Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko maksa-arvosi olleet joskus koholla?

Vierailija
08.01.2020 |

Mikä oli syynä ja saitko ne jotenkin laskemaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alat oli joskus 160 (pitäis olla alle 35). Tämä johtui migreenin estolääkkeistä ha arvot laski 60 kun lopetin lääkkeet.

Vierailija
2/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli koholla ja lopulta paljastui sappikivet.

Maksa-arvot voi kohota jopa vitamiini- valmisteista, ne kielsi lääkäri ensimmäisenä, kun aloitettiin arvojen seuranta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan A-vitamiinista oli. Eipä sitä koskaan tutkittu muuten kuin kontrolliverikokeella. Olivat laskeneet lopulta, ja jatkoin elämää kuten siihenkin asti. Vitamiini oli kuuri muutenkin, sattui vain osumaan samaan aikaan, jos nyt oli siitä kyse.

Vierailija
5/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootti nosti, se lopetettiin, vaihdettiin toiseen ja kontrollin tulos normaali. Papereissa on merkitty että kyseistä antibioottia ei saa enää määrätä

Vierailija
6/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu parikin kertaa. Sokeri, kovat rasvat ja kaikki epäterveellinen nostaa maksa-arvoja. Ne on tippunut heti, kun alkanu syömään terveellisesti uudestaan. 

Vierailija
7/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut 150 luokkaa. Ilmeisesti syynä ylipaino (ja Atkinsin dieetti), lääkäri totesi arvojen olevan toisilla korkeampi. Nyttemmin arvot palanneet normaaleiksi, vaikka ylipainoa on edelleen.

Vierailija
8/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Lopetin light-limujen juomisen ja hermesetaksen käytön niin auttoi eikä mahakaan ole enää jatkuvasti sekaisin.

Vierailija
9/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ikinä, vaikka olen reilusti ylipainoinen + taustalla useampi intoksikaatio.

Vierailija
10/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjänä onnistuin saamaan maksa-arvot koholle ja listan muitakin ongelmia, kuten mm verensokeri ja kolesteroli.

Korjasin eläinrasvaan painottuneella karppauksella, samalla lähti ylimääräiset kilot.

Vierailija
11/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maksa.arvo huolettaa?

Vierailija
12/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsialääke aluksi nosti maksa-arvoja, paranivat itsekseen, vaikka jatkoin samaa lääkettä. Nukutus joskus nosti arvot isoiksi. Pienenivät vähitellen.

Vierailija
13/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi b-vitamiinivalmisteesta. Kun lopetin, arvot palautui normaaleiksi. Tämä tapahtui vuosia sitten. Nyt arvot ovat taas hieman koholla, kärsin sappivaivoista.

Vierailija
14/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat koholla tälläkin hetkellä. Käytän paljon alkoholia, olen ylipainoinen, on epilepsialääke, käytän/käytin vitamiineja, on sappikiviä. Joskus kun käytin vielä enemmän alkoholia, olivat todella paljon enemmänkin koholla.

Vierailija
15/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä, mikä on hämmästyttävää, koska olen alkoholin suurkuluttaja. Jollain mä ilmeisesti tasapainotan asiaa.

Vierailija
16/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä, mikä on hämmästyttävää, koska olen alkoholin suurkuluttaja. Jollain mä ilmeisesti tasapainotan asiaa.

Hoikalla ihmisellä alkoholi ei vaikuta maksaan yhtä pahasti kuin ylipainoisella.

Vierailija
17/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut syksyllä. Kävin ultrassa ja sielä oli sapessa jotain häikkää. Keväällä on uusintalabrat, yksi lääke lopetettu ja täysin alkotta 2 kuukautta (tuskin johtuu siitä). Katsotaan oisko sit laskenut.

Vierailija
18/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Jouduin käyttämään lihaksia relaksoivaa lääkettä monta kuukautta ja arvot koholla. Laski myöhemmin, kun lopetin käytön.

Vierailija
19/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä arvot teillä nousi ja paljonko ne olivat?

Vierailija
20/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koholla pari kk, syytä ei tiedetä. Aikaisemmin, pari vuotta sitten kaikki arvot aivan normaalina alarajan tuntumassa. Ei ole alkoholi eikä ylipaino. Lääkkeitä on jätetty pois ja palautettu. Asat ei ole juurikaan noussut, mm nyt ei ollenkaan, alat on ollut n 100 - 200, nyt vähän sadan alapuolella. Afos ei ole koholla, joten ei taida olla sappi, ultrassakaan ei löytynyt mitään. Bilirubiini normaali. Ggt ollut koholla olon aivan rajalla, mutta rajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä