Tammikuu ja vettä sataa kaatamalla!
Kommentit (101)
Viime vuonna oli lunta ja pakkasta. Älkää narisko. Ehkä ensi talvena taas on. Nyt on hyvä näin.
Sähkölasku laskee roimasta tänä talvena, koska lämmityskustannukset alenivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä pääsen polkupyörällä asioille sulia teitä pitkin.
T. MummoTuo olisi hyvä puoli. Täällä tiet ovat niin jäässä, että mummot kaatuilevat kävellessään🙄eikä riitä hiekotuskalustoa joka paikkaan.ja hiekottamatta on siis ihan keskusta-alueitakin.
Täällä myös ihan sairaan liukasta. Tiet jäässä ja vettä siinä päällä. Nyt +2 ja vettä satelee tuulen kanssa. Ei voi kuin nauraa, muka kylmintä aikaa talvesta.
Helmikuu tasaa sen minkä tammikuu säästää.
150 euroa säästyy joka kuukausi lämmityksestä kiitos ilmasto :)
Tuleeko kunnille ja kaupungeille nyt isot säästöt, kun katuja ei ole tarvinnut aurata öisin?
Vierailija kirjoitti:
Sais aina olla näin, voisi jättää veneen talveksi järveen.
Mutta kun minä haluan mennä pilkille.
Nimerkillä "Terotinko kairan ihan turhaan".
Säästyy sähköä ja päästöt vähenee. 3 kk vielä, sitten helpottaa.
Talvella kuuluu olla lunta ja kylmää. Kesällä kuuluu olla lämmintä ja aurinkoa. Joka näitä vastustaa, se joutukoon kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kunnille ja kaupungeille nyt isot säästöt, kun katuja ei ole tarvinnut aurata öisin?
Riippuu sopimuksesta. Ainakin isompien teiden olta sopimus on kiinteä. Eli näillä keleillä urakoitsijat tekevtä voittoa, mutta jos tulee kunnon talvi, niin tilaajalle se on periaatteessa parempi.
Vierailija kirjoitti:
150 euroa säästyy joka kuukausi lämmityksestä kiitos ilmasto :)
Talvi hyvä, kesä tukala. Kesäkuumalle ei riitä mitkään laitteet viilentemään kerrostaloasuntoa, sähkölasku silti suurenee.
Vierailija kirjoitti:
Parempi näin kuin että sataisi lunta.
Tähän täytyy vaan oppia suhtautumaan. Onhan lapissa lunta jos sitä niin kaipaa. Minulle kelpaa tämä lämmin ja hämärä talvisää oikein hyvin.
Kyllä lumi olis paljon kivempi.
Vettähän tuli jo koko syksyn.
Ei se näin aikuiselle juuri merkitse mitään -- lievästi ankeata vain. Mutta sääliksi käy etelän lapsia. Omat (jo aikuisia) odottivat aina lunta ja voi sitä riemun määrää, kun pääsi pulkkamäkeen ym. lumileikkeihin.
Onhan tämä keli ihan hanurista, mutta minkäs sille voi. Säästä on ihan turha valittaa, kun ei sitä voi miksikään muuttaa. Ja töissäkin pitää välillä käydä, niin ei voi olla etelässäkäään jatkuvasti.
Parempi tämä on kuin, että olisi lunta ja kovat pakkaset. En varmaan ole ainoa suomalainen joka on kaikesta varustautumisesta huolimatta onnistunut joskus palelluttamaan pahasti itsensä. Joten, mä en tosiaan kaipaa pakkasta enää ikinä. Mitä lämpimämpää sen parempi. Helpottaa hirveästi pukeutumistakin.
Nää on nyt niitä maailmanlopun, tai lopun aikojen alun kelejä...
Johtuuko tää nyt niistä Australian maastopaloista? :o
Ihan hirveää tämä pimeys ilman lunta! Pelkkää vettä, jäätä ja kuraa. Surettaa kyllä jos tämä on jatkossa uusi normaali. En kauheita pakkasia kaipaa, mutta lunta kyllä.