Tammikuu ja vettä sataa kaatamalla!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Nämä "minäminäminä"-tyypit, jotka haluavat aina vain ja ainoastaan tällaisen talven, koska "eivät tykkää lumesta ja pakkasesta" voisivat hetken aikaa miettiä vähän omaa napaansa pidemmälle. Tätä menoa voidaan sanoa hyvästit Saimaan norpille, jotka eivät saa pesäpaikkaa jäättömyyden ja lumettomuuden takia, myös monet ihmiset joutuvat työttömiksi, kun ei ole enää perinteisiä talven töitä.
Jos itse on omakotitaloon muuttanut, niin turha ulista lumitöistä, ok:n mukana nyt tulee töitä. Muuta kerrostaloon, jos ei omakotitalon työt kiinnosta. Lumi tuo valoa ja lisäksi pakkaskeleillä paistaa useimmiten aurinko. Nyt on satanut vettä suurimman osan talvesta ja aurinkoa on nähty vain niinä harvoina kuivina pakkaspäivinä. Suurimman osan ihmisen jaksamiseen vaikuttaa nimenomaan se valo ja sitä ei saa niin kauan, kun vettä sataa.
Hyvin sanottu! Täsmälleen näin!
Tosin sillä ei ole väliä, mitä meistä kukaan tästä kelistä ajattelee, kun ei se meidän toiveista muutu ...
Mielummin tätä kuin jäätyä -20 tai vielä hyytävämmissä pakkasissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, viileä kesä tulossa! Voi nauttia valosta ja kuivuudesta rennon viileässä ilman että vaatteet märkiä hiestä.
Vuoden keskilämpö ei yleensä paljon vaihtele, siksi useimmiten lämmin talvi tarkoittaa viileää kesää.
Ainakin pastasta päätellen, viime kesäkin oli surkea talvesta huolimatta suuressa osassa maata.
Itse ainakin pidän eniten kunnon talvista, eli pakkasta ja lunta. Ja sopivan lämpimistä ja aurinkoisista kesistä.
Olen asunut aika monenlaisessa ilmastossa kolmessakin eri maanosassa ja tuo nyt on vain minun mieltymykseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70,80, ja 90-luvulla syntyneillä oli talvisia päiviä lapsuudessaan vielä 120-150 suurimmassa osassa Suomea.
Nykyään tuo määrä on 30-60.
Se että säät vaihtelee vuosien välillä tai ihmisiän aikana, ei ole minkäänlainen todiste ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta.
Mitään ilmastomuutosta en tuolla ollut todistelemassakaan vaan lumisten päivien määrää.
Itse säästin paljon tänä talvena. Ei tarvinnut ostaa satasen nastakenkiä, olen voinut lähes joka päivä lenkkeillä tavallisilla lenkkareilla. Lämmityskuluissakin säästyy. Tarkenee kävellä/pyöräillä kauppaan eikä liukastu, ei tarvitse maksaa liikkumisesta. Ei ole tarvinnut ostaa ylipäätään mitään talvivaatteita, en edes omista mitään villakangastakkia lämpöisempää, mutta sillä olen pärjännyt. Otaksun, että koska Australia on tällä hetkellä kuin maapallon jättimäinen kamiina, niin lämpötila pysyy aika samana kevääseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, viileä kesä tulossa! Voi nauttia valosta ja kuivuudesta rennon viileässä ilman että vaatteet märkiä hiestä.
Vuoden keskilämpö ei yleensä paljon vaihtele, siksi useimmiten lämmin talvi tarkoittaa viileää kesää.
Ainakin pastasta päätellen, viime kesäkin oli surkea talvesta huolimatta suuressa osassa maata.
Itse ainakin pidän eniten kunnon talvista, eli pakkasta ja lunta. Ja sopivan lämpimistä ja aurinkoisista kesistä.
Olen asunut aika monenlaisessa ilmastossa kolmessakin eri maanosassa ja tuo nyt on vain minun mieltymykseni.
Mitä alapeukuttamista tuossa oli? Ihmisellä on oikeus mielipiteeseen.
Täällä on todella liukasta. Vettä jään päällä niin oikeasti saa liukastella. Hain just salkun kaljaa ja pysyin pystyssä. Hyvä minä!
Ihanaa kun ei ole liukasta. Mones paikas kyllä on liukasta, muttei täällä länsirannikolla tällä hetkellä.
Voi sitä tupakantumppien ja muiden roskien määrää, joka paljastuu nyt sulaneen lumen alta!
Vierailija kirjoitti:
150 euroa säästyy joka kuukausi lämmityksestä kiitos ilmasto :)
Juu sais lämmitä vielä vähän lisääkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sais aina olla näin, voisi jättää veneen talveksi järveen.
Mutta kun minä haluan mennä pilkille.
Nimerkillä "Terotinko kairan ihan turhaan".
Et teroittanut. Lapissa on hyvin jäätä, sieltä voi jopa saada kalaakin...
Se on nyt ilmalämpöpumppukeli. Pahinta tällaisessa talvisäässä on pimeys, tuuli, märkyys, liukkaus sekä kalliit luistelusukset jotka eivät luista, kun ei ole hietakelivoiteita. Lisää ikävyyksiä tuottaa nastoja nakkelevat talvirenkaat.
En kyllä muista toista tällaista vesisadetalvea, vähälumisia tai lumettomia on kyllä esiintynyt mutta en näin pitkää kurakautta, olisko jurakaudella ollut.
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä tupakantumppien ja muiden roskien määrää, joka paljastuu nyt sulaneen lumen alta!
tämä
Täällä Pohjois-Savossakin lumet sulaa hurjaa vauhtia. Valitettavasti.
Älä murehdi. Kyllä juhannuksena sataa lunta.
Tuntuu ihan maaliskuun lopulta tai huhtikuun alulta, vaikka on vasta tammikuun alkupuoli!
Ärsyttäää kun kenkiin menee hiekotuskiviä 😡 Kivuliasta tämä syksyinen talvi xD
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ihan maaliskuun lopulta tai huhtikuun alulta, vaikka on vasta tammikuun alkupuoli!
Itsestäni tuntuu kuin marraskuu kestäisi kuukausia. Pimeää ja märkää. Yleensä sen kestää kun odottaa pakkasta ja lunta ja niiden tuomaa valoa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "minäminäminä"-tyypit, jotka haluavat aina vain ja ainoastaan tällaisen talven, koska "eivät tykkää lumesta ja pakkasesta" voisivat hetken aikaa miettiä vähän omaa napaansa pidemmälle. Tätä menoa voidaan sanoa hyvästit Saimaan norpille, jotka eivät saa pesäpaikkaa jäättömyyden ja lumettomuuden takia, myös monet ihmiset joutuvat työttömiksi, kun ei ole enää perinteisiä talven töitä.
Jos itse on omakotitaloon muuttanut, niin turha ulista lumitöistä, ok:n mukana nyt tulee töitä. Muuta kerrostaloon, jos ei omakotitalon työt kiinnosta. Lumi tuo valoa ja lisäksi pakkaskeleillä paistaa useimmiten aurinko. Nyt on satanut vettä suurimman osan talvesta ja aurinkoa on nähty vain niinä harvoina kuivina pakkaspäivinä. Suurimman osan ihmisen jaksamiseen vaikuttaa nimenomaan se valo ja sitä ei saa niin kauan, kun vettä sataa.
Täytyy nyt kyllä tuottaa sulle paha pettymys. Sää, se on sellainen ilmiö, joka ei piittaa yhtään siitä, mitä me ihmiset ajatellaan. Tai ollaan ajattelematta. Vaikka kuinka toivottaisiin oikein porukalla ja hartaasti lunta ja pakkasta, niin se ei tule. Tulee sitten kun tulee. Jos tulee. Niille norpparievuillekaan ei mahdeta toivomalla ja säälimällä yhtään mitään.
Eihän ihmiset sitä aiheuta, se nyt on selvää kaikille, mutta nopeuttavat sitä huomattavasti.