Ovatko maksa-arvosi olleet joskus koholla?
Kommentit (30)
Joskus oli koholla ja lopulta paljastui sappikivet.
Maksa-arvot voi kohota jopa vitamiini- valmisteista, ne kielsi lääkäri ensimmäisenä, kun aloitettiin arvojen seuranta
Varmaan A-vitamiinista oli. Eipä sitä koskaan tutkittu muuten kuin kontrolliverikokeella. Olivat laskeneet lopulta, ja jatkoin elämää kuten siihenkin asti. Vitamiini oli kuuri muutenkin, sattui vain osumaan samaan aikaan, jos nyt oli siitä kyse.
Antibiootti nosti, se lopetettiin, vaihdettiin toiseen ja kontrollin tulos normaali. Papereissa on merkitty että kyseistä antibioottia ei saa enää määrätä
On ollu parikin kertaa. Sokeri, kovat rasvat ja kaikki epäterveellinen nostaa maksa-arvoja. Ne on tippunut heti, kun alkanu syömään terveellisesti uudestaan.
Ollut 150 luokkaa. Ilmeisesti syynä ylipaino (ja Atkinsin dieetti), lääkäri totesi arvojen olevan toisilla korkeampi. Nyttemmin arvot palanneet normaaleiksi, vaikka ylipainoa on edelleen.
On.
Lopetin light-limujen juomisen ja hermesetaksen käytön niin auttoi eikä mahakaan ole enää jatkuvasti sekaisin.
EI ikinä, vaikka olen reilusti ylipainoinen + taustalla useampi intoksikaatio.
Kasvissyöjänä onnistuin saamaan maksa-arvot koholle ja listan muitakin ongelmia, kuten mm verensokeri ja kolesteroli.
Korjasin eläinrasvaan painottuneella karppauksella, samalla lähti ylimääräiset kilot.
Epilepsialääke aluksi nosti maksa-arvoja, paranivat itsekseen, vaikka jatkoin samaa lääkettä. Nukutus joskus nosti arvot isoiksi. Pienenivät vähitellen.
Mulla nousi b-vitamiinivalmisteesta. Kun lopetin, arvot palautui normaaleiksi. Tämä tapahtui vuosia sitten. Nyt arvot ovat taas hieman koholla, kärsin sappivaivoista.
Ovat koholla tälläkin hetkellä. Käytän paljon alkoholia, olen ylipainoinen, on epilepsialääke, käytän/käytin vitamiineja, on sappikiviä. Joskus kun käytin vielä enemmän alkoholia, olivat todella paljon enemmänkin koholla.
Ei ikinä, mikä on hämmästyttävää, koska olen alkoholin suurkuluttaja. Jollain mä ilmeisesti tasapainotan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä, mikä on hämmästyttävää, koska olen alkoholin suurkuluttaja. Jollain mä ilmeisesti tasapainotan asiaa.
Hoikalla ihmisellä alkoholi ei vaikuta maksaan yhtä pahasti kuin ylipainoisella.
On ollut syksyllä. Kävin ultrassa ja sielä oli sapessa jotain häikkää. Keväällä on uusintalabrat, yksi lääke lopetettu ja täysin alkotta 2 kuukautta (tuskin johtuu siitä). Katsotaan oisko sit laskenut.
Oli. Jouduin käyttämään lihaksia relaksoivaa lääkettä monta kuukautta ja arvot koholla. Laski myöhemmin, kun lopetin käytön.
Mitkä arvot teillä nousi ja paljonko ne olivat?
On koholla pari kk, syytä ei tiedetä. Aikaisemmin, pari vuotta sitten kaikki arvot aivan normaalina alarajan tuntumassa. Ei ole alkoholi eikä ylipaino. Lääkkeitä on jätetty pois ja palautettu. Asat ei ole juurikaan noussut, mm nyt ei ollenkaan, alat on ollut n 100 - 200, nyt vähän sadan alapuolella. Afos ei ole koholla, joten ei taida olla sappi, ultrassakaan ei löytynyt mitään. Bilirubiini normaali. Ggt ollut koholla olon aivan rajalla, mutta rajoissa.
Joo, alat oli joskus 160 (pitäis olla alle 35). Tämä johtui migreenin estolääkkeistä ha arvot laski 60 kun lopetin lääkkeet.