Mikä avuksi rohtuneille huulille?
Talven aikana huulet kuivuvat niin että nahka irtoaa ja mikään huulirasva ei tunnu auttavan :/ olen kokeillut myös sokeri+hunaja seosta jota hieronut huuliin.. tuloksetta.
Kommentit (32)
Huulipuna, ei kuivansorttinen vaan rasvainen, paksu kerma
Ja siis se voide tuubissa ei mikään huulirasvaversio.^
Vierailija kirjoitti:
Apteekista Bepanthen voide, on muutenkin voidemaailman "ihmeteippi".
Tosi hyvä myös näin flunssa-aikana esim. rikki niistetyn nenän hoitoon.
Talvisin kannattaa kokeilla myös hieman rasvaisempaa dekspantenolia sisältävää voidetta, kuten Orionin Bevita R-voidetta. Tästä Bevita R:stä on huulirasvakin, mutta rasvaan tuolla voiteella "kaiken". Omalla iholla auttaa naarmujen parantumista huomattavasti nopeammin kuin se perus-Bepanthen.
Huulten hierominen märällä karhealla froteepuyhkeellä niin, että kaikki kuivat ihoriekaleet irtoaa ja sitten päälle kunnon kerros rasvaista bepanthenia apteekista.
Uusi tarvittaessa.
Minulla huulirasvana vuosia ollut BevitaR vitamiinivoide. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen?
Kortisonia, jos huulet oikeesti tulehtuneet?
Ei mitään kortisonia, Bepanthen riittää.
Bistex hoitava huulirasva on hyvä. Auttaa myös huuliherpekseen.
Valkovaseliini tai sininen (original) Labello -huulivoidepuikko.
Munken's bisalva huulirasvapuikko. Saa ainakin Sokos emotionista. Auttaa minulla jopa parantamaan suupielten halkeamat.
Minulla aukeaa heti suupielet, jos en käytä tuota huulirasvaa iltaisin. Ja, totta hammastahna kuivattaa huulia ja saa suupielet aukeamaan.
Kannattaa kuoria sitä kuivaa ihoa pois myös. Olen neuvonut tätä lapsellekin, jolla on lääkityksen takia superkuivat huulet. Sekin jo auttaa, kun suihkun jälkeen hankaa kevyesti huulia pyhkeellä.
Tässä ketjussa joku suositteli Hurraw'n huulirasvaa, mulle se oli sellainen, joka rodutti huulet ihan pienelläkin sipaisulla. Jouduin heittämään roskikseen.