Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yökylään ateistiperheeseen?

Vierailija
08.01.2020 |

Mitä mieltä? 9v lapsi sai kutsun luokkakaverinsa ateistiperheeseen yökylään. Uskaltaisitteko päästää?

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evoluution tutkimiseen käytetään paljon resursseja mutta siinä on liian isoja aukkoja jotta sitä voisi väittää tieteelliseksi tosiasiaksi.

Evoluutio on geenialleelien muuntumista populaation sisällä sukupolvien välillä. Tämä on ihan yksinkertainen luonnossa havaittava fakta, jonka jokainen voi itse helposti todeta ottamalla käteen valokuvat vanhemmistaan ja itsestään. Jos oma kuva ei ole identtinen klooni kummastakaan vanhemmasta on evoluutiota tapahtunut.

Missä vaiheessa ihminen muuttuu eri lajiksi?

Ei missään vaiheessa, se olisi evoluutioteorian vastaista. Jos tosiaan jotain tuollaista tapahtuisi että joku laji muuttuisi toiseksi niin silloin evoluutioteoria ajaisi karille ja lujaa, mutta mitään sellaista mekanismia ei tässä maailmankaikkeudessa tunneta joka voisi tuollaista aiheuttaa. Se voisi olla kyllä jonkinlainen todiste jopa jostain jumalasta, tai vähintäänkin yliluonnollisesta.

Einö Lajien kehitysoppi kerro yhden lajin kehittymisestä toiseksi lajiksi jne?

En tiedä kun en ole koskaan mistään ”Lajien kehitysopista” kuullutkaan. Varmaan jotain kretupellejen keksintöä sellainen.

Vierailija
142/150 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienien, kumuloituvien muutosten kautta. Kun riittävän monta pientä muutosta aikojen saatossa ilmenee, lopputulema on monesti vaikkei aina huomattavasti kantalajista eroava.

Sinänsä "laji" käsitteenä on vain ihmisen luoma. Käytännössä luonnossa ei ole tarkkoja luokituksia, on vain keskenään läheisempää tai kaukaisempaa sukua olevia eliöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun emme ole klooneja vanhemmistamme johtuu suvullisesta lisääntymisestä. Miten suvullinen lisääntyminen evoluutioteorian mukaan on alkanut?

Ei suvuton lisääntyminenkään tuota pelkkiä identtisiä klooneja jälkeläisistä.

Suvullisen lisääntymisen evoluutiosta voit lukea esim. täältä: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_sexual_reproduction

Lähdeluettelosta sitten jatko-oppimäärä.

Vierailija
144/150 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on uskonto siinä missä kaljuus on hiusten väri tai selibaatti on seksiasento.

Ateistit yleensä uskovat evoluutiosatuun, tosin nyt on aika moni jo ymmärtänyt, että darwinismi on kertakaikkisesti hupsua.

Evoluutio on ihan tieteellinen fakta, vaikka kuinka asiaa yrität käännellä.

Miksi moni (heikkolahjainen) uskovainen on niin tiedevastainen. Jos se jumala on oman elämän johtotähti, niin miksi tiedettä ei nähdä lahjan jumalalta?

Miten perustelet evoluutio on tieteellinen fakta?

Ymmärrättekö te edes sitä, kuinka tiedettä tehdään? Tiede on tietoa joka kasaantuu tutkimuksia tehdessä. Yksi pieni tutkimusartikkeli kerrallaan tulee lisää ja lisää spesifimpää tietoa aiheesta jota tutkitaan, ja nuo tutkimukset kehittävät teorioita suuntaan tai toiseen.

Evoluutiota on tosiaan tutkittu Darwinin teoriasta saakka. Yksi tutkimus kerrallaan on ymmärretty, että Darwinin evoluutioteoriassa esitetyt asiat ovat sellaisia, jotka selittävät eläinten kehitystä parhaiten. 1800-luvulta tähän päivään mennessä ei ole parempaa selitystä kehitetty. Ja ei, 2000+ vuotta vanhat tarinat paimentolaiskirjasta eivät ole minkäänlaista tutkimusta.

Tutkimus kehittyy, uskomuksia toistetaan. Jokainen voi haastaa evoluutioteorian ja tehdä tutkimusta haluamansa uskomuksen puolesta. Jostain syystä tällaisia evoluutioteoriaa haastavia, hyväksyttävän tutkimusetiikan mukaisia tutkimuksia joissa olisi käypiä faktoja ei hirveästi tunnu tehtävän...

Lueppa Matti Leisolan kirja Evoluutioteorian ihmemaassa, niin opit monta uutta asiaa.

Kyllä. Tosin ne kaikki asiat ovat eri tapoja miten fundisuskovaiset valehtelevat asiaansa edistääkseen. Mitään muuta siitä ei voi ikävä kyllä oppia.

Eli olet lukenut sen, kun sinulla on siitä noin vahva mielipide?

Selaillut. Samaa paskaa kuin muukin kretardituuba, 0/5 on ainoa arvosana minkä tuolle voi antaa.

Jos et jaksa lukea, niin kuuntele vaikka yksi Leisolan esitelmä aiheesta alusta loppuun.

Miksi minä kuuntelisin jonkun kreationistin valehtelua vapaaehtoisesti? Jos youtubesta löytyy joku opponoitu väittely niin sellaisen voin katsoa, mutta ei minua kiinnosta paskan vertaa kuunnella kun joku höyrypää valehtelee tunnissa enemmän kuin poliitikko vuodessa.

Kun olet sitä mieltä, että Leisola valehtelee, niin kerro yksi asia mitä hän valehtelee ja perustele myös. Omasta mielestäni Leisola perustelee mielipiteensä tieteellisesti.

Tiede ei ole mielipideasia. Voit lukea jokaisen Leisolan väittämän kumottuna googlettamalla ”index of creationist claims”. Minä olen tuota samaa paskaa suodattanut jo 90-luvulta asti joten en jaksa nyt neljättä vuosikymmentä enää erikseen jokaiselle tollolle alkaa samoja asioita selittämään kun ne löytyy todella helposti netistä.

Vierailija
145/150 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuulu kirkkoon, mutta en ole myöskään vaatimassa uskonnon opettamista lopettamista kouluissa. Tai kieltämässä Suvivirttä jne... Mä menen ystäväni kanssa jumalanpalvelukseen, hän on uskovainen, ja saahan mun sielukin rauhaa. Viime yönäkin pistin kiittimet ristiin. Yöni nukuin rauhassa. 3

Vierailija
146/150 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kuulu kirkkoon, mutta en ole myöskään vaatimassa uskonnon opettamista lopettamista kouluissa. Tai kieltämässä Suvivirttä jne... Mä menen ystäväni kanssa jumalanpalvelukseen, hän on uskovainen, ja saahan mun sielukin rauhaa. Viime yönäkin pistin kiittimet ristiin. Yöni nukuin rauhassa. 3

Kiittimet ristiin? Mitä vıttua nyt taas Mage??!

Vierailija
147/150 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokrates kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienien, kumuloituvien muutosten kautta. Kun riittävän monta pientä muutosta aikojen saatossa ilmenee, lopputulema on monesti vaikkei aina huomattavasti kantalajista eroava.

Sinänsä "laji" käsitteenä on vain ihmisen luoma. Käytännössä luonnossa ei ole tarkkoja luokituksia, on vain keskenään läheisempää tai kaukaisempaa sukua olevia eliöitä.

Kiitos Sokratekselle asiallisesta vastauksesta.

Vierailija
148/150 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siellä saatanaakaan palvota, jos sitä pelkäät?

Kaikki, jotka eivät usko Jeesukseen, palvovat tietämättään Saatanaa.

Saatana on teidän kristittyjen satuolento. Vain teidän mielestänne voi tietämättään palvoa ketään. Sitä paitsi, se Saatanakin, ja kaikki sen teot, on lähtöisin jumalasta :o Jumala itse raamatussa kertoo, että KAIKKI paha maailmassa on hänestä itsestään lähtöisin.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisen pahuus on siis Jumalan pahuus. Tämän vuoksi ihminen tekee pahoja tekoja. Toki myös hyviä.

Vierailija
149/150 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatana on teidän kristittyjen satuolento. Vain teidän mielestänne voi tietämättään palvoa ketään. Sitä paitsi, se Saatanakin, ja kaikki sen teot, on lähtöisin jumalasta :o Jumala itse raamatussa kertoo, että KAIKKI paha maailmassa on hänestä itsestään lähtöisin.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisen pahuus on siis Jumalan pahuus. Tämän vuoksi ihminen tekee pahoja tekoja. Toki myös hyviä.

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Tässä ajassa ihminen valitsee itse, pääseekö taivaaseen.

Vierailija
150/150 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Tässä ajassa ihminen valitsee itse, pääseekö taivaaseen.

Ei antanut, sillä kaikkivoipa ja kaikkitietävä jumala tietäisi jo ihmistä luodessaan tuleeko hän päätymään taivaaseen vai helvettiin. Jos jumala on olemassa, ei vapaata tahtoa voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi