3-vuotias poika puhui, että jos haikara tuo meille vauvan, sen nimi on Enni Tiia
Kysyin, että mistä tuo nimi? No se on minun kaveri, joka tulee aina seinästä. Mutta, kun olin ulkona, hän nukkui meidän sängyssä.
Mielikuvitus.
Kävin katsomassa netistä, onko sellainen nimi kuin Enni ja onhan se. No vauvaa ei ole tulossa.
Kommentit (25)
Enni on suomalainen naisen etunimi. Nimi on todennäköisimmin muunnelma nimestä Eine tai Eini,
Kenelle haikara tuo vauvoja?
Meidän suvussa ainakin ovat omatekoisia ja lapsetkin sen tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodista tuleeko sen nimiset.
En kyllä ole kuullut tai nähnyt nimikylttiä. Enni oli vieras nimi. Ennan kyllä tiedän.
Miten on mahdollista, että joku ei tiedä Ennin olevan oikea nimi? Sehän on kalenterissakin ollut vuosikausia.
Vai sanoiko...
-mikä sen nimi on?
-ennn tiiä!
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että joku ei tiedä Ennin olevan oikea nimi? Sehän on kalenterissakin ollut vuosikausia.
No enpä ole aiemmin törmännyt nimeen Enni. Enkä ole opiskellut kalenterista nimiä ulkoa. Mutta 3-vuotias näköjään tiesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä ole aiemmin törmännyt nimeen Enni. Enkä ole opiskellut kalenterista nimiä ulkoa. Mutta 3-vuotias näköjään tiesi.
En ole minäkään niitä opiskellut. Mutta silti olen kuullut lähes kaikki niistä. Enni-nimisiä on Suomessa yli 8 000, joten ei edes ole mitenkään harvinainen nimi. Toisin kuin mainitsemasi Enna, joita on vain noin 1 600
Oli yksi Enni luokallani koulussa. Kepeet mullat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3-vuotias enemmän perillä asioita kuin äitinsä/isänsä.
Ohis: Meillä oli koulussa aapinen, jossa seikkailivat nallet Onni ja Enni
Pojalla on vilkas mielikuvitus ja lapset yleensä kuulee kaikenlaista, sitten jäävät niitä miettimään (vaikka ei aina uskoisi). Pienillä padoilla on suuret korvat. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään niitä opiskellut. Mutta silti olen kuullut lähes kaikki niistä. Enni-nimisiä on Suomessa yli 8 000, joten ei edes ole mitenkään harvinainen nimi. Toisin kuin mainitsemasi Enna, joita on vain noin 1 600[/qu
No tunnen yhden Ennan ja Innan. En ketään Enniä.
Enni oli ihan yleinen nimi tyttölapsilla ainakin Tampereen suunnalla 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Muodissa 100 vuotta sitten ja Rukajärven nosteessa nyt uudelleen.
Klassinen suomalainen nimi.
Enna, Inna, Anna, Enni ja veli Onni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään niitä opiskellut. Mutta silti olen kuullut lähes kaikki niistä. Enni-nimisiä on Suomessa yli 8 000, joten ei edes ole mitenkään harvinainen nimi. Toisin kuin mainitsemasi Enna, joita on vain noin 1 600[/qu
No tunnen yhden Ennan ja Innan. En ketään Enniä.
Minä tunnen yhden Sipuliinan, mutta en yhtään Eeviä. Silti tiedän, että Eevi on nimi ja vieläpä hyvin suosittu sellainen.
Toisaalta Enni Tiia ei olisi paha nimi.