäs muita
Jäikö sulta lukematta se kohta, jossa kirjoittaja kertoi laihduttaneensa puolet ylipainostaan viimeisen vuoden aikana?