Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin tilata itselleni S-etukortin, mut sehän maksaa satkun!

Vierailija
13.01.2020 |

Muutan viikon päästä ja tuleva lähikauppani on Prisma. Ajattelin, että voisin alkaa käyttää S-etukorttia kun nyt S-kaupassa alan asioimaankin, mut en mä lähe 100e maksamaan siitä muoviläpyskästä. Käyn sit varmaan jatkossakin plussa-kaupassa. Miten mä oon kuvitellu että noi pistekortit olis ilmasia...

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätäkin ketjua lukee, niin pakko onnitella s-ryhmää hyvin tehdystä työstä.

Aika hyvin ne on saanut jengin uskomaan että noista bonuskorteista olisi oikeasti taloudellista hyötyä.

Säästän melkein 100 euroa vuodessa siirtämällä pankkipalvelut s-pankkiin, vaikka en ostaisi s-ryhmältä sentilläkään tuotteita. 

Vierailija
82/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi mulle kertyy joku euro s bonuksia enkä ees osta kauheesti. Kyllä se kannattaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismat ja Lidlit ovat ihan parhaita. Monissa S-marketeissa on huono hevi-osasto: pieni valikoima nuutuneita ja huonoja vihanneksia ja hedelmiä. Muuten siinäkään ei olisi mitään vikaa. En tajua miten K-kaupat pysyvät edes kilpailussa mukana, kun ne on hinnoiteltu niin pilviin. Käyn välillä lähi K-kaupassa kun ei ole aikaa tai jaksamista lähteä kauemmaksi ja sen huomaa joka kerta. Samalla rahalla, jolla saisi Prismasta tai Lidlistä ison kassillisen ruokaa saa vain n. puolikkaan pussin, eli muutamia tuotteita. K-menu tuotteet on ihan kamalaa kuraa muuten, ne on lähes poikkeuksetta aina halpismerkkien tuotevertailussa viimeisenä. Niitä ei voi edes verrata Lidlin halpiksiin, jotka on usein kuitenkin ihan laadukkaita.

Vierailija
84/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko se jo selväksi? S-kortista et maksa mitään, mutta Osuuskaupan jäsenmaksu on sen satasen. Erotessasi jäsenyydestä saat sen takaisin. Vuosittain siitä saa vielä pankkitiliä selvästi paremman osuuspääoman koron. Keskittäessäsi ostokset S-kauppoihin saat joka kuukausi Bonusta 1- 5 %. Yhden hengen poikamiestaloudessa se tekee n. 300 €/v. Keväisin ja syksyisin on "asiakasomistajapäivät" (to-su) jolloin saa vielä 5-20 % alennusta erikseen luetellusta runsaasta tavaravalikoimasta. Sitä silmällä pitäen kannattaa laatia jo etukäteen listaa kesällä ja talvella tarvittavista tavaroista ja aineista. (esim mökkimaalit)

Vierailija
85/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin s kortin heti kun tänne avattiin prisma eli kohta 30v sitten.

Se maksoi silloin 300mk ja kaikki piti minua hulluna, kun maksoin kaupalle asiakaskortista.

Joka vuosi tulee meille bonuksia takaisin keskimäärin 700€.

Joka vuosi sen lisäksi tulee 10€ sitä osuuskorkoa vai mitä se nyt oli ja yleensä ylijäämäpalautusta 100-200€ väliltä per vuosi.

Nykyään olen laittanut bonukset menemään korkean riskin rahastoon suoraan ja siellä on tällä hetkellä bonuksista kertynyt säästöön yli 2000€.

Jos joku voi perustella minulle miksi ei olisi kannattanut liittyä jäseneksi, niin hyvä ja kiitos.

Omasta mielestäni en ole ostanut mitään bonuksen takia vaan kaikki on tarpeeseen hankittua.

Ja se meinasi unohtua, että jos maksaa s tililtä ostokset saa vielä jonkun euron kk siitäkin etua.

Sais lopettaa koko korttipelleilyn ja laskea hintoja. Tuo on vain rahastusta, kun idiootit maksaa korteistaan.

Zinccis

Muut sitten maksaa tämän tyhjänpäiväisen pelleilyn. Jos hinnat olisivat halpoja kuten Lidl, niin ihmiset kävisivät ostoksilla. Ei siinä mitään aikaa tuhlaavia korttien heilutuksia tarvita. 

Joutavaa lapsellista pelleilyä. Pois vain hinnoista nuo alennukset. 

That´s it!

Vierailija
86/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis, turha järjestelmä ylläpitää. Ja idiootit juoksee perässä.

No Tyhmyys ei tule yksin.

Zinccis

Vierailija
87/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ja niiden plussakortit. Ne plussapisteet leivotaan ruokien hintoihin. Koko korttisysteemin ylläpidon maksaa asiakas joka kuvittelee säästävänsä jotain. On ne ihmiset hölmöjä.

Vierailija
88/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OG Lidl G kirjoitti:

Jos käyt lidlissä niin saatat säästää tuhat/tuhansia euroja vuodessa verrattuna prismaan ja vastaaviin. Mä säästän 40€ yhden hengen talous viikon ruuista kun käyn lidlissä. Kuulostaa uskottamattomalta mutta valitettavasti totta. Testannut useaan otteeseen. S ja K kaupasta ei pysty lähtemään vähä tuloinen ihminen hymyssä suin ruokakassien kanssa mitkä sisältää laadukasta ja hyvää ruokaa. Lidlistä pystyy. Joka kerta.

Lidl ei vaan oikein toimi erikoisruokavalioiden kanssa. Maidottomia korviketuotteita on nykyään jo aika hyvin, mutta gluteenittomia ei. Sen takia allergiaperheessä on yksinkertaisinta käydä vain jossain mistä saa kaikki kerralla.

En tiedä voiko valikoimissa olla eroja, mutta näin keliaakikon äitinä täytyy sanoa että ainakin meidän lähilidlistä löytyy ihan mihin tahansa saman kokoluokan kauppaan verrattava valikoima gluteenittomia.

Vierailija
89/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K plussaa kertyy tosi nihkeästi verrattuna S- bonukseen.

Olen ollut molemmissa jäsen vuosikymmeniä.

S- bonuksia kertyy ihan mukavasti, sillä vuosittain saan bonuksia 300 - 400 e yleensä. Bonuksia kertyy lisäksi mm vakuutuksista ja hammaslääkärikäynneistä.

K- plussaa 5e seteli n 3-4 krt/v.

En omista autoa, joten bensaa en osta. Se kerryttäisi lisää.

Keväällä tulee vielä ylijäämäpalautus 100- 200e.

Kaikki osuuskaupat eivät maksa ylijäämäpalautus, mutta oma kauppa maksaa.

Vierailija
90/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ja niiden plussakortit. Ne plussapisteet leivotaan ruokien hintoihin. Koko korttisysteemin ylläpidon maksaa asiakas joka kuvittelee säästävänsä jotain. On ne ihmiset hölmöjä.

Väärin, ne kenellä kortit saavat takaisin hinnoista ja ne ketkä ei korttia omista maksavat enemmän

Vierailija
91/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan sai ilmaiseksi, onneksi. En nyt maksaisi/ sijoittaisi satasta korttiin, jolla ei tänä päivänä saa samoja etua, mitä silloin alkuaikoina.

Ikinä ei ole saanut s kaupan korttia ilmaiseksi ainakaan Suur-Savon alueella.

90-luvulla sain. Olen pahoillani jos et ole vielä ollut olemassa tuolloin.

Vierailija
92/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OG Lidl G kirjoitti:

Jos käyt lidlissä niin saatat säästää tuhat/tuhansia euroja vuodessa verrattuna prismaan ja vastaaviin. Mä säästän 40€ yhden hengen talous viikon ruuista kun käyn lidlissä. Kuulostaa uskottamattomalta mutta valitettavasti totta. Testannut useaan otteeseen. S ja K kaupasta ei pysty lähtemään vähä tuloinen ihminen hymyssä suin ruokakassien kanssa mitkä sisältää laadukasta ja hyvää ruokaa. Lidlistä pystyy. Joka kerta.

Lidl ei vaan oikein toimi erikoisruokavalioiden kanssa. Maidottomia korviketuotteita on nykyään jo aika hyvin, mutta gluteenittomia ei. Sen takia allergiaperheessä on yksinkertaisinta käydä vain jossain mistä saa kaikki kerralla.

Meidän Lidlissä on iso hyllystö gluteenittomille tuotteille. Eikä olla edes kauhean suuressa kaupungissa.

Vierailija
93/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rahan voi saada milloin vain takaisin...... siis jos tahdot lopettaa jäsenyyden. Eli se ei ole kadonnut kuin tuhka tuuleen.

S-etua saa myös mm vakuutuksista jq pugelinlaskuista ym.

Vierailija
94/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko se jo selväksi? S-kortista et maksa mitään, mutta Osuuskaupan jäsenmaksu on sen satasen. Erotessasi jäsenyydestä saat sen takaisin. Vuosittain siitä saa vielä pankkitiliä selvästi paremman osuuspääoman koron. Keskittäessäsi ostokset S-kauppoihin saat joka kuukausi Bonusta 1- 5 %. Yhden hengen poikamiestaloudessa se tekee n. 300 €/v. Keväisin ja syksyisin on "asiakasomistajapäivät" (to-su) jolloin saa vielä 5-20 % alennusta erikseen luetellusta runsaasta tavaravalikoimasta. Sitä silmällä pitäen kannattaa laatia jo etukäteen listaa kesällä ja talvella tarvittavista tavaroista ja aineista. (esim mökkimaalit)

En ole maksanut jäsenyydestä mitään, 90-luvulla. Ymmärrän, että 2000-luvulla siitäkin on jo pitänyt maksaa, että saa jäsenyyden. : )

Vierailija
95/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan sai ilmaiseksi, onneksi. En nyt maksaisi/ sijoittaisi satasta korttiin, jolla ei tänä päivänä saa samoja etua, mitä silloin alkuaikoina.

Ikinä ei ole saanut s kaupan korttia ilmaiseksi ainakaan Suur-Savon alueella.

90-luvulla sain. Olen pahoillani jos et ole vielä ollut olemassa tuolloin.

Kyllä minäkin omani sain 90 luvulla ja maksoi 300mk.

Millä alueella on ilmaiseksi saatu?

Vierailija
96/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole maksanut jäsenyydestä mitään, 90-luvulla. Ymmärrän, että 2000-luvulla siitäkin on jo pitänyt maksaa, että saa jäsenyyden. : )

Saisiko linkkiä mistä selviää jäsenyyden saaminen ilmaiseksi?

Ettet sotke sitä, kun sai käteen kortin ilman maksua ja se maksu kuitattiin bonuksista

Vierailija
97/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä ei ole mikään muu Prismaa halvempaa kuin maito. Ja K-market on kaikista kallein kauppa. Olen tehnyt kuittivertailuja vuosien varrella useita.

Totta. K - market on kauppa jossa käyn vain tarjouksia hakemassa. Sama pätee Citymarkettiin.

Vierailija
98/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse liityin aikoinaan alustavasti 20 eurolla, ja loput 80 euroa maksoin pikkuhiljaa bonuksilla. En muista, oliko jokin erikoistarjous, tai onko voimassa kaikissa osuuskaupoissa edes.

Itse taas maksoin aikoinaan Helsingissä 20€ ja kun HOK päätti korottaa osuusmaksua 100 euroon, niin arvonnousu olikin 80€. Minä ja moni muu ketkä ottivat kortin ajoissa, saivat tietenkin saman arvonnousun.

Vierailija
99/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kunnon leipävalikoimat, kannattaa käydä Prismassa. 

Vierailija
100/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tässä kuussa 88 euroa.

Ollut kortti monta vuotta.

Maksoin myös osan rahana ja loput bonuksilla.

Meillä 2 aikuista ja 2 teiniä sekä 3 kissaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi