Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka kärsivät henkisesti koska puoliso lihava?

Ahdistaa
13.01.2020 |

Olemme olleet yli 10 vuotta yhdessä. 1 lapsi. Talolainaa. Mietin paljon eroa. Kiva talo ja lapsi pidättelee minua vielä. Olemme keskustelleet laihuttamisesta ja erostakin. Puoliso ei halua erota. Kohtelen häntä henkisesti huonosti välillä. Ehkä siksi koska itselläni on paha olla, koska hän on lihava. Ollut alusta asti. Olen voinut henkisesti huonosti jo kauan asian suhteen. Ehkäpä käyttäydyn häntä kohtaan huonosti myös siksi, että hän haluaisi erota minusta. Välillä asia on jäänyt taka-alalle ja elämä on ollut normaalia. Puoliso kyllä yrittää laihuttaa, mutta ei onnistu siinä. Itse olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja tiedän että saisin sirompaa naista kumppaniksi. Ajattelin aina että rakastuisin siroon naiseen, mutta toisin kävi. Nuorena tein valinnan. Järkevä hän on. Syy ehkä miksi olen jatkanut elämää hänen kanssaan näihin päiviin saakka. En silti puhuisi enää rakkaudesta. Arki pyörii jne..Lapsestamme välitän paljon.

Mielipiteitä? Mitähän tässä tekisi?

Kommentit (250)

Vierailija
221/250 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervopenat vain tykkäävät lihavista naisista. Mutta eihän kaikille miehille riitäiskään sutjakkaita naisia, että hyvä on että näitä pervopenoja on.

Vierailija
222/250 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino yleensä kertoo elämänhallintaongelmista muillakin osa-alueilla tai ainakin lievästä masennuksesta.

Vertailimme juuri miehen kanssa aktiivisuusrannekkeen tilastoja viime vuodelta. Hänellä kertyi keskimäärin 4900 askelta päivässä. Puolittainen työaika. Minulla kertyi 7600 askelta päivässä, täysi työaika plus ajoittaiset ylityöt, työ 100 % istumista.

Kävelen vuodessa noin miljoona askelta enemmän. Ruokatavat melko samat, molemmilla omat paheensa, jotka eivät ole lähteneet lapasesta ja muuten normaalia ruokaa. Mies on hoikka ja minä ylipainoinen. Hänellä kolesteroli ja verenpaine nousee helposti, minulla ei.

Koen pikkasen epäreiluiksi nämä ylipainoisten syyllistämiset. Osa kansasta elää terveellisesti ja osalla on korjaamista ja haasteensa eikä se todellakaan aina näy suoraan vaaalla.

Syöt liikaa kulutukseesi nähden. Miehesi pitää syödä vähintään puolitoistakertainen määrä sinuun nähden, vaikka kumpikaan ei tekisi yhtään mitään. Ja tällä siis ei vielä päästäisi kaventamaan lihavuuserojanne, vaan jotta hän lihoisi lähemmäs sinua tai sinä laihtuisit lähemmäs häntä, pitäisi miehesi ruoka-annosten olla käytännössä kaksinkertaiset sinuun nähden.

Onko reilua? En tiedä, mutta biologialle et voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/250 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon viestejä missä sanoma "tehkää yhdessä menkää sinne tänne,syökää"

EI ja ei. Ihan yksin se lihava on ne kilonsa syönyt, ei niiden laihduttamisen takia kenenkään muun tartte elämäänsä muuttaa.

aina naiset haluaa koko kylän osallistuvan laihduttamiseen, muuten ei voi tietenkään ikinä laihtua.

miehet ei ikipäivänä pyytäs muita 

Minä en pysty laihduttamaan yksin. Jos minä kärsi än, niin muutkin saa kärsiä. Ei herkkuja meille. Jos tulee, niin loppuu tää kaloreiden laskenta ja syön. Ylipainoa noin 35kg.

Just toi asenne; minä, minä, minä ja sitten pitää kyllä muidenkin kärsiä jos minukin pitää. Sen kun syöt itses ennenaikaiseen hautaan. 

No ei se paino tästä enää nouse, ei ole noussut vuosiin. Mutta alaspäin sitä en saa jos eivät muutkin perheenjäsenet noudata dieettiä. Tai olisi ilman herkkuja.

Vierailija
224/250 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset on jäätävän lihavia.

Vierailija
225/250 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onneksi missään muualla ei ole lihavia naisia. 

Vierailija
226/250 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias nainen, olen huomannut tämän kehityksen, kuinka varsinkin nuoret naiset ovat nykyään kamalan lihavia. Eivät ilmeisesti liiku ja syövät puputtavat koko ajan. Itse olen harrastanut urheilua lapsesta saakka ja syönyt terveellisesti, herkkujakin syön mutta en niin paljon että valaaksi lihoisin. Olen normaalikokoinen. En ole koskaan harrastanut mitään dieettejä, kun syö pitää myös kuluttaa, näin se menee. Et taida rakastaa puolisoasi kun mietit tuollaisia, miksi yleensä olet hänen kanssaan yhteen mennyt. En suosittele roikkumaan tuollaisessa suhteessa. Talo on materiaalia ja lasta varmaan pystyt näkemään vaikka eroaisitte. Ei yhdessä kannata olla materian tai lapsen takia. Tee elämästäsi oman näköisesi ja jätä se valas sinne syömään puputtamaan. Et taida haluta häntä enää seksuaalisesti, koska niin se vain menee, en itse ainakaan syty lihavista ihmisistä. Ovat luotaantyöntäviä minun mielestäni, vyöryvät läskeineen ja mässyttävät naama suklaassa.

Vierailija
227/250 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi pulskempi nainen kun nälkäkurki. Et kertonut miten "lihava" on. Jos ei syö mitenkään valtavasti, niin voi olla kilpirauhasarvoissa. esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.

Tällaisen asenteen vuoksi en jaksa enää kehopositiivisuushömppää. Ylipainoiset naiset mollaavat hoikkia naisia nälkäkurjiksi. Ja olen itsekin ylipainoinen, mutten halua olla mukana lihavuuden ihannoinnissa. Polvet ovat jo menneet ja selkä myös, ei tässä ole mitään ihannoimista. Ylipainon myötä elämä on mennyt täysin pilalle.

Vierailija
228/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei saisi sanoa, mutta minä rakastuin aikanaan lihavaan naiseen, vaikka tarjolla oli hoikkiakin. Luonteet, huumori ja aaltopituus mätsäsivät. Ei se sitä poista, että hänen lihavuutensa häiritsee minua ja vaikuttaa haluuni häntä kohtaan, vaikka seksi muuten onkin toiminut aina. En sielunkumppanistani halua luopua. Ulkoisesti himottavaa naista en siis tule koskaan enää saamaan, koska en ole pettäjä. Se on pitänyt vain hyväksyä.

Pitää vain niellä ällötykset ja häpeät ja korkeintaan yrittää kannustaa elämäntapamuutokseen positiivisella otteella.

Jos vaimosi olisi oikeasti sielunkumppanisi, et pitäisi häntä ällöttävänä.

Vierailija
229/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain kyse elämän tylsyydestä. Avioliitto on tylsyyden ja tasaisen elämän sietämistä. Ei kannata miettiä epäolennaisia seikkoja kuten toisen ulkomuotoa. Olet ihastunut häneen alunalkaen, nyt vain jätät tuollaiset ulkonäkökeskeiset hömpötykset pois ja keskityt perheonnen rakentamiseen.

Vierailija
230/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pervopenat vain tykkäävät lihavista naisista. Mutta eihän kaikille miehille riitäiskään sutjakkaita naisia, että hyvä on että näitä pervopenoja on.

Yleisesti jos miehellä on normaalit elintoiminnot niin nainen kuin nainen kelpaa hänelle.

Nykyään on niin paljon hormonihäiriöitä ja erektiohäiriöitä miehillä ettei hommat pelaa kuten ennen pelasi.

Miehisyys on vähenemään päin. Miehistäkin on tullut hienohelmoja ja nirsoja.

Miehellä on luonnostaan ns. huoraluonne.

Vierailija
231/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon viestejä missä sanoma "tehkää yhdessä menkää sinne tänne,syökää"

EI ja ei. Ihan yksin se lihava on ne kilonsa syönyt, ei niiden laihduttamisen takia kenenkään muun tartte elämäänsä muuttaa.

aina naiset haluaa koko kylän osallistuvan laihduttamiseen, muuten ei voi tietenkään ikinä laihtua.

miehet ei ikipäivänä pyytäs muita 

Minä en pysty laihduttamaan yksin. Jos minä kärsi än, niin muutkin saa kärsiä. Ei herkkuja meille. Jos tulee, niin loppuu tää kaloreiden laskenta ja syön. Ylipainoa noin 35kg.

Tuo on ihan hyvä keino että muutkin.

Ei niissä herkuissa ole pelkästään kaloreita vaan suuria määriä suolaa ja rasvaa.

Ne tuhoaa laihankin verisuonet ja terveyden, vaikka näkyvää muutosta ei olisikaan.

Vierailija
232/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi pulskempi nainen kun nälkäkurki. Et kertonut miten "lihava" on. Jos ei syö mitenkään valtavasti, niin voi olla kilpirauhasarvoissa. esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.

Tällaisen asenteen vuoksi en jaksa enää kehopositiivisuushömppää. Ylipainoiset naiset mollaavat hoikkia naisia nälkäkurjiksi. Ja olen itsekin ylipainoinen, mutten halua olla mukana lihavuuden ihannoinnissa. Polvet ovat jo menneet ja selkä myös, ei tässä ole mitään ihannoimista. Ylipainon myötä elämä on mennyt täysin pilalle.

Nälkäkurki on anorektikko. Sinun itsetuntosi pyörii oman painon ympärille ja nyt kun olet lihonut niin silti sinulla on anorektikon asenne. En ole kuullut kenenkään ylipainoisen arvostelen hoikkia, päin vastoin anorektikot ovat pahimpia arvostelijoita. Ihmisten teot ja osaamisen on tärkeämpää kuin paino.

Vierailija
233/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin nopeasti (noin puolessa vuodessa) 25 kiloa, kun löysin miehen, jonka kanssa saan orgasmeja. Ei ole tarvinnut enää hakea mielihyvää herkuista, kun saan laueta ihanan miehen kanssa.

Vierailija
234/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduin nopeasti (noin puolessa vuodessa) 25 kiloa, kun löysin miehen, jonka kanssa saan orgasmeja. Ei ole tarvinnut enää hakea mielihyvää herkuista, kun saan laueta ihanan miehen kanssa.

Sama. Laihduin 20kg, kun tapasin nykyisen mieheni. Ei tarvinnut enää syödä kunnon seksin puutteeseen, eikä lohduttaa itseään ruualla huonon parisuhteen takia.

Vierailija
235/250 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompahan ressukalla huonoitsetunto,kun pulskasta puolisosta valitat.On montakin keinoa,selviytyä yhdessä jo lapsennekin vuoksi.ÄLÄ OLE ITSEKÄS!

Eikös se läski tässä samalla tavalla ole itsekäs?

Vierailija
236/250 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
237/250 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
238/250 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Mutta otsikkoon vastaan, että täällä ole yhtään sellaista, eikä missään muuallakaan. Mutta jonkin verran näyttää olevan sellaisia ihmisiä, jotka kärsivät henkisesti ja ulkoistavat syyn esim. kumppaninsa painoon.

Vierailija
239/250 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
240/250 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä