Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin Ruotsissa ja siellä kaikilla alle 40v naisilla oli pitkät hiukset

Vierailija
11.01.2020 |

Lisäksi he olivat hoikkia ja kauniisti laitettuja. Häpesin itseäni siellä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, palstan miehet, kumpi on naisella parempi: lyhyet vai pitkät hiukset?

Toki naisen ainoa funktio ei ole miellyttää miestä, mutta varmasti jokainen normaali heteronainen toivoo olevansa miesten silmissä viehättävä. Itse ainakin. Pidän pitkiä hiuksia, olen hoikka ja meikkaan tarpeeksi. Oma mies tykkää ja kertoo mieluusti esittelevänsä vaimoaan myös muille. Ja ihan olen itsekin yliopistosta valmistunut ja asiantuntijatöissä eli riittävästi löytyy älykkyyttä myös ;).

N36

Vierailija
42/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kaunimman kuin lyhyet hiukset! Paljon esimerkkejä naisista joilla ollut sekälyhyet että pitkät hiukset. Pitkillä hiuksilla noin tuhat kertaa paremman näköisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne hijabin alta edes näy, ap on trolli.

Vierailija
44/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN ihmeessä sait samalla kertaa mitattua sekä iän että tukan. Oletko MEEDIO??!

Vierailija
45/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot: kananperse tai pitkä tukka. Taattua AV-kamaa. Lyhyitä- sekä puolipitkiä malleja on vaikka kuinka. 😂

Vierailija
46/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Suomessakin nyt muotia pitkät hiukset. Tyttäreni kirjoitti ylioppilaaksi viime keväänä isosta lukiosta. Pisti oikein silmään, että vähintään 3/4 tytöistä oli pitkät hiukset ja suurimmalla osalla samaan malliin kiharretut. Tuskin ne on pelkästään yo-juhlia varten niitä kasvattaneet. Itse olen tällainen 45 v. mamma, jolla on taipumusta hiusten katkeiluun etenkin talvisin. Vaikka kuinka kasvattaisi, hiukset on ohuet ja latvaa kohti katkeilleet.

Vierailija
47/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Ruotsissa on paljon  myös 40 - 80v naisia joilla pitkät hiukset ja usein ne on palmikoilla 

Vierailija
48/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm missä ap asuu? Täällä seinäjoella ihan jokatoisella nuorella naisella on pitkä/puolipitkätukka tosin minä olen 28v. Todella monella ihan alaselkään asti. En edes muista koska olisin jollain alle 40v nähnyt todella lyhyttä taitaa olla nykyään harvinaisempaa ihmiset ovat nykyään aika muotitietoisia. Lyhyitä poikatukkia leikattiin siinä 2000 luvun alussa muistaakseni?

Vierailija
49/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa nyt kaikkia ruotsalaisia naisia näit tällä parin päivän reissullasi? Ruotsissakin on lyhythiuksisia naisia.

Mutta tämä on totta ruotsalaiset ovat tyylikkäämpiä ja kauniimpia kuin suomalaiset. Ihmiset ovat ystävällisiä ja osaavat käyttäytyä hyvin. Vaatteet ovat muodikkaita, mutta ajattomia. Suomalaisilla olisi kyllä opittavaa tässä.

Vierailija
50/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkätukkahulluäijä iski jälleen.

Vierailija
51/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Suomessakin nyt muotia pitkät hiukset. Tyttäreni kirjoitti ylioppilaaksi viime keväänä isosta lukiosta. Pisti oikein silmään, että vähintään 3/4 tytöistä oli pitkät hiukset ja suurimmalla osalla samaan malliin kiharretut. Tuskin ne on pelkästään yo-juhlia varten niitä kasvattaneet. Itse olen tällainen 45 v. mamma, jolla on taipumusta hiusten katkeiluun etenkin talvisin. Vaikka kuinka kasvattaisi, hiukset on ohuet ja latvaa kohti katkeilleet.

Niin, Suomessa on joku ihme kivikautinen perinne, että naimisiin mentyään leikataan sellainen lyhyt tanttamalli hiuksiin, vaikka olis millainen pullaposki. Hyvin hoikalle ja kapeakasvoiselle lyhyt tukka sopii hienosti, esim. Audry Hepburn tai Halle Berry.

Juontaa juurensa jostain menneisuudestä, kun rouvan merkki oli lyhyt tukka. Tätä ihan kampaajatkin kummastelee.

Vierailija
52/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuva pitkä hius ei sovi kaikille todellakaan. Ei sillä että pitäisi olla kynitty. Liika hoikkuuden ihannointi on naisia kuluttavaa, terveellisempää tavoitella normaalipainoa. Joku tykkää jostakin ihmisestä tai ei tykkää, oli miten kaunis hyvänsä. Luonne vaikuttaa ulospäin

Vierailija
53/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin Virossa ja Venäjällä. Siellä naiset haluavat edelleen näyttää naisilta. Nykyisin Suomalaiset naiset ajavat siilitukan, värjäävät sen shokkiväreillä ja hommaavat keskelle nenää renkaan. Sitten he ihmettelevät miksi Suomalaiset miehet juoksevat karkuun.

Kukaan ei ole ihmetellyt paitsi miehet. Näin tekevät naiset haluavat pitää tavismiehet loitolla,ukot vaan sitä ei älyä mitenkään.

Tavismies ei välttämättä kuvaa hyvin miesjoukkoa jota tarkoitat vaikkapa siilitukan karkoittavan. Suomalainen tavismies tänään on kyllä liberaali ja ei-sovinistinen eikä häntä haittaa naisen siilitukka yhtään.

Ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitit ja ajatus on loistava eikä haittaa ketään, kenenkään oikeuksia ei loukata.

ohis

Vierailija
54/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kertoi käyneensä Ruotsissa ja tunteneensa alemmuudentunnetta ja hävenneensä itseään.

Siinä on se todellinen ongelma eikä kenenkään ulkonäössä, miksei keskustella siitä miten oppia olemaan sellainen kuin on vertailematta muihin? Siinä olisi vanhemmille ja nykykoululle haastetta, tukea lasten kehitystä itsevarmaksi aikuiseksi. Itsetunto-ongelmat estävät elämästä omaa elämää tyytyväisenä, se on toisten varjossa elämistä kun itseänsä häpeää

Vierailija
55/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roikkuva pitkä hius ei sovi kaikille todellakaan. Ei sillä että pitäisi olla kynitty. Liika hoikkuuden ihannointi on naisia kuluttavaa, terveellisempää tavoitella normaalipainoa. Joku tykkää jostakin ihmisestä tai ei tykkää, oli miten kaunis hyvänsä. Luonne vaikuttaa ulospäin

Miksi pitkän tukan pitäisi "roikkua"? Etkö ole kuullut kampauksista. Itsekin voi tehdä tosi hienoja letti- ja nutturakampauksia. 

Vierailija
56/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Suomessa on joku ihme kivikautinen perinne, että naimisiin mentyään leikataan sellainen lyhyt tanttamalli hiuksiin, vaikka olis millainen pullaposki. Hyvin hoikalle ja kapeakasvoiselle lyhyt tukka sopii hienosti, esim. Audry Hepburn tai Halle Berry.

Juontaa juurensa jostain menneisuudestä, kun rouvan merkki oli lyhyt tukka. Tätä ihan kampaajatkin kummastelee.

Ei tuo ehkä enää nykyään päde siinä missä ennen. Ennenhän tukan leikkauttaminen oli jonkinlainen siirtymäriitti naiselle. Hiukset piti leikata lyhyiksi kun meni naimisiin, tai synnytti, tai viimeistään kun täytti 40.  Ajateltiin että nutturat on mummomaisia. No, nykyään se on sitten lyhyt tukka mikä on mummomainen. Pakko myöntää etten ole nähnyt montaakaan keski-ikäistä naista joita lyhyt leikkaus imartelisi tai nuorentaisi. Hennotkin hiukset näyttävät paremmilta polkka- tai hartiapituisina tai kiinni pidettyinä. 

Vierailija
57/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka on normaalipainoinen. Alipaino on sitten erikseen.

Vierailija
58/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ovat paremman näkösiä vain siksi, että ainakin suurissa kaupungeissa on vähemmän ylipainoa ja kaikenlaista mautonta pukeutumista kuin Suomessa. Ruotsisuomalaiset näyttävät samalta kuin ruotsalaiset. 

Vierailija
59/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on se juttu, että kun täyttää 40 v, on hiukset leikattava.

Tiedän, koska olin Uppsalassa koulutuksessa ja sen jlk pe-la metsässä teltassa.

Vierailija
60/63 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt saman huomion että muissa maissa naisilla on poikkeuksetta aina pitkät hiukset, Suomi on lyhythiuksisten naisten maa jostain syystä + täällä jotenkin sitten katsotaan ns kieroon naisellisia, meikkaavia ja kauniisti pukeutuvia naisia. "Sellaiset naiset ovat niin ylpeitä mokomatkin!"

Joku kauneutta epäilyttävänä piirre suomalaisessa kulttuurissa kyllä on. Kaiken pitää olla niin julmetun käytännöllistä ja kauneus taas yhdistetään sujuvasti turhamaisuuteen, epäkäytännöllisyyteen, tuhlaavaisuun jne. kielteisiin piirteisiin.  Jos joku kaipaa pirteän värisiä vaatteita, tulee heti valistusta siitä miten musta toimii parhaiten loskasäässä. Pitkiä hiuksia moititaan epäkäytännöllisiksi. Meikkaaminen vie liikaa aikaa, ja kaikki ulkonäköön panostaminen on lähtökohtaisesti epäilyttävää miesten miellyttämistä. Ihan kun nainen itse ei voisi nauttia kauneudesta!

Suomalainen naisihanne on yhä maatalon Justiina joka niska köyryssä tekee metsätyöt, lypsää lehmät, kasvattaa lapsilauman, sietää renttumiestä, on tyytyväinen siihen että pöytäänpantavaksi on kaurapuuroa ja omistaa kaksi vaatekertaa jotka sopivat em. töihin.  Ei haikaile kauneuden perään vaan ymmärtää että se kuuluu Helsingin herrojen maailmaan. Tosi elämässä haistellaan laventelien sijasta lehmänlantaa ja pysytään lestissä.