Mitä jos lapsi saa päiväkotipaikan vasta 1.8 mutta töihin olisi palattava 1.6?
Lapsi täyttää 3 vuotta toukokuun vika päivä eli minun olisi palattava töihin 1.6. Olen kuitenkin saanut nyt kuulla päivähoitotoimesta, että moni päiväkoti on kiinni kesällä, ja uusia lapsia muutenkin mahtuu vasta 1.8 kun ne vanhat lapset jää pois vasta heinäkuun kiinniolon aikana ym. muita syitä että miksi ei saa paikkaa ennen elokuuta. Sanoin että lain mukaan minun kuuluu saada paikka jos jätän hakemuksen ajoissa. Ja sanottiin, että joo joo mutta kesäksi saat kiertävän paikan eli lapsi menee kesällä viikoksi johonkin päiväkotiin ja viikoksi toiseen päiväkotiin jne ja saa vakipaikan vasta 1.8. Eli päivähoito pitäisi aloittaa kiertäen eri paikoissa, aina vaihtuu aikuiset ja talo ja muut lapset ja ei voi totutella mihinkään. Kuulostaa ihan mahdottomalta kun lapseni muutenkin on aika ujo, pelkää muutoksia ja vierastaakin vielä.
Mitä vaihtoehtoja tälle voisi olla? Paljonkohan maksaisi palkata kotiin yksityinen hoitaja kesä- ja heinäkuuksi? Lapsen sairauden takia hoitaja ei voi olla joku lukiolainen vaan pitää osata ottaa vastuu siihen sairauteen liittyen, mikään terveydenhoito-osaaja ei silti tarvi olla. Vai mitä muita vaihtoehtoja voisi olla tähän päiväkotialoitukseen?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeus päivähoitopaikkaan. Hakemus caan sisään 4 kuukautta ennen. Kunnan on se järjestettävä.
Lueppas tuo aloitus uudelleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit palkatonta voisit ottaa itse hoitoon lapsia kesäksi.
Sekin kävisi. Kunhan vain keksin keinon saada palkatonta kun sitä ei meillä haluta myöntää. Ap
sanot että toinen vaihtoehto on että otan lapsen töihin mukaan!
Pystytkö tekemään etänä?
Pari kk olin sijaisena opiskeluaikana.