Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia lapsen saamisesta yli 40-vuotiaana?

Vierailija
08.01.2020 |

Miten palauduit raskaudesta ja synnytyksestä? Kestikö parisuhteesi vauvavuodet? Kaduitko päätöstäsi jälkeenpäin? Uuvuttiko vauva sinusta kaiken muun luovuuden, elämänilon ja seksuaalisuuden?

Olen aina haaveillut perheestä, mutta en ole tavannut miestä, joka olisi halunnut lapsia. Pari vuotta sitten vauvakuumeissani harkitsin vakavasti jo lapsen tekemistä yksin, mutta moraalini ei sitten kuitenkaan antanut periksi, vaikka lähipiirini olisi tukenut päätöstäni. Olen jo käynyt läpi surutyön siitä, että unelmani sen suhteen eivät toteutuneet ja olen myös tehnyt töitä ihastuakseni toisenlaiseen tulevaisuuteen lapsettomana naisena.

Nyt sitten 4-kymppisenä tapasin vihdoin miehen, joka aidosti haluaisi perheen minun kanssani, mutta kynnys ryhtyä toimeen on todella suuri, vaikka muutama vuosi sitten olisin tehnyt lapsen melkein kenen tahansa miehen kanssa, mikäli joku vaan olisi siihen suostunut. Ehkä sittenkin haluan nauttia elämästä ja seksuaalisuudesta ilman raskauskomplikaatioita, haluan kehittää itseäni ammatillisesti, harrastaa taiteita, matkustella ja rakastaa! Olen suorastaan pakkomielteisesti yrittänyt koko elämäni löytää miehen perustaakseni perheen ja nyt se ei enää tunnukaan yhtä tärkeältä kuin muut intohimoni ja unelmani?!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla oli äiti joka teki minut 22 vuotiaana.

Oli todella mukavaa tehdä vielä 25 ikäisenä jmm. ulkomaanmatkoja,harrastaa ja urheilla nuorekkaan hyväkuntoisen äidin kanssa.

Ei olisi tullut varmasti lähdettyä, tai edes oltua 65-75 vanhuksen kanssa.

Mun äiti teki mut 21v iässä. Ei ikinä ole lähtenyt kanssani reissuun tai shoppamaan, vaan menetti kaiken mielenkiintonsa kun lapsi täytti 18, piti lapsen muuttaa ja siihen loppui yhteys.

Arvaa kiinnostuiko lapsenlapsista? Ei. Ei ole kertaakaan auttanut tai hoitanut eikä tapaa.

Ei se ikä ole mikään tae millainen äitinä on. Mun isotäti 78v on kaikkein eniten lastemme elämässä mukna, aktiivinen ja touhukas.

Vierailija
22/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kolmannen 44v, paras aika ikinä. Pystyin nauttimaan erilailla lapsen kanssa olemisesta. Tottakai yövalvonnat väsyttää, mutta se on asennoitumisesta kiinni.

Tunnetkohan lastasi kun hän on parikymmentä, sinä 64.

74 äiti lapsen kolmekymppisjuhlissa, huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuore ylioppilas käy tervehtimässä dementtiä äitiään vanhustentalossa.

Hyi saatana!

No mun eläkeikä on 67 v eli kun lapseni on ylioppilas, mulla on vielä useita vuosia työelämässä jäljellä. Dementikko on yleensä 85v.

Vierailija
24/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä vielä seitsenkymppisiä ihmisiä (koulutettuja, älykkäitä). Miten joku on niin lapsellinen että luulee esim 62v ikäisen olevan vanhainkodissa? Eläkeikä on jatkossa 67-71 v eli silloin paras työikä vielä.

Vierailija
25/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa, onko raskaudesta palautuminen vaikeampaa ja onko unettomuutta vaikeampi sietää 4-kymppisenä kuin nuorempana.

Unettomuutta sietää PAREMMIN kuin nuorempana, mulla siis 30v iässä tehtyjä lapsia ja 49v iässä tehtyjä.

49 v ja vauva sitten yhdessä reissuun kun pääsee ylioppilaaksi.

Vierailija
26/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä vielä seitsenkymppisiä ihmisiä (koulutettuja, älykkäitä). Miten joku on niin lapsellinen että luulee esim 62v ikäisen olevan vanhainkodissa? Eläkeikä on jatkossa 67-71 v eli silloin paras työikä vielä.

Ihan totta 2 kymppinen ja 7 kymppinen reissaa yhdessä 😁

Vierailija
27/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta 2 kymppinen ja 7 kymppinen reissaa yhdessä 😁

Turhaa tuota on kierrellä, luonnotonta tuo homma on mutta onhan suomessa pula vauvoista.

Vierailija
28/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava teki iltatähden 44-vuotiaana. Palautui hyvin ja jaksoi. Lapsi sen sijaan sai autismin ja synnynnäisen rakennevamman, jota ei pysty korjaamaan.

Vierailija
29/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi elämä. Tee juuri niinkuin itse tahdot. Itse sain 41-vuotiaana kolmannen lapsen monen keskenmenon jälkeen. Hyvin jaksoi ja osaa arvostaa viimein saamaa lasta.

Vierailija
30/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsesta ei tullut ylioppilasta ja ihan Olin vielä, ainakin omasta mielestäni, täyspäisenä juhlimassa amislaista.

Vierailija
31/31 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minulla työkaveri teki iltatähden. Palannut nyt äitiyslomalta ja itkee päivät pitkät kuinka rankkaa ja vaikeaa. Tekis mieli sanoo et vi””ako teki sen penskan.