Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosikkikaupunkilomakohteesi?

Vierailija
07.01.2020 |

siis missä kaupungissa olet viihtynyt parhaiten, euroopan kaupungeista?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi on ikisuosikkini, vaikka tiedän, että moni ei tykkää.

Miksi moni ei tykkää Pariisista? Onko se vaan yliarvostettu, niin vaikea viehättyä?

Itse olen käynyt Pariisissa kahdesti, enkä suuresti ihastunut, vaikka siellä on paljon historiallista ja kaunista nähtävää. Eniten ärsytti paikallisten haluttomuus puhua muuta kuin omaa äidinkieltään. Muutenkin ihmisistä huokui jonkinmoinen ylimielisyys verrattuna kymmeniin muihin käymiini kaupunkeihin.

Vierailija
22/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi moni ei tykkää Pariisista? Onko se vaan yliarvostettu, niin vaikea viehättyä?

Ihmisillä on romanttisia fantasioita, joita seuraa pettymys. Itsekin petyin, mutta tuli sentään käytyä uudestaan ilman suurempia odotuksia. Avoimella asenteella siitä tulikin yksi suosikkipaikkani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt Pariisissa kahdesti, enkä suuresti ihastunut, vaikka siellä on paljon historiallista ja kaunista nähtävää. Eniten ärsytti paikallisten haluttomuus puhua muuta kuin omaa äidinkieltään. Muutenkin ihmisistä huokui jonkinmoinen ylimielisyys verrattuna kymmeniin muihin käymiini kaupunkeihin.

Hyvinhän siellä englannillakin pärjää, ja ylimielisyyttä on lähinnä sellaisissa paikoissa, jotka ovat ihan tukossa turisteista. Suurin osa kaupungista ei ole.

Vierailija
24/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha. Ehdottomasti. En ole koskaan missään tuntenut oloani niin kodikkaaksi kuin siellä. Ja vielä niin kaunis kaupunkikin.

Vierailija
25/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mielipide täysin ja kahdesti myös käynyt. Lisäksi tympäisi epärehellisyys, eli esimerkiksi taksikuski otti meiltä todella lyhyestä kyydistä 30 eur. Sama olisi Lontoossa maksanut ehkä 6 eur. En osannut ajatellakaan, että taksissa Pariisissa huijataan, koska ainakaan Lontoossa tuota ei ole sattunut, Roomassa kyllä. Myös Pariisissa eräs mies roikkui perässä vasten tahtoani pitkään, ei tietenkään Pariisin vika.

Vierailija
26/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza. Niin upea kaupunki Välimeren rannalla.

Vierailija
27/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini Lontoo ja Praha, kokonaisuutena parhaita.

Lontoo: loputtomasti tekemistä ja näkemistä, taksin saa helposti, se on luotettava ja Suomeen verrattuna halpa, hyvä rento kansainvälinen ilmapiiri ja shoppailu halpaa.

Praha: hieno tunnelma, kaunis, mielenkiintoinen ja halpa kaupunki, vanhan kaupungin ihanat kapeat kujat ja yllättävän ystävälliset ihmiset, verrattuna Baltian maihiin, Unkariin tai vaikka Puolaan.

Vierailija
28/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo, aina vaan. ❤

Vierailija
29/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on niin paljon! Barcelona, Lissabon, San Sebastian, Pariisi, Rooma, Istanbul, Riika, Tallinna tulee ekana mieleen. Ja moni pienempikin kaupunki on mun suosikkilistalla, mutta ne on tuntemattomampia. Pitäisköhän aloittaa ketju ihanista pikkukaupungeista :)

Vierailija
30/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia. Ainutlaatuisen kaunis.

Vierailija
31/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän siellä englannillakin pärjää, ja ylimielisyyttä on lähinnä sellaisissa paikoissa, jotka ovat ihan tukossa turisteista. Suurin osa kaupungista ei ole.

Pärjää tietysti. Kiinassakin aikoinaan pärjäsi, vaikkei ollut muuta kuin elekieli ja rahaa. Siksi toisekseen vaikkapa Barcelona, Lontoo, Rooma, Tokio tai New York on aivan yhtä tukossa turisteista ja silti tunnelma on mielestäni ollut ystävällisempi.

Vierailija
32/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma ja Kööpenhamina ovat mukavan lähellä ja tulleet reissatessa tutuiksi.

Vierailija
33/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on Lontoo aivan ehdottomasti. Toinen ihana on Amsterdam!

Vierailija
34/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krakova. Pariisin ja Lontoon suosiota en ymmärrä.

Vierailija
35/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on niin paljon! Barcelona, Lissabon, San Sebastian, Pariisi, Rooma, Istanbul, Riika, Tallinna tulee ekana mieleen. Ja moni pienempikin kaupunki on mun suosikkilistalla, mutta ne on tuntemattomampia. Pitäisköhän aloittaa ketju ihanista pikkukaupungeista :)

Se olisi kiva ketju. En viitsinyt edes osallistua tähän, kun kaikki suosikkipaikkani ovat vähän pienempiä.

Vierailija
36/36 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjää tietysti. Kiinassakin aikoinaan pärjäsi, vaikkei ollut muuta kuin elekieli ja rahaa. Siksi toisekseen vaikkapa Barcelona, Lontoo, Rooma, Tokio tai New York on aivan yhtä tukossa turisteista ja silti tunnelma on mielestäni ollut ystävällisempi.

Moni "ystävällinen" kaupunki on niin tukossa, että paikalliset oikeasti vihaavat turisteja. Esim. Barcelona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi