Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin tilata itselleni S-etukortin, mut sehän maksaa satkun!

Vierailija
13.01.2020 |

Muutan viikon päästä ja tuleva lähikauppani on Prisma. Ajattelin, että voisin alkaa käyttää S-etukorttia kun nyt S-kaupassa alan asioimaankin, mut en mä lähe 100e maksamaan siitä muoviläpyskästä. Käyn sit varmaan jatkossakin plussa-kaupassa. Miten mä oon kuvitellu että noi pistekortit olis ilmasia...

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?

Onko tämä s-bonus osuuskuntakortti nyt sitten eri asia kuin esim, Minulla on visa debit jolla höyläyään bonuksia maksaessa? Mitä en tajua?

Vierailija
102/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sijotus jonka saa takas, kun tilin lopettaa. Ja aika usein niil on kamppanjoita, että "liity nyt, saat 100 e S-ryhmän lahjakortin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?

Onko tämä s-bonus osuuskuntakortti nyt sitten eri asia kuin esim, Minulla on visa debit jolla höyläyään bonuksia maksaessa? Mitä en tajua?

On sama eli maksukortilla saa bonukset samalla kun on s-tili.

Käytän myös debit korttia.

Vierailija
104/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sen satasen takas milloin haluat. Ja vuosien aikana todnäk tuotat enemmän bonuksia kuin 100e, sitten olet voitolla.

Et voi hävitä tässä investoinnissa, et mitenkään. Siksi olet tyhmä jos et maksa satkua, kun se on vain "pantti" jonka saat takas.

Näin on. Sen 100 euron alkupääoman saa heti takaisin samanarvoisina etuseteleinä. Täällä paikallinnen Osuuskauppa maksaa noiden kuukausikohtaisten bonusten ohella kerran vuodessa 12 % eli 12 euroa osuusmaksun korkoa  ja vielä enemmän ns. ylijäämänpalautusta, jonka suuruus voi vaihdella noin 40 eurosta yli 130 euroa. Hankin S-kortin loppuvuodesta 2010 ja tämän vuoden alussa noin 9 vuoden jälkeen minulla oli S-Pankissa rahaa yli 1200 euroa, kun en ole koskaan tarvinnut nostaa rahaa kyseiseltä tililtä. Kyseessä on yhden hengen talous ja olen käynyt aivan normaalista myös kilpailevan K-ryhmän liikkeissä, joten kyse ei ole vain ostosten keskittämisestä.

Joka tapauksessa suurin osa Suomen ruokakaupoista kuuluu S- tai K-ryhmän piiriin, joten niille korteille tulee väistämättä käyttöä. Toki Prismasta ja Citymarketista voi ostaa muutankin kuin ruokaa ja mm. Elisa laajakaistasta saa S-bonuspisteitä.

Vierailija
105/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tehneet yhden kesälomamatkan ja maksaneet lapsen harrastuksia ja harrastusvälineitä niillä bonusrahoilla. Ensi kesänä on tarkoitus ostaa koira, kun bonuksia on taas kertynyt tonnin verran.

Vierailija
106/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Oralista ja Lähitapiolasta saa s-bonuksia. Käytän sitä myös bensaa tankatessani.

Vierailija
107/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätäkin ketjua lukee, niin pakko onnitella s-ryhmää hyvin tehdystä työstä.

Aika hyvin ne on saanut jengin uskomaan että noista bonuskorteista olisi oikeasti taloudellista hyötyä.

Säästän melkein 100 euroa vuodessa siirtämällä pankkipalvelut s-pankkiin, vaikka en ostaisi s-ryhmältä sentilläkään tuotteita. 

Monella varmaan näin, mutta myös Osuuspankin omistajajäsenellä (100 e muistaakseni myös jäsenyysmaksu) palvelumaksut kuittaantuvat bonuksista, joita kertyy mm. talletuksista, lainoista ja visaostoista. Bonuksia voi käyttää myös vakuutusmaksuihin, jos vakuutukset ovat OP-Pohjolassa. Nolla euroa ovat siis myös minun kustannukseni vuodessa Osuuspankissa.

Vierailija
108/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit maksaa sen osuusmaksun mihin tahansa osuuskuntaan. Tarkastapa onko se kaikissa osuuskaupoissa tuon 100 euroa? Ja huomaa, että tuolle maksulle maksetaan vuosittain korkoa, ei se ole mikään liittymismaksu.

Meidän taloudessa S-ryhmään keskittäminen kannattaa. Bonuksia tulee 60-80 euroa kuussa ja on tuhat kertaa laskettu, että ruokakassin hintakin on edullisempi kuin K-kaupoissa.

Huonommilla valikoimilla ja olemattomilla tarjouksilla voit hyvin ostaa yli tonnilla kuussa, saada tuon muutaman kympin ja luulla voittavasi jotain.

Vierailija
109/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme tehneet yhden kesälomamatkan ja maksaneet lapsen harrastuksia ja harrastusvälineitä niillä bonusrahoilla. Ensi kesänä on tarkoitus ostaa koira, kun bonuksia on taas kertynyt tonnin verran.

Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon täytyy tuhlata ennen ku saa tonnin bonuksia?

Vierailija
110/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin ne on saanut jengin uskomaan että noista bonuskorteista olisi oikeasti taloudellista hyötyä.

Säästän melkein 100 euroa vuodessa siirtämällä pankkipalvelut s-pankkiin, vaikka en ostaisi s-ryhmältä sentilläkään tuotteita. 

Monella varmaan näin, mutta myös Osuuspankin omistajajäsenellä (100 e muistaakseni myös jäsenyysmaksu) palvelumaksut kuittaantuvat bonuksista, joita kertyy mm. talletuksista, lainoista ja visaostoista. Bonuksia voi käyttää myös vakuutusmaksuihin, jos vakuutukset ovat OP-Pohjolassa. Nolla euroa ovat siis myös minun kustannukseni vuodessa Osuuspankissa.

Op-Pohjolan unelma-asiakas. Voit käyttää omia rahojasi konsernin ylihintaisten palveluiden ja vakuutusten maksamiseen - et muuhun - ja kuvittelet vielä jääväsi jotenkin voitolle.

Vierailija
111/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismat ja Lidlit ovat ihan parhaita. Monissa S-marketeissa on huono hevi-osasto: pieni valikoima nuutuneita ja huonoja vihanneksia ja hedelmiä. Muuten siinäkään ei olisi mitään vikaa. En tajua miten K-kaupat pysyvät edes kilpailussa mukana, kun ne on hinnoiteltu niin pilviin. Käyn välillä lähi K-kaupassa kun ei ole aikaa tai jaksamista lähteä kauemmaksi ja sen huomaa joka kerta. Samalla rahalla, jolla saisi Prismasta tai Lidlistä ison kassillisen ruokaa saa vain n. puolikkaan pussin, eli muutamia tuotteita. K-menu tuotteet on ihan kamalaa kuraa muuten, ne on lähes poikkeuksetta aina halpismerkkien tuotevertailussa viimeisenä. Niitä ei voi edes verrata Lidlin halpiksiin, jotka on usein kuitenkin ihan laadukkaita.

Cittarissa on paras hevi-osasto ainakin täällä ja muutoinkin parhaat valikoimat. K-kauppojen etuja on myös, että asiakas voi monesti paremmin vaikuttaa valikoimiin eli toivoa valikoimiin jotain tuotetta, jolloin kauppias sitä myös usein sitten tilaa.

Prismassa useimmiten kuitenkin itse käyn hintojen ja s-bonusten vuoksi, mutta joitakin tuotteita on haettava Cittarista. Ja Cittarissa täällä ainakin paljon enemmän porukkaa käy, kyllä Prisman käytävät tyhjempiä ovat- että kyllä jokin vaan sinne Cittariin vetää hintatasosta huolimatta.

Vierailija
112/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on sikäli virheellinen, että kyseessä ei ole S- kortti. Kun katsotte sitä logoa tarkemmin, niin totuus paljastuu. Kyseessä on SS-etukortti. Että sellaista ideologiaa..

