Kertoisitko pomollesi jos kuulisit työkaverista tälläistä?
Toinen työparistani tuli ilmoittamaan minulle hädissäni toisesta työparistani joka oli ilmeisesti puhunut hieman sekavia. Kertonut menneisyydestään toiselle työkaverilleen ja kuinka pystyisi psykoosissa puukottamaan kenet tahansa. Alamme on kuitenkin sellainen, ettei hän sovi oikein tässä kohtaa työyhteisöömme. (kriisipäivystys) . Jos nämä kaikki pitävät siis paikkaansa. En ymmärrä miksi pomomme on palkkanut skitsofrenikon edes meille töihin. Ei mene jakeluun. Saati että puhuu moisia. :0
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällaisessa tilanteessa ole jo kyse työntekijöiden turvallisuudesta?
Jos työkaverilla on psykoosi päällä, niin silloinhan siitä pitää ilmoittaa, mutta jos hän menneisyydesessään on olut psykoosissa, ei siinä ole kenellekään mitään riskiä.
Sulla voi olla lähipiirissäsi samanmoinen...
No eikö se voi uusiutua ja olla siinä vaiheessa vaaraksi muille?
Vaarattomia ovat ainoastaan kuolleet!
Ap. on trolli tai typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällaisessa tilanteessa ole jo kyse työntekijöiden turvallisuudesta?
Jos työkaverilla on psykoosi päällä, niin silloinhan siitä pitää ilmoittaa, mutta jos hän menneisyydesessään on olut psykoosissa, ei siinä ole kenellekään mitään riskiä.
Sulla voi olla lähipiirissäsi samanmoinen...
Voi uusiutua, voi yhtä lailla tulla myös sulle tai kenelle vaan. Eli eihän me voida kukaan olla töissä enää kun vaarannetaan kaikki.
Mielestäni asia ei kuulu ap:lle mitenkään, eikä toisten sairaustietojen levittely anna ihmisestä kovin ammattimaisen oloista kuvaa. Ap on ikävä juoruilija, joka levittelee huhupuheita ilman faktoja. Sellaista voi pitää työpaikkakiusaamisena.
Keskity omaan elämääsi.
Niin hän siis joskus ollut psykoosissa ja kertonut itsekin kauhuissaan miten niin sekavassa tilassa voisi tehdä mitä vaan, aivan kuten kuka tahansa meistä.
Miten sä voit olla kriisipäivystyksessä? Enemmän mä sun työsopimusta kyseenalaistaisin...
Ei hitto ihmiset voi olla tyhmiä... olen vaipunut rankassa tilanteessa psykoosiin ja nykyään täysin terve. Ihan yhtä riski kuin kuka tahansa Martta työpaikalla. :D
Tunnistan kyllä jos masennus alkaisi puhjeta uudelleen ja olen hyvin varuillani terveydestä, jonka horjumiseen ja edes lievään masennukseen puuttuisin heti. Voisin uskoa, että olen tästä johtuen jopa pienempi riski kuin se työpaikan Martta, joka ensitöikseen sitkuttelisi pienenkin masennuksen kanssa eikä osaisi saman tien hakea apua mihinkään...
Toivottavasti esimies pitää ainakin vakavan puhuttelun sinulle, jos menet juoruja hänelle kertomaan. Ei ole ammattimaista millään alalla.
En olisi niin tyhmä. Se kertoo, jolle on kerrottu suoraan. Jos mitään on edes sanottu.