Miehen lapsia käymässä
Miten teillä menee viikot, kun miehen lapsia tulee teille? Pärjään kyllä heidän kanssaan ja pidän kylä omat harrastukseni silloinkin. Mies sanoo minun olevan etäisempi hänen suhteensa, ehkä niin onkin. Toki nuo viikot ovat minulle isompi muutos kuin miehelle, onhan heillä oma historiansa. Kertokaa kokemuksianne samassa tilanteessa olevat.
Kommentit (141)
Hector kirjoitti:
Suomalaiset naiset on kyllä yllättävän kylmiä noitia pohjimmiltaan,ei kai se lapsen vika ole kenelle on syntynyt
Mitä naisen pitäisi mielestäsi olla?
Vierailija kirjoitti:
Käymässä? Kun otetaan mies jolla on lapsia otetaan kokopaketti ja syödään sitä pohjaakin, eikä nuolla vain pelkkiä kermoja päältä.
Meilläkin miehen lapset "ovat käymässä". Asumme ahtaasti, eikä parempaan ole varaa nyt. Äitinsä luona lapsilla on iso koti. Joten lapset vierailevat meillä, tämä ei käytännössä ole heidän kotinsa. Ja samoin minä menen uimaan yksin, en miehen lasten kanssa. On aika vaativa työelämä tällä hetkellä, joten tarvitsen itselleni vapaata. Otin miehen jolla lapsia, mutten ole lupautunut kenenkään äidiksi. Se että on ok suhde, riittää. Mies sen sijaan on lapset siittämällä halunnut isäksi. Toki jotain yhteistä on hyvä tehdä, mut "äitipuolelle" se on kyllä ihan omavalintaista ja vastuusta vapaata. Ja tärkeääkin rajata elämäänsä.
Onko tilanne parempi ,jos lapset ovat koko ajan paikalla ,kuten ydinperheessä. Silloin ei tule toistuvaa muutoksen tunnetta ja vaihtelua aikuiset ja lapset. Myös uuden puolison on helpompi ottaa vastuuta arjen kulusta, kun ollaan aina yhdessä. Vai miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käymässä? Kun otetaan mies jolla on lapsia otetaan kokopaketti ja syödään sitä pohjaakin, eikä nuolla vain pelkkiä kermoja päältä.
Meilläkin miehen lapset "ovat käymässä". Asumme ahtaasti, eikä parempaan ole varaa nyt. Äitinsä luona lapsilla on iso koti. Joten lapset vierailevat meillä, tämä ei käytännössä ole heidän kotinsa. Ja samoin minä menen uimaan yksin, en miehen lasten kanssa. On aika vaativa työelämä tällä hetkellä, joten tarvitsen itselleni vapaata. Otin miehen jolla lapsia, mutten ole lupautunut kenenkään äidiksi. Se että on ok suhde, riittää. Mies sen sijaan on lapset siittämällä halunnut isäksi. Toki jotain yhteistä on hyvä tehdä, mut "äitipuolelle" se on kyllä ihan omavalintaista ja vastuusta vapaata. Ja tärkeääkin rajata elämäänsä.
Juuri näin. Vanhemmat saavat huolehtia harrastukset ja matkat. Uuden puolison ei tarvitse osallistua, ellei tahdo. Jos alkaa toimia itseään vastaan, kärsii suhde mieheenkin. Johan sillä miehellä on mennyt jotain pieleen aiemmin lasten äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni olivat vuoroviikkolapsia ikävuosina 8-15. Aikuisiksi tultuaan molemmat ovat sanoneet, että isän koti (uusperheineen) ei koskaan tuntunut kodilta. Koti oli minun luonani.
Oletan tämän johtuvan siitä, että minä olin lasten ollessa pieniä kotona, ja siis tein sen kodin. Isän luona uusi nainen tekee kodin, ja se on erilainen kuin minä.
Mikä somiste se mies ollut sinun tai uuden naisystävän luona, jos se on kummassakin päässä nainen joka kodin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kyllä alunperin tlivoi enemmän, eikä ymmärtänyt mikä ero minulla ja lastensa äidillä on suhteessa lapsiin. Mut sitten lopulta onneksi tajusi, et minä en jatka siitä mihin heidän äitinsä lopetti, vaan minulla on lapsiin ihan erilainen suhde. Minulla myös oma lapsi, jonka eteen teen kaiken, koska äitiys aiheuttaa sen et kaikki lapsen hyvä on mulle hyvä ja luovun paljosta omastani lapseni tähden. Samanlaista syvyyttä ei todellakaan ole toisen lapsiin, vaikka kuinka heidän isänsä kanssa yhdessä onkin. Ja tämä on yksi uusperheen vaikeasti tasapainon löytävä asia.
Älkää miehet erotko lastenne synnyttäjistä, jos haluatte lapsianne rakastettavan ja laitettavan etusijalle. Uudella puolisolla ei tarvitse olla minkäänlaista hoito-tai kasvatusvastuuta, jos lapset ovat vain osan aikaa isän luona. Luulisi sen ajan sujuvan isällä mallikkaasti. Sen uuden puolison ei tarvitse kokata, siivota tai pyykätä lasten sotkuja, ei osallistua yhtään mihinkään, ellei vilpittömästi halua. Ainoa, mitä tarvitsee tehdä, on hyväksyä ne lapset osana miehen elämää ja olla ystävällinen. Lapset tulevat isän luo ja tämä on hyvä aika naiselle käydä omissa menoissaan. Mitä ihmettä miehet odottavat uudelta puolisolta? Äitiä heistä ei tule lapsille, jotka exän kanssa hommattu.
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä tervetulleeksi tuntee lapsi itsensä tavatessaan isäänsä, kun isän uusi rakkaus muuttuu kämppikseksi siinä salamiskulla kun lapsi astuu sisään.
Silleen "etäännytetään" itsensä tilanteesta tyyliin "olkoon nyt rauhassa isänsä kanssa". Eli selkokielellä "mua v*tut kiinnostaa " viestitään lapselle.
Ei ristus.
Mikä nykynaisia vaivaa kun pitää saada se isukki ja ei sitten koko pakkaus kelpaakaan.
Pascat kiinnosta. Ei kuule huvita jakaa sun kanssa muuta kuin se mikä mun on ja mulle!
Miehen menneisyys alkaakin jurppimaan.
Tämä kostetaan passiivis-agressiivisesti ----lapselle. Painuis jo helkkariin siitä.
Nähty niin usein näitä kypsymättömiä daameja joiden paikka olisi pissisbaarissa eikä uusioperheessä tai isukin "kämppiksenä".
Kyllä ne lapset kiinnostaa, ei sen takia varmastikaan olla tunkematta joka paikkaan ja nyhjätä isässä kiinni, halutaan antaa isä-lapsi aikaa ennemminkin.
Olisi kiva lukea miesten kommentteja tähän eli hakevatko miehet ensisijassa puolisoa vai lapsiarjen helpottajaa. Varmaan exäkin on ollut rakas ja ihana ja huomio mennyt vain kahdelle aikuiselle, mutta lasten myötä moni asia muuttui. Millä tavalla se uusi puoliso pärjäisi senkään vertaa, kun ei ole tunnesidettä lapsiin samalla tavalla kuin lapsia synnyttäneellä äidillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä tervetulleeksi tuntee lapsi itsensä tavatessaan isäänsä, kun isän uusi rakkaus muuttuu kämppikseksi siinä salamiskulla kun lapsi astuu sisään.
Silleen "etäännytetään" itsensä tilanteesta tyyliin "olkoon nyt rauhassa isänsä kanssa". Eli selkokielellä "mua v*tut kiinnostaa " viestitään lapselle.
Ei ristus.
Mikä nykynaisia vaivaa kun pitää saada se isukki ja ei sitten koko pakkaus kelpaakaan.
Pascat kiinnosta. Ei kuule huvita jakaa sun kanssa muuta kuin se mikä mun on ja mulle!
Tämä kostetaan passiivis-agressiivisesti ----lapselle. Painuis jo helkkariin siitä.
Nähty niin usein näitä kypsymättömiä daameja joiden paikka olisi pissisbaarissa eikä uusioperheessä tai isukin "kämppiksenä".
Kyllä ne lapset kiinnostaa, ei sen takia varmastikaan olla tunkematta joka paikkaan ja nyhjätä isässä kiinni, halutaan antaa isä-lapsi aikaa ennemminkin.[/quote Ja tämän mies kokee kylmyytenä ja etäisyytenä itseään kohtaan, kun ei olla kuin kyyhkyläiset lasten aikana tai lähdetä kaikkialle yhdessä. Mahdotonta on vaikea toteuttaa. Kun juttelutkin keskeytyy jatkuvasti ja joku kiukkuaan huomion vähyyttä, niin totta hitossa otan lievemmän vaihtoehdon ja ulkoistan itseni. Matkoja kokeiltiin, mutta en nauttinut niistä. Jaettu hotellihuone huonouniselle on liikaa ja istuminen leikkipuistossa väsyttää. Suon vallan mainiosti miehelle tilaa hoitaa nuo jatkossa. Mies loukkaantuu näistä puheista joka kerta, mutta hän saa joustaa näissä lomien asioissa minun edukseni, itse joustan arkipäivissä.
Vierailija kirjoitti:
"Älä sitte hei tee oloasi liian kotoisaksi, ja levittele niitä lelujasi ympäriinsä, kato sä lähet sit aamulla kun sun isin isäviikonloppu on ohi."
"Älkääkä kolistelko jos syötte jotain ennen lähtöä, mä haluun nukkuu pitkään".
Miksei saisi nukkua niin kauan kuin haluaa, vaikka olisi miehen lapsia paikalla? En ala mikään sätkynukke olla miehen lapsille.
Mies, joka on ennenkin halunnut ulkoistaa itsensä lastensa asioista, toivoo tietysti tämmöistä mahdollisuutta uudenkin naisen kanssa. Fiksu nainen ei tähän ansaan lankea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa palautetta olen minäkin saanut mieheltä, että muutun etäisemmäksi ja omissa oloissani viihtyvämmäksi kun miehen lapsi tulee meille.
Voi olla, kaikkien näiden vuosien aikana en ole kasvanut rakastamaan miehen lasta. Suhtaudun häneen oikeastaan enemmän kuin kämppikseen ja pyrin käyttäytymään häntä kohtaan reilusti ja asiallisesti. Ja kun sellaista luontaista yhdessä tekemisen kulttuuria ei ole syntynyt, niin aika lailla omissa hommissaan sitä viihtyy. En tiedä, mitä lapsi tästä tuumii mutta miestä tämä jotenkin haittaa. Ehkä hän olisi haaveillut enemmän sitten siitä että oltaisiin touhuttu ja oltu enemmän yhdessä ihan porukalla.
. Juuri sama tunne, onneksi kerroit kokemuksestasi. Mies tuntuu toivovan täällä, että olisimme perhe ja tekisimme asioita yhdessä. Toki jotain tehdään, mutta mieluummin olen itsekseni. Lapsella on äiti ja voi hänen kanssaan toteuttaa Äiti jutut. Vietän joskus aikaa lapsen kanssa ja kivaahan sekin on. Tosin vältän sellaista liikaa takertumista, sillä kysehän on kuitenkin isän ajasta olla jälkeläisensä kanssa.
Miehienne ajatus tuosta yhteisestä tekemisestä on varsin ymmärrettävä, ihan kaikkien kannalta. Mies ymmärtää, ettei lapsensa katoa savuna ilmaan, kun täyttää 18, joten jonkinlainen yhteiselo nyt on vain löydettävä. Lisäksi miehestä tuntuu ikävältä sulkea uusi puoliso pois elämästä joka toinen viikonloppu.
Tuo "asialliset välit" kertoo oikeastaan kaiken suhtautumisesta. Miehen lapsi on sellainen välttämätön paha, jonka vaikutus onneksi vuosien myötä vähenee, kunnes jossain vaiheessa loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ristus.
Ei lapselle traumaa tee, jos isän luona on joku vieras ihminen. Niin kauan kuin kohtelee lapsia asiallisesti.
Näen tilanteen toisin. Että lapsesta aidosti tuntuu hyvältä olo kotona, täytyy tuntea, että muistakin kodissa asuvista tuntuu hyvältä ja kotoisalta, kun lapsi on paikalla.
Toinen juttu on sitten aikuinen lapsi ja esim juhlapyhät ja muut vierailut. Näin itse aikuisena sanoisin, että en niin mielelläni vierailisi vanhemman luona, jonka puoliso lapsuudessa pyrki aina olemaan omissa oloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa palautetta olen minäkin saanut mieheltä, että muutun etäisemmäksi ja omissa oloissani viihtyvämmäksi kun miehen lapsi tulee meille.
Voi olla, kaikkien näiden vuosien aikana en ole kasvanut rakastamaan miehen lasta. Suhtaudun häneen oikeastaan enemmän kuin kämppikseen ja pyrin käyttäytymään häntä kohtaan reilusti ja asiallisesti. Ja kun sellaista luontaista yhdessä tekemisen kulttuuria ei ole syntynyt, niin aika lailla omissa hommissaan sitä viihtyy. En tiedä, mitä lapsi tästä tuumii mutta miestä tämä jotenkin haittaa. Ehkä hän olisi haaveillut enemmän sitten siitä että oltaisiin touhuttu ja oltu enemmän yhdessä ihan porukalla.
Mies kai kuvittelee että "ydinperhemalli" syntyy myös uudisperheeseen, mutta eihän se usinkaan niin mene. Vieras lapsi on aina vieras lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää miehet erotko lastenne synnyttäjistä, jos haluatte lapsianne rakastettavan ja laitettavan etusijalle. Uudella puolisolla ei tarvitse olla minkäänlaista hoito-tai kasvatusvastuuta, jos lapset ovat vain osan aikaa isän luona. Luulisi sen ajan sujuvan isällä mallikkaasti. Sen uuden puolison ei tarvitse kokata, siivota tai pyykätä lasten sotkuja, ei osallistua yhtään mihinkään, ellei vilpittömästi halua. Ainoa, mitä tarvitsee tehdä, on hyväksyä ne lapset osana miehen elämää ja olla ystävällinen. Lapset tulevat isän luo ja tämä on hyvä aika naiselle käydä omissa menoissaan. Mitä ihmettä miehet odottavat uudelta puolisolta? Äitiä heistä ei tule lapsille, jotka exän kanssa hommattu.
Älkää naiset ottako miestä, jolla on jo lapsia, jos ette pysty hyväksymään sitä, että vanhempi-lapsisuhde ei katkea koskaan.
Äitinä olemisen ja (vastentahtoisen) hyväksymisen välillä on aika paljon tilaa.
Onhan niinkin, että kahden aikuisen ihmisen suhde ei voi olla samanlainen lasten ollessa paikalla. Kai jokainen mies sen tajuaa? Jää se nainen väistämättä sivuun lasten ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää naiset ottako miestä, jolla on jo lapsia, jos ette pysty hyväksymään sitä, että vanhempi-lapsisuhde ei katkea koskaan.
Äitinä olemisen ja (vastentahtoisen) hyväksymisen välillä on aika paljon tilaa.
Lapsilla on äiti.
Ehkä se mies on eniten lujilla: joutuu hoivaamaan lapset ja huolehtimaan, että puoliso pysyy tyytyväisenä.
Lapset tulevat isänsä luo, ei uuden puolison. Ei sen puolison elämän tarvitse kellahtaa raiteiltaan miehen lasten takia. Miehellä on mahdollisuus olla isä lapsilleen ja antaa täysi huomio ,kun nyksä tajuaa antaa tilaa. Lisäksi, kuja aikuinen lapseton nainen lähtee johonkin vesipuistoihin ulkomaille vahtimaan toisen lapsia. Loma pitää olla lomaa.