Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsia käymässä

Vierailija
08.01.2020 |

Miten teillä menee viikot, kun miehen lapsia tulee teille? Pärjään kyllä heidän kanssaan ja pidän kylä omat harrastukseni silloinkin. Mies sanoo minun olevan etäisempi hänen suhteensa, ehkä niin onkin. Toki nuo viikot ovat minulle isompi muutos kuin miehelle, onhan heillä oma historiansa. Kertokaa kokemuksianne samassa tilanteessa olevat.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älä sitte hei tee oloasi liian kotoisaksi, ja levittele niitä lelujasi ympäriinsä,  kato sä lähet sit aamulla kun sun isin isäviikonloppu on ohi."

"Älkääkä kolistelko jos syötte jotain ennen lähtöä, mä haluun nukkuu pitkään".

Meillä isä itse sanoo noin. En minä.

Vierailija
22/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noi jacky makupalat jääkaapin ylähyllyllä on sitte mun. 

Niihin ei sitte kosketa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ai toi tuli jo. Mä lähenki sitte treenaamaan  salille ja sieltä suoraan  Venlan luo".

"Soittele ku se on haettu"

"V*ttu mä rupee mitää viihdyttää! Mullon omaki elämä!"

Vierailija
24/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ai toi tuli jo. Mä lähenki sitte treenaamaan  salille ja sieltä suoraan  Venlan luo".

"Soittele ku se on haettu"

"V*ttu mä rupee mitää viihdyttää! Mullon omaki elämä!"

Onpa hölmö mies, jos pyytää muita viihdyttämään.

Vierailija
25/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi, että lähden heidän kanssaan harrastuksiin ym. Suoraan sanoen, en halua lähteä. Harrastan nuo lajit mieluummin yksin kuin lapsen ehdoilla. Hyvää mies tarkoittaa, mutta käytännössä esim. uintireissu yksin tai lapsen ja miehen kanssa on täysin eri asiaa. Matkat saavat myös tehdä keskenään.

Just noin.

Siis joku sen muksu....  ja uintireissu sen ja isukin kaa ---ei viddu.

Niinku Daaaa???!!

Vierailija
26/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä tervetulleeksi tuntee lapsi itsensä tavatessaan isäänsä, kun isän uusi rakkaus muuttuu kämppikseksi siinä salamiskulla kun lapsi astuu sisään.

Silleen "etäännytetään" itsensä tilanteesta tyyliin "olkoon nyt rauhassa isänsä kanssa". Eli selkokielellä "mua v*tut kiinnostaa " viestitään lapselle.

Ei ristus.

Mikä nykynaisia vaivaa kun pitää saada se isukki ja ei sitten koko pakkaus kelpaakaan.

Pascat kiinnosta. Ei kuule huvita jakaa sun kanssa muuta kuin se mikä mun on ja mulle!

Miehen menneisyys alkaakin jurppimaan.

Tämä kostetaan passiivis-agressiivisesti ----lapselle. Painuis jo helkkariin siitä.

Nähty niin usein näitä kypsymättömiä daameja joiden paikka olisi pissisbaarissa eikä uusioperheessä tai isukin "kämppiksenä".

Ei lapselle traumaa tee, jos isän luona on joku vieras ihminen. Niin kauan kuin kohtelee lapsia asiallisesti.

Mun mielestä tollanen asiallinen ja peruspositiivinen suhtautuminen ja kohtelu ovat parempi lähestymistapa kuin se, että yritetään esittää jotain mitä ei olla. En ala muuttaa itseäni mukamas reippaaksi ja osallistuvaksi äitihahmoksi, kun en sellainen ole. Kuuntelen miehen murheita, koetan tukea häntä kulissien takana ja kohdella lasta reilusti. Jos se ei sitten riitä ja kelpaa lapsen äidille, niin voi voi.

Vierailija
27/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä osallistu mitenkään muuten miehen ja lastensa yhteiseloon kuin tekemällä ruokaa ja syömällä yhdessä. Eiväthän lapset minua ole tulleet tapaamaan vaan isäänsä.

Höpö höpö, et suhde olisi muka tuhoontuomittu. Me keskustelimme pelisäännöt selviksi ennen naimisiinmenoa. Sanoin, että yhden perhe-elämän olen elänyt ja toista en elä. Miehelle tämä on ok.

Ihan ok kun olette näin sopineet, mutta mitä tämä tarkoittaa: "yhden perhe-elämän olen elänyt ja toista en elä"?

Vierailija
28/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä mies tosiaan luuli saavansa jonku lapsirakkaan ja lämpimän naisen joka "tottakai rakastaa koko pakettia".  Ja että tehtäis yhdes kaikkee. Bondattais niinku. Juu ilman muuta kulta.

Joo --- no kyllä se alkuhuumas tuntu ihan että jees. Söpöö sää oot isi ja näin että mikä ettei.

Mut hei ei mua enää kiinnosta.

On meinaan omatki jutut.

Vie se minne lystäät mut mä meen päikkäreille.

Vierailija
29/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä osallistu mitenkään muuten miehen ja lastensa yhteiseloon kuin tekemällä ruokaa ja syömällä yhdessä. Eiväthän lapset minua ole tulleet tapaamaan vaan isäänsä.

Höpö höpö, et suhde olisi muka tuhoontuomittu. Me keskustelimme pelisäännöt selviksi ennen naimisiinmenoa. Sanoin, että yhden perhe-elämän olen elänyt ja toista en elä. Miehelle tämä on ok.

Niille lapsille tuo on ainoa perhe-elämä.

Vierailija
30/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käymässä? Kun otetaan mies jolla on lapsia otetaan kokopaketti ja syödään sitä pohjaakin, eikä nuolla vain pelkkiä kermoja päältä.

Lapset itsekin sanovat, että tulevat yökylään. Eli käymään.

Äitipuoli

Silloin on jotakin pielessä, jos lapset ei koe tulevansa toiseen kotiinsa.

Vierailija
31/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa palautetta olen minäkin saanut mieheltä, että muutun etäisemmäksi ja omissa oloissani viihtyvämmäksi kun miehen lapsi tulee meille.

Voi olla, kaikkien näiden vuosien aikana en ole kasvanut rakastamaan miehen lasta. Suhtaudun häneen oikeastaan enemmän kuin kämppikseen ja pyrin käyttäytymään häntä kohtaan reilusti ja asiallisesti. Ja kun sellaista luontaista yhdessä tekemisen kulttuuria ei ole syntynyt, niin aika lailla omissa hommissaan sitä viihtyy. En tiedä, mitä lapsi tästä tuumii mutta miestä tämä jotenkin haittaa. Ehkä hän olisi haaveillut enemmän sitten siitä että oltaisiin touhuttu ja oltu enemmän yhdessä ihan porukalla.

. Juuri sama tunne, onneksi kerroit kokemuksestasi. Mies tuntuu toivovan täällä, että olisimme perhe ja tekisimme asioita yhdessä. Toki jotain tehdään, mutta mieluummin olen itsekseni. Lapsella on äiti ja voi hänen kanssaan toteuttaa Äiti jutut. Vietän joskus aikaa lapsen kanssa ja kivaahan sekin on. Tosin vältän sellaista liikaa takertumista, sillä kysehän on kuitenkin isän ajasta olla jälkeläisensä kanssa.

Kyse on lasten toisesta kodista ja kaikilla aikuisilla on ne vanhemman velvollisuudet olla lasten puolella ja antaa heille ne rajat, rakkaus ja olla myös psyykkisesti saatavilla. Jos tähän ei ole riittävän kypsä jätetään ne perheleikit välistä.

Vierailija
32/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Mun mielestä tollanen asiallinen ja peruspositiivinen suhtautuminen ja kohtelu ovat parempi lähestymistapa kuin se, että yritetään esittää jotain mitä ei olla. En ala muuttaa itseäni mukamas reippaaksi ja osallistuvaksi äitihahmoksi, kun en sellainen ole. "

Olkaa reiluja ja sanokaa tämä myös sille ihastuttavalla miehelle joka kaivaa ensikertaa lompakostaan treffeillänne ne kuvat ja sanoo:

"mulla olis sitte jälkikasvua".

Ja sitä pyöritellään silmiä että oiii kuinka söötti, ihan sun näköinen. Ei mua haittaa!

Vierailija
33/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun onnistuneen kahden aikuisen kombon tuntee aina siitä, että ei ikinä puhuta "miehen/naisen lapsista" .

Vaan lapsista.

Vierailija
34/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen ajatellut niin, että isällä on mahdollisuus olla paremmin lasten kanssa, kun en ole siinä hääräämässä. Se voi vaikuttaa etäiseltä, mutta toisaalta ei ole minun lapsiani, niin en oikein halua, enkä osaa osallistua heidän arkeensa.

Ehkä miehestä tuntuu että välttelet hänen lastaan? Jotenkin pelkäät tai et hyväksy lasta tai miehesi isyyttä. Se on aika iso asia kenelle vanhemmalle tahansa.

Viestisi tavallaan vahvistaa sen, et edes halua olla osa hänen lapsensa elämää. Toisin sanoen teillä on osa-aikainen suhde niin kauan kunnes lapsi katoaa miehen elämästä. Ei tarvitse äidiksi ruveta, mutta voi (pitää) silti osallistua jollain tavalla myös lapsen elämään. Lapsi on kuitenkin hyvin tärkeä ja kiinteä osa miehesi elämää.

Ilmeisesti itselläsi ei ole lapsia. Mieti miltä sinusta tuntuisi jos miehesi ei haluaisi mitenkään tutustua äitiisi, sisarukseesi tai parhaaseen kaveriisi. Eikö sinua häiritsisi jos mies muuttuisi etäiseksi sinua kohtaan tai katoaisi harrastuksiinsa aina kun joku sinulle rakas ihminen tulee käymään?

Vierailija
35/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset tuli.

Mun tarttee nyt häipyy.

Moi.

Vierailija
36/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi, että lähden heidän kanssaan harrastuksiin ym. Suoraan sanoen, en halua lähteä. Harrastan nuo lajit mieluummin yksin kuin lapsen ehdoilla. Hyvää mies tarkoittaa, mutta käytännössä esim. uintireissu yksin tai lapsen ja miehen kanssa on täysin eri asiaa. Matkat saavat myös tehdä keskenään.

Niin "perheellisenä" sitä joutu tulemaan pois sieltä omalta mukavuus alueelta tai puhumaan sen miehen kanssa läpi, että haluat olla irrallinen tästä mies ja lapsi yhdistelmästä ja silloin keskittyä vain itseseesi, etkä poukkoilla siellä jossain sillä välillä kun ne sattuu sopimaan sinun itsekäisiin tarpeisiisi. 

Vierailija
37/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun onnistuneen kahden aikuisen kombon tuntee aina siitä, että ei ikinä puhuta "miehen/naisen lapsista" .

Vaan lapsista.

Jaah. No mun elämä on sitten varmaan poikkeus tähän. Mulla on teini ja mies lapseton. Ja hyvin menee:) Teemme kaikki yhdessä asioita ja teemme niitä myös erikseen. Mutta ehkä pointti onkin siinä, että lapsi on tosiaan jo teini. Pikkulapsiaika varmasti eri asia, kun lapsen takia pitää nousta aikaisin ylös ja kehittää koko ajan jotain aktiviteettia.

Vierailija
38/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok kun olette näin sopineet, mutta mitä tämä tarkoittaa: "yhden perhe-elämän olen elänyt ja toista en elä"?

Minä en viihdytä, kasvata enkä hoida miehen lapsia.

Vierailija
39/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käymässä? Kun otetaan mies jolla on lapsia otetaan kokopaketti ja syödään sitä pohjaakin, eikä nuolla vain pelkkiä kermoja päältä.

Lapset itsekin sanovat, että tulevat yökylään. Eli käymään.

Äitipuoli

Silloin on jotakin pielessä, jos lapset ei koe tulevansa toiseen kotiinsa.

Lapsi ei voi kokea kodikseen paikkaa, jossa viettää murto-osan ajastaan.

Vierailija
40/141 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, että miksi Suomessa ei vietetä suuria kiitospäivä juhlia Amerikan malliin?

Eikä se lapsi miehestä ikinä irtoa. Kohta tulee lapsenlapsia. Onko heissäkin siten, että sinä hoidat omasi ja miehesi omansa? Sinä käyt omien lastenlasten luona ja juhlissa. Miehesi omiensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä