Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka kärsivät henkisesti koska puoliso lihava?

Ahdistaa
13.01.2020 |

Olemme olleet yli 10 vuotta yhdessä. 1 lapsi. Talolainaa. Mietin paljon eroa. Kiva talo ja lapsi pidättelee minua vielä. Olemme keskustelleet laihuttamisesta ja erostakin. Puoliso ei halua erota. Kohtelen häntä henkisesti huonosti välillä. Ehkä siksi koska itselläni on paha olla, koska hän on lihava. Ollut alusta asti. Olen voinut henkisesti huonosti jo kauan asian suhteen. Ehkäpä käyttäydyn häntä kohtaan huonosti myös siksi, että hän haluaisi erota minusta. Välillä asia on jäänyt taka-alalle ja elämä on ollut normaalia. Puoliso kyllä yrittää laihuttaa, mutta ei onnistu siinä. Itse olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja tiedän että saisin sirompaa naista kumppaniksi. Ajattelin aina että rakastuisin siroon naiseen, mutta toisin kävi. Nuorena tein valinnan. Järkevä hän on. Syy ehkä miksi olen jatkanut elämää hänen kanssaan näihin päiviin saakka. En silti puhuisi enää rakkaudesta. Arki pyörii jne..Lapsestamme välitän paljon.

Mielipiteitä? Mitähän tässä tekisi?

Kommentit (250)

Vierailija
1/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolisolla laihduttaminen ei onnistu? Haluaako laihtua itse? Haluaako oikeasti vai sanooko niin vaan sinulle? Onko paino se ainoa asia mikä sinua haittaa hänessä? Miten tuet häntä laihduttamisessa? Kuinka terveelliset ovat elämäntapanne? Jos on aina ollut lihava niin miksi nyt haluaa laihtua? Motivaatio on tärkeä asia ja siihen ei riitä, että tietää olevansa ylipainoinen.

Vierailija
2/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloit alunperin olemaan lihavan kanssa, jos ällöttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi niin suuri että on oikeutettu leikkaukseen? Jos ei, niin suomesta monet käyvät Tallinassa tekemässä tämän leikkaukseen, maksaa joku 4000 euroo.

Vierailija
4/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tyhmä?

5/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa hyvä mies. Miksi roikut suhteessa ihmisen kanssa, jota et rakasta? Sinulla on vain yksi elämä!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
6/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää puolison kanssa yhdessä salille, lenkille tai uimahalliin.

Monelle liikakikoisa kärsiville on suuri kynnys lähteä yksin liikunnan pariin. 

Vierailija
7/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on nainen ja luuli aina rakastuvansa "siroon naiseen", mutta menikin yhteen "lihavan miehen" kanssa voi kyse olla omasta seksuaalisesta epävarmuudesta. EI lihavuudesta.

Vierailija
8/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita terapia. Siellä sinulle opetetaan miten saat päässäsi arvot järjestykseen. Voit myös olla tekemättä mitään. Se ei haittaa, koska elämä opettaa, jos ei mitään muuta niin hiljaa kulkemaan. Katso vanhuksia. Niitä ei enää pinnalliset kotkotukset jaksa puristaa

Vierailija
9/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lie aivopieru on ollut perustaa perhe naisen kanssa, joka on alusta asti ollut ulkonäöllisesti mieltymystesi vastainen. Nyt on kyllä jo aika erota.

Vierailija
10/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pulskempi nainen kun nälkäkurki. Et kertonut miten "lihava" on. Jos ei syö mitenkään valtavasti, niin voi olla kilpirauhasarvoissa. esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
11/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ihmiseltä, joka ei olisi puolisoonsa tyytyväinen sittenkään vaikka hän olisi hoikka. Keksisit kyllä toisen syyn olla tyytymätön ja alkaa taas vaatimaan muutosta. 

Eiköhän ole molemmille parempi että vaan eroatte. Tuskin sinä seuraavankaan kanssa montaa vuotta jaksat ennen kun keksit vikaa, mutta puolisosi voi löytää parempaa seuraa.

Vierailija
12/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava asiakas.

Vierailija
13/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä päässä. Puoliso on ollut lapsena ja nuorena lihava, ja muutaman vuoden yhdessä olon jälkeen kiloja alkoi kertymään uudestaan. Nykyään itseäni lähinnä ällöttää nähdä puoliso alasti puhumattakaan seksistä. Itse olen edelleen samoissa mitoissa kun tavatessa, ja pidän huolta itsestäni ja kehostani. Tuntuu pahalta kun toinen paisuu kuin pullataikina, eikä tämä itse tajua, että se johtuu lapsena saaduista rasvasolujen määrästä. Hän olettaa, että voi syödä saman määrän kuin minä ja olla liikkumatta ja tehdä istumatyötä, itse pyöräilen 20km päivittäin ja liikun työpaikalla kokoajan. Puoliso ei myöskään tahdo liikkua yhdessä ja kiloista huomauttaessa sanoo vain että tälläisenä olen hänet valinnut ja siihen pitää tyytyä. Häntä ei tunnu seksittömyys haittaavan, mutta itseäni kokosuhde lähinnä vituttaa, mutta en osaa lähteäkkään.

Vierailija
14/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan provo, koska eihän jonkun paino rakkauteen vaikuta. Tai siis eihän taikaiskusta kaikki ole hyvin jos toinen olisikin hoikka? Jos on niin huono olo niin vika on kyllä jossain muualla.

Joka tapauksessa, ei se laihduttaminen onnistu jos siitä tehdään stressin aihe. Miksi ette vain elä yhdessä terveellisemmin, miettimättä laihduttamista? Terveellistä ruokaa ja silloin tällöin vaikka yhteinen kävelylenkki.

Jos puolisosi ei ole liikkunut paljon, ei hänen kannata alkaa liikkumaan 5krt viikossa, koska kyllästyy samantien. 1-2krt viikossa jotain hyvin kevyttä, käytte yhdessä vaikka keilaamassa tai luistelemassa. Ne ylimääräiset kilot tippuisivat nätisti ja huomaamattomasti vuoden aikana kun ei tekisi asiasta mitään suurta numeroa.

Vierailija
15/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas.

Oli tämä provo tai ei.

Vierailija
16/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa puolison pitää miellyttää myös silmää. Ja häntä kohtaan pitäisi tuntea vetovoimaa. Eroa. Ketään ei voi muokata mielekseeseen.

Vierailija
17/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tunnevammaiselta.

Sun ei pitäisi olla suhteessa saati vanhempi.

Tunnen syvää myötätuntoa perhettäsi kohtaan, vaikka luultavasti olen yksinäinen

jonne todellisuudessa.

Pää on pipi, kun tällaisia sepittää.

Vierailija
18/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut kirjoitti:

En tiedä miksi hän ei onnistu laihuttamaan. Olisiko geeneissä vikaa? Isoluinen nainen hän on. Kyllä hän yrittää laihuttaa käymällä salilla ja syömällä salaattiakin. Sanoo syövänsä kanasalaattia yms. töissäkin, mutta totuutta en tiedä. Tiedän että hänellä iskee suolan himo välillä ja voihan olla että hän mättää sitten jotain.. Kannustan häntä menemään salille ja liikkumaankin, mutta aina ei ota koppia ehdotuksista. Ymmärrän toki että väsynyt töistä jne. Ennen söimme paljon pizzaa ja nykyään välilläkin yhdessä. Sen tiedän, että naiseksi hänen ruoka annoksensa on aika isoja. Syömme perus kotiruokaa. Aikaisemmin hänellä ei ollut kuntoiluun isoa motivaatiota, mutta kun verenpaine lääkitys alkoi niin sen jälkeen on tullut motivaatiota.

Keksejä kahvin kanssa hän syö.Tänään aamulla esim. oli suklaakakkua syöty, mutta sitä en tiedä onko hän syönyt itse vai antanut palasen lapsellemme..

-Ap

Miksi teillä on suklaakakkua kaapissa? Miksi ette yhdessä mene liikkumaan? Miksi ette yhdessä syö terveellisemmin?

Vierailija
19/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut kirjoitti:

En tiedä miksi hän ei onnistu laihuttamaan. Olisiko geeneissä vikaa? Isoluinen nainen hän on. Kyllä hän yrittää laihuttaa käymällä salilla ja syömällä salaattiakin. Sanoo syövänsä kanasalaattia yms. töissäkin, mutta totuutta en tiedä. Tiedän että hänellä iskee suolan himo välillä ja voihan olla että hän mättää sitten jotain.. Kannustan häntä menemään salille ja liikkumaankin, mutta aina ei ota koppia ehdotuksista. Ymmärrän toki että väsynyt töistä jne. Ennen söimme paljon pizzaa ja nykyään välilläkin yhdessä. Sen tiedän, että naiseksi hänen ruoka annoksensa on aika isoja. Syömme perus kotiruokaa. Aikaisemmin hänellä ei ollut kuntoiluun isoa motivaatiota, mutta kun verenpaine lääkitys alkoi niin sen jälkeen on tullut motivaatiota.

Keksejä kahvin kanssa hän syö.Tänään aamulla esim. oli suklaakakkua syöty, mutta sitä en tiedä onko hän syönyt itse vai antanut palasen lapsellemme..

-Ap

Miksi naisesi ei tahdo erota? Lapsen vuoksi? Luulisi, että tuo asenteesi karkottaisi hänet.

Vierailija
20/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää puolison kanssa yhdessä salille, lenkille tai uimahalliin.

Monelle liikakikoisa kärsiville on suuri kynnys lähteä yksin liikunnan pariin. 

Ei ole puolison tehtävä hoitaa toisen painonhallintaa. Ihan samoin kuin ei esim. toimia toisen terapeuttina. Jokainen on vastuussa itsestään! Tukea ja kannustusta toki voi ja pitää antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi