Tammikuu ja vettä sataa kaatamalla!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, +7 ja paljon aurinkoisia päiviä jo nyt. Ei tarvitse talvitakkiakaan kun menee kauppaan
Mitä sä olet vetänyt, jos auringon olet nähnyt?
Mä tahdon samoja.
Mielummin tätä kuin jatkuvasti sahaavaa lämpötilaa, jolloin kaikki tiet ja kadut vain jäätyvät.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole enää pieniä lapsia. Voi sitä kuran määrää😅
Harmi vaan kun on koiria. Mutta olen kehitellyt nyt tämän superpitkän kurakauden aikana systeemit. Oikein kuraisella kelillä varomme nurmikoita, peltoja ja asvalttiteitä. Soratiellä ei koirat kuraannu niin pahasti.
Minua ahdistaa jo nyt palata takaisin itäiseen Suomeen, jossa kauhea lumisohjo ja kohta taas pakkaset. :( Koko ikäni siellä asuneena olen totaalisen kypsä kaikkien hehkuttamaan lumeen.
Olen nauttinut kolmen viikon lomasta Helsingissä ja jopa tästä sateesta! Muutan tänne ensi syksynä pysyvästi ja en aio palata takaisin itään kuin pakon edessä. Eteläisen Suomen meri-ilmasto sopii mulle paljon paremmin. Kesä alkaa aikaisemmin, kestää pidempään ja talvi on lyhyt. Mieluummin tätä sadekeliä vaikka 4 kk kuin karmea, idän talvi ja loskaiset ja huonosti hoidetut kaupungin pyörätiet.
Täällä tuuli koko yön niin että katto meinasi irrota ja puut kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi näin kuin että sataisi lunta.
Tähän täytyy vaan oppia suhtautumaan. Onhan lapissa lunta jos sitä niin kaipaa. Minulle kelpaa tämä lämmin ja hämärä talvisää oikein hyvin.
Kyllä lumi olis paljon kivempi.
Vettähän tuli jo koko syksyn.
Niin, tämä on ollut täsmälleen tätä samaa nyt jostain syyskuusta.
Olen syntynyt -91. En muista, että minun elinaikanani olisi ollut toista näin lämmintä talvea täällä aika eteläisessä Suomessa. Onkohan asia oikeasti näin, vai muistanko väärin? Ja vettä sataa tammikuussa, mitä pelleilyä!
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa jo nyt palata takaisin itäiseen Suomeen, jossa kauhea lumisohjo ja kohta taas pakkaset. :( Koko ikäni siellä asuneena olen totaalisen kypsä kaikkien hehkuttamaan lumeen.
Olen nauttinut kolmen viikon lomasta Helsingissä ja jopa tästä sateesta! Muutan tänne ensi syksynä pysyvästi ja en aio palata takaisin itään kuin pakon edessä. Eteläisen Suomen meri-ilmasto sopii mulle paljon paremmin. Kesä alkaa aikaisemmin, kestää pidempään ja talvi on lyhyt. Mieluummin tätä sadekeliä vaikka 4 kk kuin karmea, idän talvi ja loskaiset ja huonosti hoidetut kaupungin pyörätiet.
Odotas kun tulee kylmä talvi ja mereltä tuulee...
Siinä idänkin paukkupakkaset alkavat tuntumaan lempeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kunnille ja kaupungeille nyt isot säästöt, kun katuja ei ole tarvinnut aurata öisin?
Täällä päin ainakin aurakuskit joutuvat liukkaudentorjuntaan (lue: hiekoitus ja suolaus).
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan ☺️
Inhoan Helsingin talvia. Paitsi silloin harvoin kun välillä on kunnon talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, +7 ja paljon aurinkoisia päiviä jo nyt. Ei tarvitse talvitakkiakaan kun menee kauppaan
Mitä sä olet vetänyt, jos auringon olet nähnyt?
Mä tahdon samoja.
Sama. Muistan edelliset kunnon aurinkoiset päivät elokuulta.
Vierailija kirjoitti:
Sisämaassa on monesti itse asiassa lämpimämpää ja aurinkoisempaa kesällä, kun ilmasto on kuivempi.
t. Helsinkiläinen
Katselin juuri viime vuonna otettuja kuvia ja olen ottanut 12.1. kuvan metsässä ulkoilessamme. Kuvassa on useampi kymmenen senttiä lunta ja aurinko paistaa, eli pakkastakin on selvästi ollut.
Tänä vuonna Forecan mukaan tuona päivänä on lämmintä +4 ja runsasta vesisadetta.
Vierailija kirjoitti:
Muutto pohjoiseen.
Jep, on haaveissa.
Onhan se hassua ja poikkeuksellistakin, että joulu-tammikuussa on näin paljon käyttöä kumppareille ja sadetakille talvivarusteiden sijasta. Kenkiä saa myös putsailla ahkerasti näillä keleillä. Ulos katsoessa maisema on kuin lokakuussa, maa on mustana ja ne vähätkin lumet sulivat ajat sitten pois. Lumettomuus ei sinänsä haitta koska en ole talviurheilulajien harrastaja, ainoastaan sen aiheuttama pimeys vähän kyrsii.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt -91. En muista, että minun elinaikanani olisi ollut toista näin lämmintä talvea täällä aika eteläisessä Suomessa. Onkohan asia oikeasti näin, vai muistanko väärin? Ja vettä sataa tammikuussa, mitä pelleilyä!
2006-7, 07-08, 13-14 oli aivan kammottavia vetisiä talvia.
ite oon syntynyt -90
Nyt on nää ilmatkin ihan sekaisin, sano mummo.
(ja lisäsi että "ei tästä hyvää seuraa")
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuo jää sula vaikka sataa vettä kaatamalla? Täysin lumeton takapiha, etupiha ja kävelytie aivan peilijäässä? Jyväskylässä.
joo, Jyväskylästä minäkin kirjoitan. 13
Kohta saa talvikamppeita ja suksia edullisesti ensi talvea varten.
Kun puhutaan poikkeuksellisesta säästä, kyseessä ei ole ilmastonmuutos ja on niin ihanan lämmintä.
Kun joku lentää, virnuillaan että ”ilmasto kiittää”.