Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset pääsivät kerran ulkonäölle mun veljen perheen kanssa. Nyt kyselevät joka päivä, koska mennään ulkomaille. Ei ole varaa. Mitä teen?

Vierailija
12.01.2020 |

Lapset 9v ja 12v olivat jo pitkään haaveilleet siitä, että pääsivät ulkomaille. Emme ole köyhiä, mutta ei meillä ole varaa matkustaa. Kaikki menee mitä tulee ja puskurirahat imee joulu, synttärit, rikkoutuneet kodinkoneet tms. Perus duunariperhe ollaan.

Mun veljen perhe sitten otti meidän lapset mukaan reissuun viime syyslomalla. Se oli lapsille upea kokemus. Sen jälkeen ovat lähes joka päivä kyselleet, koska mennään ulkomaille. Mun tekisi itsenikin mieli kovasti mennä reissuun.

Onko mitään mahdollisuuksia saada neljälle lentoja ja hotellia yhteensä max 500?

Jotenkin tunnen itseni huonoksi, koska en voi toteuttaa lasteni haaveita.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tässä

Olen jo pariinikin otteeseen maininnut, että kyllä me säästetään. Me saadaan säästöön rahaa, mutta kerron tässä nyt, mihin meidän säästöjä on käytetty vuoden aikana

-Mun toistuvia pissatulehduksia ei osattu tk:ssa hoitaa, joten menin yksityiselle gynelle

-mun autoon piti ostaa uudet talvirenkaat ja miehen autoon tehtiin joku remppa, joka maksoi 400

-talo oli pakko huoltomaalata

- nuoremman veljen häät. Matkat sinne, yö hotellissa lahja, pari vaatehankintaa

Edellisenä vuonna nuorempi tyttö valitti huonoa näköä, joten silmälääkäri ja silmälasit noin esimerkiksi mainittakoon.

Meillä on siisti ja asianmukainen koti, aina monipuolista ruokaa, molemmilla tytöillä harrastukset, lapsilla on koira, joka vuosi huvipuisto, mökeillään paljon.

Olemme olleet risteilyllä pari kertaa, tytöt ovat käyneet leffassa, teatterissa, hoplopissa jne.

Jouluna saavat lahjoja ja pöytä koreana. Synttärinä on kakkua ja karkkia ja saavat lahjan.

Mutta olemme tosi tarkkoja rahoista. Elämme tavallista elämää, mutta ylimääräistä ei ole. Matkoihin ei raha riitä. Kaikki tämä tavallinen perusarki vie kaiken. Vähän jää säästöön ja niitä harvoin voi käyttää mihinkään ns luksukseen, koska aina tulee pakollisia menoja.

No sitten matkustatte luotolla ja maksatte sitä takaisin vähitellen, jos kerran pakko on toteuttaa lasten vinkuminen.

Vierailija
42/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää. Ja sanokaa pennuille että sitä rahaa ei nyt ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tässä

Olen jo pariinikin otteeseen maininnut, että kyllä me säästetään. Me saadaan säästöön rahaa, mutta kerron tässä nyt, mihin meidän säästöjä on käytetty vuoden aikana

-Mun toistuvia pissatulehduksia ei osattu tk:ssa hoitaa, joten menin yksityiselle gynelle

-mun autoon piti ostaa uudet talvirenkaat ja miehen autoon tehtiin joku remppa, joka maksoi 400

Edellisenä vuonna nuorempi tyttö valitti huonoa näköä, joten silmälääkäri ja silmälasit noin esimerkiksi mainittakoon.

Meillä on siisti ja asianmukainen koti, aina monipuolista ruokaa, molemmilla tytöillä harrastukset, lapsilla on koira, joka vuosi huvipuisto, mökeillään paljon.

Olemme olleet risteilyllä pari kertaa, tytöt ovat käyneet leffassa, teatterissa, hoplopissa jne.

Jouluna saavat lahjoja ja pöytä koreana. Synttärinä on kakkua ja karkkia ja saavat lahjan.

Mutta olemme tosi tarkkoja rahoista. Elämme tavallista elämää, mutta ylimääräistä ei ole. Matkoihin ei raha riitä. Kaikki tämä tavallinen perusarki vie kaiken. Vähän jää säästöön ja niitä harvoin voi käyttää mihinkään ns luksukseen, koska aina tulee pakollisia menoja.

Elätte liian kallista perusarkea jos ei rahaa jää säästöön.

Vierailija
44/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Ruotsiin ja Kolmårdenin eläintarhaan. Ollaan käyty ja lapset tykkäs.

Vierailija
45/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpojen matkojen takana on jatkuva säännöllinen hintaseuranta. Kannattaa seurata eri hakusivustoja sekä lentoyhtiöiden tarjouksia.

Jos pystytte matkustamaan joustavina aikoina niin hyvällä tuurilla saat moneenkin Euroopan maahan edestakaiset lennot alle 100€:lla.

Vierailija
46/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsi, joka kinusi ulkomaille. Ei vaikutusta. Raha oli yksi este, mutta eniten se, että vanhempia se ei kiinnostanut. Luokkaretkellä kävimme laivalla Tukholmassa, siinä minun matkustamiset lapsena.

Niinpä sitkeästi odotin sen n.8 vuotta, kunnes olin täysi-ikäinen ja pääsin ilman vanhempia matkustamaan. Kävin peräti kahdesti etelässä sinä vuonna. Enkä ole vanhemmilleni katkera. Kyllä aikuisenakin ehtii.

Vierailija
47/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymenmatkat järjestää Kolmårdenin matkoja 595 e / 4 hlöä

Vierailija
48/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi kuulostaa, että olette kuitenkin köyhiä. Hienoa, että ette itse niin koe ja tulette ilmeisesti omilla tuloilla toimeen. Mutta liian tiukille menee.

Missä ajassa ajattelit saada ton 500€ säästöön? Tuplaa aika, niin alkaa olla mahdollista. Tosin kaikki kallistuu, eli jos kovin monta vuotta tuohon menee niin pari sataa vielä lisää täytyy säästää.

Eikä kaikki matkusta, vaikka olisikin varaa.

Vierailija
49/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tässä

Jätätte hoplopit, huvipuistot, leffat, teatterit ym pois ja rahat säästöön matkaa varten. Näin me muutkin tavan duunarit tehdään, ei minullakaan olisi varaa matkustaa jos laittaisin rahaa teatterihin ja leffoihin. 

Vierailija
50/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähdöt ovat usein sellaisia, ettei työssäkäyvä pääse noin vain lähtemään. Egyptiin ehdottomasti all inc, koska turistikohteissa se ruuan laatu muualla on laatua varma ripuli. Egyptissä siis.

Vierailija
51/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähin maakuntakenttä on Vaasa tai Kokkola.

Menkää Vaasasta laivalla Uumajaan kaupunkilomalle.

Vierailija
52/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne haluatte päästä? Riittääkö mikä tahansa ulkomaa? Mistä lapset haaveilevat? Minun nuoremmalla lapsellani oli ensin haave päästä lentokoneella jonnekin. Se toteutui. Seuraava haave oli päästä "etelään". No sen verran etelässä oltiin, että hän totesi, ettei liian kuuma ole kivaa :) Nykyään hän jäisi mieluummin kotiin kuin lähtisi matkalle, eli matkailu on menettänyt hohtonsa, kun sitä on päässyt kokeilemaan. Mutta pakko sanoa, että kahden työssäkäyvän perheellä on kyllä varaa joskus matkustaa. Ja voi sitä luottokorttiakin käyttää.

Vierailija
53/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähin maakuntakenttä on Vaasa tai Kokkola.

Menkää Vaasasta laivalla Uumajaan kaupunkilomalle.

Uumajasta pääsee autolla Norjaan Mo i ranaan, ja Höga kusten on kuulemma myös kaunis.

Vierailija
54/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, teillä on varaa reissata huvipuistoissa, käydä risteilyillä koko perheen kesken, hotelliyöpymisiin hääreissulla ja tämän lisäksi vielä leffat, teatterit, hoplopit, harrastukset, mökkeilyt, kaksi autoa, omakotitalo, lemmikit, yksityiset lääkärit. 

Ette ole todellakaan köyhiä, päinvastoin teillä on varaa todella hyvään elämään ja paljon kivoihin juttuihin. En tiedä onko tämä provo, vai kuvittelettko oikeasti että tuollainen olisi köyhien elämää?

Vierailija
55/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta ap, millaiset tulot teillä oikein on? Itselläni netto 2000 ja miehellä vähän yli ja silti välillä voidaan reissatakin.

Vierailija
56/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne haluatte päästä? Riittääkö mikä tahansa ulkomaa? Mistä lapset haaveilevat? Minun nuoremmalla lapsellani oli ensin haave päästä lentokoneella jonnekin. Se toteutui. Seuraava haave oli päästä "etelään". No sen verran etelässä oltiin, että hän totesi, ettei liian kuuma ole kivaa :) Nykyään hän jäisi mieluummin kotiin kuin lähtisi matkalle, eli matkailu on menettänyt hohtonsa, kun sitä on päässyt kokeilemaan. Mutta pakko sanoa, että kahden työssäkäyvän perheellä on kyllä varaa joskus matkustaa. Ja voi sitä luottokorttiakin käyttää.

Meillä vain into lisääntyy joka matkan myötä. Ensin piti päästä lentokoneella, sitten Lontooseen ja sitten rantalomalle. Sitten alkoikin innostus matkustaa sinne sun tänne.

Vierailija
57/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te mökkeilette? Vuokramökeillä?

Vierailija
58/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on kai päinvastoin. Mitä enemmän matkustaa, niin sitä suurempi intohimo siitä tulee.

Vierailija
59/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Säästä joka kuukausi 100 e, niin vuoden kuluttua sinulla on 1200 e. Joka päivä 3 tai 4 euroa säästöön, ei ole iso vaiva.

Ei todellakaan ole mahdollisuutta säästää joka kuukausi. Kahden duunarin palkka ja siitä menee asuntolaina, vakuutukset, kiinteistövero, autoverot, kahden edullisen auton kulut, muut neljän ihmisen laskut, ruoka, meillä on koira, lapsilla harrastus jne. Töiden takia pakko olla kaksi autoa. Todella tarkalla taloudenpidolla saadaan vähän säästöön. Säästöt hupenee jouluna ja synttäreinä ja aina pitää jotain ostaa. Uudet talvirenkaat, uusi pesukone, uudet silmälasit tai jotain muuta.

Vaatteet pääosin kirpparilta. Kerran kesässä mennään huvipuistoon, koska lapset sinne niin aina haluavat ja se on kesän kohokohta. Muuten edullisia retkiä lähiympäristössä ja mummun ja vaarin kesämökille.

ONHAN! Joka pankilla on oma "säästöpossu" ohjelma,sinne voi laittaa vaikka euron kun maksaa pankkikortilla,tai viisi euroa kun maksaa visalla jne.

JA lapset mukaan talkoisiin! "jätetään nää limut ostamatta ja laitetaan kymppi lomatilille" EI osteta tuota kallista peliä,laitetaan se raha sinne matkakassaan, Ja äiti jättää kalliit "akkojen lehdet" ostamatta,isä iltapäivälehdet. Kahvilla baarissa ei käydä kuin kerran kahdessa kuukaudessa. Ja joo,tuo huvipuistoreissu. Sen rahan voi säästää sinne ulkomaille.

Nyt katotte netistä kivan viikon kohteen mitä maksaa ja alatte säästää.  Jos vaikka marraskuussa lähdette ja loma maksaa noin 1500euroa niin se ei ole kuin alle vitosen päivä! 

Myytte kirppiksellä tms joutavia tavaroita ja silleen,kyllä se siitä.

Niin mä tein kun tahdottiin jossain käydä. "tarvitsemmeko tämän,no ei just nyt,kymppi lomakassaansiis" "onko pakko lähtee Myttisen 50v synttäreille,ei oo,200lahjasta säästöön..." SIllee vaa.

Vierailija
60/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te mökkeilette? Vuokramökeillä?

Mainitsi jossain, että isovanhempien mökillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi