Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka kärsivät henkisesti koska puoliso lihava?

Ahdistaa
13.01.2020 |

Olemme olleet yli 10 vuotta yhdessä. 1 lapsi. Talolainaa. Mietin paljon eroa. Kiva talo ja lapsi pidättelee minua vielä. Olemme keskustelleet laihuttamisesta ja erostakin. Puoliso ei halua erota. Kohtelen häntä henkisesti huonosti välillä. Ehkä siksi koska itselläni on paha olla, koska hän on lihava. Ollut alusta asti. Olen voinut henkisesti huonosti jo kauan asian suhteen. Ehkäpä käyttäydyn häntä kohtaan huonosti myös siksi, että hän haluaisi erota minusta. Välillä asia on jäänyt taka-alalle ja elämä on ollut normaalia. Puoliso kyllä yrittää laihuttaa, mutta ei onnistu siinä. Itse olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja tiedän että saisin sirompaa naista kumppaniksi. Ajattelin aina että rakastuisin siroon naiseen, mutta toisin kävi. Nuorena tein valinnan. Järkevä hän on. Syy ehkä miksi olen jatkanut elämää hänen kanssaan näihin päiviin saakka. En silti puhuisi enää rakkaudesta. Arki pyörii jne..Lapsestamme välitän paljon.

Mielipiteitä? Mitähän tässä tekisi?

Kommentit (250)

Vierailija
81/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa myös lihava puoliso. En kestä sen läskejä. Seksihalut menneet sitä kohtaan täysin.

Ostan synttärilahjaksi sille painonvartijoiden jäsenyyden.

Painonvartijat on lopetettu jo vuosia sitten.

Ap: lle ja muillekin neuvon, että ostakaa Nutrilettia kuukauden tarpeiksi. Eri makuja löytyy. Itsellä alkaa olla kaapissa pian kuukaudeksi Nutrilettia.

Aloitan lähiaikoina ja olen jo iltaisin korvannut yhden aterian Nutriletilla. Kyllä paino lähtee alaspäin ja kuurin jälkeen jatkettava niukkaa ruokavaliota. Päälle liikuntaa, vähintään kävelyä 10000 askelta päivässä.

Kun kesä koittaa painon pitää olla ainakin 15 kg kevyempi. Se on mun tavoite kun ylipainoa on tuon verran.

Vierailija
82/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata kivekset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ylipaino on ongelma, naisen ylipaino oikeus ja voimaannuttavaa.

Ymmärtäkää jo!

Vierailija
84/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on lähinnä koominen. Ap otti lihavan naisen ja teki tämän kanssa vielä lapsenkin, ja nyt vinkuu ja ahdistuu kun nainen on lihava.

Voi voi. Mitäs läksit.

Jep. Pelkästään naurattaa tämä surkeus, oli provo tai ei :D 

Vierailija
85/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitten se on sinun oma valinta. mutta sä rajottasit herkuillas sen ylipainosen kumppanis elämää, koska onko reilua, että erilainen elämäntyyli, jos asuu yhdessä?

En näe syytä, miksi yhdessä asuvilla ei voisi olla erilainen elämäntyyli. Ei kaikessa tarvitse ihan samanlainen olla. Mutta toki jätän suosiolla väliin ylipainoiset kumppanit, niin enpä sitten myöskään vahingossa rajoittaisi heidän elämäänsä.

Vierailija
86/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lisäkiloille ei ole selitystä. Mieti asiaa siten, että kilot olisivat sulla. Haluaisitko tulla jätetyksi niiden vuoksi?

En tiedä kysytkö ap:lta vai keneltä vaan, mutta vastaan omasta puolestani. Joo, en varmaan haluaisi. Mutta en myöskään ole sitä mieltä, että ihmisten pitäisi olla toisen kanssa säälistä ja vastentahtoisesti.

Vierailija
87/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi henkisesti, vaikka mies on lihonut 52 kg. Ei jaksa enää pysyä vauhdissa, mutta itse läskinsä kantaa.

Harrastan ja teen kaikkea mukavaa kavereiden kanssa, en anna sohvaperunan häiritä.

Vierailija
88/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kuvittelevat "pitävänsä itsestään huolta" kun eivät ole läskejä. Harva laihakaan mies kuitenkaan syö terveellisesti ja täysipainoisesti eikä sellainen hämähäkkijalkakaan, kuiva ja lihakseton ole kovin hehkeä. Moni ylipainoinen nainen syö terveellisempää ruokaa kuin hoikka mies. 

Vierailija
89/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi niistä syistä, joiden vuoksi en haluaisi ikinä olla ylipainoisen kanssa. Ärsyttäisi tosi paljon se, että en esim. itse voisi ostaa herkkuja kotiin, koska toinen ei pystyisi sitten hillitemään itseään, tai joutuisin itsekin syömään aina kuin olisin dieetillä, ettei toiselle tule paha mieli. Olen itse normaalipainoinen ja normaalipainon alarajoilla. En syö herkkuja mitenkään jatkuvasti, mutta silloin tällöin kyllä. Ja tykkään vieläpä usein ostaa matkoilta tai muualta vähän erikoisempia herkkuja kotiin. Ylipainoisen kumppanina joutuisin syömään salaa lähikaupan karkkeja tai vaihtoehtoisesti piilottelemaan tuliaisherkkuja. Ja jos sattuisi tekemään mieli pitsaa, pitäisi vaan syödä jotain muuta. Eli itse pitäisi kyllä tukea toista, mutta samaan aikaan sen toisen läsnäolo vaan rajoittaisi omaa elämääni.

Tarkoitat varmaan siis LAIHDUTTAVAN kanssa...Ongelmaa ei tietenkään ole, jos taloudessa kukaan ei laihduta (vaikka ylipainoa löytyisikin). Usein myös ne, jotka laihduttavat, eivät vaadi muita muuttamaan vakiintuneita tapojaan, varsinkin jos kotiin tuotavat herkuttelukin on satunnaista. Itse vain jättävät ehkäpä nämä herkut usemmin väliin, vaikka kyllä laihduttajakin voi silloin tällöin herkutella.

Ei, vaan tarkoitan ylipainoisen kanssa. Kyllä ylipaino on ihan esteettisistäkin syistä minulle turn off. En usko, että pystyisin oikein harrastamaan seksiä lihavan kanssa, ja en kiihottuisi kuitenkaan hänestä, niin eiköhän sekin ole aikamoinen este suhteelle. Eli kyllä ongelma tulisi myös pelkästä ylipainosta. Sori.

No outoa kirjoituksessasi oli joka tapauksessa se, että luulet, että ylipainoiset ihmiset ahmivat kaikki herkut kaapeista holtittomasti...

kirjoitit mm: "itse voisi ostaa herkkuja kotiin, koska toinen ei pystyisi sitten hillitemään itseään."

Vierailija
90/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuin se Yle Areenan Paksujen pariskuntien sähkärimies. 

Vierailija
91/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa, Jos naisen saa korjattua, niin kaikki sujuu taas mukavasti.

Vierailija
92/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti otat. Ap, eron ja hopi hopi. Heti tippuu naisen paino 100kg, ja loput kosmeettista kilot lähtee kuin leikiten. Tämä on niin nähty moneen kertaan. Avioliitto ja paska aviomies lihottaa eniten

Vierailija
93/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko häntä? Naimisiin harvemmin mennään kauniin kuvan kanssa.

Olet aikamoinen riski kumppanina jos sinulle on noin tärkeää miltä puoliso näyttää. Joskus sairastuminen vie ulkonäön ja jopa liikuntakyvyn. Oletko silloinkin yhtä armoton?

Vierailija
94/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi niistä syistä, joiden vuoksi en haluaisi ikinä olla ylipainoisen kanssa. Ärsyttäisi tosi paljon se, että en esim. itse voisi ostaa herkkuja kotiin, koska toinen ei pystyisi sitten hillitemään itseään, tai joutuisin itsekin syömään aina kuin olisin dieetillä, ettei toiselle tule paha mieli. Olen itse normaalipainoinen ja normaalipainon alarajoilla. En syö herkkuja mitenkään jatkuvasti, mutta silloin tällöin kyllä. Ja tykkään vieläpä usein ostaa matkoilta tai muualta vähän erikoisempia herkkuja kotiin. Ylipainoisen kumppanina joutuisin syömään salaa lähikaupan karkkeja tai vaihtoehtoisesti piilottelemaan tuliaisherkkuja. Ja jos sattuisi tekemään mieli pitsaa, pitäisi vaan syödä jotain muuta. Eli itse pitäisi kyllä tukea toista, mutta samaan aikaan sen toisen läsnäolo vaan rajoittaisi omaa elämääni.

Tarkoitat varmaan siis LAIHDUTTAVAN kanssa...Ongelmaa ei tietenkään ole, jos taloudessa kukaan ei laihduta (vaikka ylipainoa löytyisikin). Usein myös ne, jotka laihduttavat, eivät vaadi muita muuttamaan vakiintuneita tapojaan, varsinkin jos kotiin tuotavat herkuttelukin on satunnaista. Itse vain jättävät ehkäpä nämä herkut usemmin väliin, vaikka kyllä laihduttajakin voi silloin tällöin herkutella.

Ei, vaan tarkoitan ylipainoisen kanssa. Kyllä ylipaino on ihan esteettisistäkin syistä minulle turn off. En usko, että pystyisin oikein harrastamaan seksiä lihavan kanssa, ja en kiihottuisi kuitenkaan hänestä, niin eiköhän sekin ole aikamoinen este suhteelle. Eli kyllä ongelma tulisi myös pelkästä ylipainosta. Sori.

No outoa kirjoituksessasi oli joka tapauksessa se, että luulet, että ylipainoiset ihmiset ahmivat kaikki herkut kaapeista holtittomasti...

kirjoitit mm: "itse voisi ostaa herkkuja kotiin, koska toinen ei pystyisi sitten hillitemään itseään."

Niin ja tässä tapauksessa taas hoikka ei edes halua hillitä itseään. 

Vierailija
95/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa ihmeessä, jotta nainen voi löytää itselleen puolison, joka arvostaa häntä. Mutta opettele olemaan vähemmän mulkku ennen kuin lähdet pilaamaan kenenkään sirommankaan naisen elämää.

Vierailija
96/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten ahistaa se että lihavien mukaan koko maapallon sitte pitää laihduttaa heidän kanssa.

Vierailija
97/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä neuvo kuinka tilanne ei pääse ajautumaan noin pahaksi. Vaimo kannattaa punnita ainakin kerran viikossa ja pitä seinällä painokäyrää joka motivoi saavutuksissa. Aluksi vaimo nolotti kun vieraat lkyselivät taulusta. Nyt kun taulussa oleva käyrä ei enää sojota ylöspäin se tehtävä on jäänyt siipalle makuuhuoneessa.

Vierailija
98/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arka asia, jossa laihemman puolison mielipiteellä ei taidaolla väliä. Oma mieheni on lihonut 40 kiloa suhteen aikana. Tapasimme nuorina urheilijoina. Minä jatkoin liikuntaa jopa ruuhkavuosina ja hän lopetti. Oli myös tottunut aktiiviaikojen 6000 kalorin kulutukseen eli ruokahalua riittää. En voi enää katsoa häntä ilman vaatteita, varsinkin takapuoli roikkuu irvokkaasti. Ja sairauksia tietysti on. Tiedän, ettei kovin vanhaksi elä tällä vauhdilla. Todella a stressaavaa. Mietin kyllä aina usein, miltä tuntuisi koskea kiinteää miesvartaloa. Toisaalta mies palvoo minun vartaloani ja kehuu usein lapsillekin, miten sutjakka olen.

Vierailija
99/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti otat. Ap, eron ja hopi hopi. Heti tippuu naisen paino 100kg, ja loput kosmeettista kilot lähtee kuin leikiten. Tämä on niin nähty moneen kertaan. Avioliitto ja paska aviomies lihottaa eniten

Kokemusta on. Yhden ksipään kanssa 25vuotta...vduilua ja keduilua. Taloudellisesti riippuvainen ja 3-lasta-miten lähdet. Jatkuva henkinen väkivalta sai syömään, ja sekös antoi vettä myllyyn lisää kusipääll€. Sitten lähti lapset , kun aikuisiksi kasvoivat ja sitten minä. Ja siitä alkoi elämä, minulla. Miehellä lähti alamäkeen, nyt on katkera ja plösö ja yksinäinen

Vierailija
100/250 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en varsinaisesti itse luule yhtään mitään. Viittasin tekstilläni siihen kirjoitukseen, johon vastasin. Ja kyllä se varmaan tuntuisi vähän epäkohteliaalta syödä itse kaikkia herkkuja, jos toinen joutuu olemaan ilman. Lähinnä itse ajattelin sitä, että harkkujen näkeminen voi saada aikaan mielitekoja niitä kohtaan (ihan kenellä vaan), ja laihduttavan kohdalla se vaan tekisi hommasta vaikeampaa.

Palstatotuuden mukaan tietysti lihavilla on se kaikkein paras itsekuri ja he syövät vähiten herkkuja. Joo, olkoon sitten niin, se ei muuta minun osaltani mitään. Ei minua haittaa, vaikka hoikka kumppani olisi perso herkuille. Joten ottaisin mieluummin hoikan, jolla on herkkujen suhteen huono itsekuri, kuin lihavan, joka ei koskaan syö herkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi