Sanokaa, mitkä ruoka-aineet aiheuttavat yleisimmin ihottumaa
Jotta tietäisi mitä kannattaisi alkaa välttelemään. Ihan yhtäkkiä meni iho huonoon kuntoon eikä parane kuin vahvalla kortisonilla. Olen varmaan jollekin allerginen mutta mistä tiedän että mille?
Kommentit (16)
Ensinnäkin kaikki keinoruoka aiheuttaa vaikeuksia. Myös keinorasvat.
Maitotuotteet, ne ylläpitää elimistössä matala-asteista tulehdusta. Samoin prosessoidut lihatuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Ihottumaa on monenlaista. Millaisesta on kyse.
Sellaisia kuivia, punoittavia, kutiavia laikkuja.
Minulla pahin on vehnä. Kuivattaa ihoa kauttaaltaan.
Riippuu ihottumasta. Itselläni on psoriasis jota esiintyy käsissä, naamassa, korvissa, päänahassa ja polvien nivelissä. Sokeri, maitotuotteet ja alkoholi ovat kaikkeista pahimpia jotka laittavat sairauteni oireilemaan. Jos syön liikaa sokeria tai juon alkoholia niin alkaa iho kuoriutumaan ja polvet alkavat särkemään. Ei kiva.
Pyykinpesuaine? Huuhteluaine?
Onhan hajusteettomat ja huuhteluaineena etikka?
Ja otat aina lisähuuhtelun pesun päätteeksi?
On hajusteeton pesuaine ollut jo vuosia, enkä käytä ollenkaan huuhteluainetta.
Millainen on psoriasis? Nämä minun laikut on aika pieniä (halkaisijaltaan max sentin verran) ja kortisonivoide auttaa tilapäisesti. Mutta kutisee kovasti ja raavin öisin ihon rikki :(
Googlaa psoriasis niin voit verrata.
Tuli jostain syystä ensimmäisenä mieleen tomaatti mutta kannattaa ehkä miettiä perusteellisesti mikä on muuttunut rutiineissa. Ruoka, pesuaineet, uudet vaatteet, petivaatteet, eläimet, jonkin uuden valmistajan einekset yms.
Viljat ja sokeri on syy useimpiin ihosairauksiin.
Sitrushedelmät, suklaa, väriaineet (esim. Karkeissa), pesuainejäämät vaatteissa...
Missä kohdassa vartaloa ihottuma on?
Itselleni ruoka-aineihottuma tulee käsivarsiin, pesuainejäämistä ihottumaa jalkoihin, ratsastusta harrastaessa ihottumaa tuli yläluomiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla pahin on vehnä. Kuivattaa ihoa kauttaaltaan.
Tää on koomista! Jos kerron oman KOKEMUKSENI kuinka voit olla siitä eri mieltä!? :D
Vierailija kirjoitti:
Maitotuotteet, ne ylläpitää elimistössä matala-asteista tulehdusta. Samoin prosessoidut lihatuotteet.
Miten sä voit todeta noin?
Jos laitan lihan lihamyllystä kotonani läpi, se on prosessoitu, niinkö. Sittenkö se alkaa aiheuttamaan itse tekemäni makkara tulehduksia.
Empä usko.
Zinccis
Ihottumaa on monenlaista. Millaisesta on kyse.