Vierailija
113/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tuolle sataselle 20e korkoa, satasen San takas koska haluan. K-ryhmästä saan ehkä parin vuoden välein plussarahaa 5e. S-ryhmän bonarit on sinkkutaloudessa vähäiset, mut ihan mielellään otan sen muutaman kympin ylijäämän palautusta keväisin.

Ilmaiset pankkipalvelut on iso plussa ja ilta-aikaan - 60% ruuasta on vielä isompi. Sesonkien jälkeen alesta saa vaatteita pikkurahalla, en ole muissa kaupoissa törmännyt euron tai pari maksaviin uusiin myös kestäviin vaatteisiin.

En kesi valitettavaa.

Vierailija
114/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan joka kuukausi noin 60 - 120€

S-bonusrahoja tililleni. Tätä on jatkunut jo vuosikausia.

Vierailija
115/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Op-Pohjolan unelma-asiakas. Voit käyttää omia rahojasi konsernin ylihintaisten palveluiden ja vakuutusten maksamiseen - et muuhun - ja kuvittelet vielä jääväsi jotenkin voitolle.

No en mielestäni ainakaan tappiolle jää, kun kustannukset ovat nolla euroa ja jäseneksi olen liittynyt joskus 90-luvulla.

Vierailija
116/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin aikanaan S-etukortista 100 markkaa. On ollut kannattava investointi.

Vierailija
117/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis, turha järjestelmä ylläpitää. Ja idiootit juoksee perässä.

No Tyhmyys ei tule yksin.

Zinccis

Jos matkustaminen kertyneillä bonuksilla on susta tyhmää niin oot aika yksin mielipitees kanssa. Keskittäminen kannattaa mut eihän tommonen tyhmä sinkkumies nyt mistään mitään ymmärrä. Käy vaan siellä Lidlissä ja kuvittele olevas suurikin nero. Mutta jos olisit fiksu niin laittaisit vakuutukset, pankkipalvelut, puhelinliittymän ja kauppaasioinnin samaan ryhmittymään ja voila!

Vierailija
118/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon täytyy tuhlata ennen ku saa tonnin bonuksia?

Jos on 5% bonustasolla, niin tietenkin 20 000. Vuodessa se kertyy jos ostaa 1700 eurolla kuukaudessa ruokaa, bensaa, ravintolapalveluita, harrastusvälineitä, vakuutuksia yms. keskittäen ässäryhmään. Ei mikään kohtuuton summa esim. lapsiperheelle. 

Vierailija
119/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa olla vaan. K-kaupat on muutenkin parempia. Voin lähiprismasta hakea sit sen maidon tai wc paperin. Siihen en tarvii mitään kortteja. En todellakaan maksa 100 euroa että saan muutaman sentin silloin tällöin.

Ap

Ajattelet nyt sitä tasoa jonka K-ryhmä maksaa tuota "plussaa". Se onkin ihan mitätöntä. Tavallinen lapsiperhe saa helposti 60-80e kuukaudessa bonusta. Se siis tekee jopa lähes tonnin vuodessa.

Itsekin ihmettelin kun otin S-kortin aikanani että voiko tämä olla todellista että tilille kolahtaa tuollaisia summia joka kuukausi. Mutta näin se vain on.

saadaksesi 60 euroa "kilahtamaan tilillesi" on sinun pitänyt tuhlata sinne s-mafialle 1200 euroa... Toki jos se absoluuttisesti on halvin niin kannattaa kotia ottaa, mutta ei se mitään "tuloa" ole. Jälkikäteen vain saat pienen siivun takaisin päin. Minun joulukuun S-bonus oli 0,36 €. Tuon samaisen 60 euroa tuolla kulutuksella säästää helpomminkin.

Vierailija
120/145 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut pari vuotta, enkä ole katunut. Aina sieltä jonkin verran bonuksia tulee, säästää ne vaikka koko vuoden ja ostaa joululahjat bonuksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi