Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään lyhyitä miehiä enemmän?

Vierailija
08.01.2020 |

Vai kiinnitänkö asiaan huomiota enemmän, kun palstallakin miesten pituudesta vähän väliä keskustellaan?
Olen itse 167 cm ja kuljen lättäkengillä ja silti joka ikinen päivä vastaan tulee itseä lyhyempiä miehiä kaikissa ikäluokissa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että moni mies, joka oikeasti on alle 170 cm, ei sitä kehtaa sanoa.

Jos mies on vaikka 165 cm, hän ilmoittaa pituudekseen 170 cm.

Nimittäin todellisuudessa alle 167 cm miehiä tulee vastaan joka ikinen päivä, mutta virallisesti alle 167 cm pitkiä on vähän.

Vierailija
2/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorissa nykyään vähemmän. Näkee että naiset suosivat pidempiä miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten miesten keskipituus kasvoi melkoisesti koko 1900-luvun alkupuoliskon, sitten kasvuvauhti hidastui, ja on nyt jotakuinkin pysähtynyt. Mutta tietääkseni ei ole lähtenyt laskuun, eli ei pitäisi olla yhtään enempää lyhyitä nykyisin kuin lähimenneisyydessä. Tietenkin keskipituus on vain keskiarvo, ja hajontaa voi olla enemmän, eli joukossa saattaa olla sekä pitkiä että lyhyitä enemmän kuin ennen.

Vierailija
4/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko muut noin 170 cm pitkät naiset huomanneet saman?

Että päivittäin tulee alle 170 cm miehiä vastaan?

Vierailija
5/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havainto voi johtua siitä että maahan on tullut enemmän ulkomailta muuttaneita joiden keskipituus voi olla suomalaisia lyhempi. Suomalaisten keskipituus on ollut nousussa viimeiset vuosikymmenetkin. 40 vuotta sitten miesten keskipituus oli noin 175 cm, nyt jo 180 cm.

Vierailija
6/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen aavistuksen alle 170 cm ja jatkuvasti tulee lyhyempiä miehiä vastaan, harvoin huomattavasti pidempiä. Tykkään välillä käyttää korkeita korkoja ja silloin sitä on suorastaan hongankolistaja suurimpaan osaan ihmisistä verrattuna.

Vierailija
7/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Miesten keskipituus on noussut koko Suomen historian ajan ja nousee edelleen.

Vierailija
8/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että moni mies, joka oikeasti on alle 170 cm, ei sitä kehtaa sanoa.

Jos mies on vaikka 165 cm, hän ilmoittaa pituudekseen 170 cm.

Nimittäin todellisuudessa alle 167 cm miehiä tulee vastaan joka ikinen päivä, mutta virallisesti alle 167 cm pitkiä on vähän.

Täh? Miksei kehtaisi? Tarkoitatko, että 170cm pituus olisi numerona jotenkin parempi kuin 165cm? Mihin edes pitää ilmoittaa pituutensa nykyaikana?

Vierailija
10/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ennenvanhaan olivat lyhyempiä.

Näkee vanhoista kuvistakin, pieniltä näyttävät eikä hartioitakaan juuri ole.

Vierailija
11/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä enempää ole kuin ennenkään. Tilasto vain valehtelee.

Kun lähes kaikki nuorukaiset kävivät armeijan, saatiin luotettavaa tietoa heidän pituudestaan. Nykyisin yli 20 prosenttia nuorista miehistä välttelee asepalvelusta ja samalla mittaamista, joten ensimmäinen tilastoharha syntyy tässä. Toinen harha seuraa siitä, että nämä mittaamatta jääneet voivat vapaasti valehdella pituudestaan. Tilastojen keskipituus nuorille miehille, 180 cm, koskee vain armeijaan menneitä.

Vierailija
12/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kasvanut itse isoksi, ja muistelet aikoja, kun olit pieni?

Miesten keskipituus on ainakin kasvanut.

Vierailija
13/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mun työkaverit on kaikki 180 tai yli. Ne harvat pätkät vain on kovaäänisiä ja valittavat muille mitastaan. Voisivat olla hiljaa. Me ei heitä saada venytettyä.

Vierailija
14/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä enempää ole kuin ennenkään. Tilasto vain valehtelee.

Kun lähes kaikki nuorukaiset kävivät armeijan, saatiin luotettavaa tietoa heidän pituudestaan. Nykyisin yli 20 prosenttia nuorista miehistä välttelee asepalvelusta ja samalla mittaamista, joten ensimmäinen tilastoharha syntyy tässä. Toinen harha seuraa siitä, että nämä mittaamatta jääneet voivat vapaasti valehdella pituudestaan. Tilastojen keskipituus nuorille miehille, 180 cm, koskee vain armeijaan menneitä.

Harha syntyy vain, jos armeijan skipanneissa on yliedustus keskiarvoa lyhyempi tai pidempiä

Vierailija
15/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mun työkaverit on kaikki 180 tai yli. Ne harvat pätkät vain on kovaäänisiä ja valittavat muille mitastaan. Voisivat olla hiljaa. Me ei heitä saada venytettyä.

Oletko verhojenvaihtofirmassa töissä?

Vierailija
16/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan ei ole, ainakaan nuoremmissa miehissä. Olen 18v. ja käyn lukiota, suurin osa pojista/nuorista miehistä siellä on suunnilleen 180 cm, tietysti osa reilusti lyhyempiä ja osa reilusti pidempiä. Veljeni on 181 cm, paras miespuolinen kaverini on 190 cm. Näen jatkuvasti varsinkin alle kolmekymppisissä todella pitkiä (185 cm+) miehiä, ja olen todella hyvä arvioimaan pituuksia. Oma poikaystäväni (kohta 20v) on 164 cm, ja todellakin erottuu selvästi muista miehistä kun olemme ulkona/kavereiden kanssa jossain.

Vierailija
17/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan vain joka suupalaa kytättiin myös kasvuiässä kun niin ruokaa ollut ja oli vielä arvokasta 50-60 luvulla.

Vierailija
18/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllö olen huomannut ja usein vielä ovat tosi hentorakenteisia.

Vierailija
19/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, jalatkin niillä on varmaan kuin pikkutytöllä, pois katukuvasta moiset pygmit.

Vierailija
20/36 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miehet on lyhyitä ja pieniä joka päästä. Ennen oli paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän