Näin pöydällä avomieheni ulosottopaperit. Saanko katsoa paljon hän on vielä velkaa?
Syynä olisi pelkkä uteliaisuus. Olenko paha ihminen jos vilkaisen?
Joskus olen kysynyt ja hän vastannut ettei minun tarvitse tietää koska hoitaa ne itse pois ja niin on tehnyt.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Saat katsoa, ellet luota avopuolisoosi. Paljonko on ulosotossa?
Siinähän menee myös luottamus katsojaan sen sileän tien. Vittu mikä ajattelutapa sulla.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi olet jo katsonut.
En ole. Hämään itseäni av-palstalla.
Ap
Uteliaat ovat epämiellyttäviä henkilöitä. Varaudu siihen, että mies suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän menee myös luottamus katsojaan sen sileän tien. Vittu mikä ajattelutapa sulla.
Oho elä heittäydy kiroilemaan. Jos kerron että mies itse asian hoitaa eikä halua minun tietävän niin kai silloin saa vähän uteliaisuudesta läksyttää.
Mutta totta ettei tämä ole parisuhteen luottamuskysymys.
Ap
Minä heittäisin tuollaisen eukon pihalle. Jos sormet syyhyttää penkomaan papereita, vaikka tietää, mitä niissä lukee, niin varmaan kohta lukee myös sähköpostit ja tekstiviestit. Niin ja tietenkin itse pimittää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisi luottamus? Saa sen selville muitakin kautta? Vai onko sinulla tapana salailla puolisoltasi tuollaista joka vaikuttaa kummankin talouteen?
Minä en apna luottaisi mieheen joka ei itse suostu kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisi luottamus? Saa sen selville muitakin kautta? Vai onko sinulla tapana salailla puolisoltasi tuollaista joka vaikuttaa kummankin talouteen?
Minä en apna luottaisi mieheen joka ei itse suostu kertomaan.
Ihan periaatekysymys, että toisten papereita ei tutkita ilman lupaa. Ei, vaikka olisi esillä. Tosin kaikki eivät tätä älyä ja sitten itketään, kun puoliso lähtee kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Minä heittäisin tuollaisen eukon pihalle. Jos sormet syyhyttää penkomaan papereita, vaikka tietää, mitä niissä lukee, niin varmaan kohta lukee myös sähköpostit ja tekstiviestit. Niin ja tietenkin itse pimittää kaiken.
Miksi ylipäätänsä salaisit puolisoltasi tuollaisen asian? Vaikutat todella epärehelliseltä ja lompakkoloiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätänsä salaisit puolisoltasi tuollaisen asian? Vaikutat todella epärehelliseltä ja lompakkoloiselta.
Epärehelliseltä? Lompakkoloiselta? Kun pidän omat asiat omina asioinani?
Vaikuttaako luottamuspulaan vetoaviin sen että mies saa vapaasti käyttää nettipankkiani? Hän näkee kaikki raha-asiani. Kyllä itse hänen annan jättämällä tunnukset niin että saa ne käsiinsä mutta nyt on myös tuo avonainen paperipino minun käsilläni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Kirjesalaisuus koskee myös avopuolisoita. Toisen kirjeitä ei lueta. Piste.
Kirje ei ole osoitettu miehelleni vaan yritykselle jonka osakas olen. Saako silloin katsoa?
Ap
No totta munassa saat. Ja mikäli tilanne on yllä kerrottu niin selvitä asian laita, katsoit sitten sen kirjeen tai vaadit selontekoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epärehelliseltä? Lompakkoloiselta? Kun pidän omat asiat omina asioinani?
Ahaa no sinun suhde toimii eri tavalla kuin meidän. Tämä on ainut joka on hänen asia ja kaikki muu on yhteistä.
Ja niin minä jo kerroin ettei mies häpeän takia tätä jaa minulle.
Ap
Näitä viestejä lukiessa ei voi muuta kuin ihmetellä. Yllytetään rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Kirjesalaisuus koskee myös avopuolisoita. Toisen kirjeitä ei lueta. Piste.
Kirje ei ole osoitettu miehelleni vaan yritykselle jonka osakas olen. Saako silloin katsoa?
Ap
Tuossa tapauksessa tilanne on hiukan eri, koska kyseessä ei ole henkilökohtainen kirje. Itse saattaisin katsoa, mutta myös kertoisin, että katsoin.
Vaikka mies hoitaa velkansa itse, hoitaako hän oman osuutensa teidän yhteisistä kuluista. Oletko joutunut ottamaan omiin nimiisi vakuutuksia, vuokrasopimuksen, velkoja jne, koska mies ei niitä saa?
Haaveiletteko omistusasunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No totta munassa saat. Ja mikäli tilanne on yllä kerrottu niin selvitä asian laita, katsoit sitten sen kirjeen tai vaadit selontekoa
Tämä on moraalijuttu. Ei minun tarvitse tietää mutta olen utelias katsomaan. Selonteon mistä johtuu ja ympäripyöreän summan olen saanut jo vuosia sitten.
Ap
No mieti omalle kohdallesi. Suuttuisitko sinä, jos miehesi penkoisi sinun tavaroitasi, mihin et toivoisi koskevan? Parisuhteessakin on hyvä tiedostaa, että on asioita, mitkä eivät parisuhteen toiselle osapuolelle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako luottamuspulaan vetoaviin sen että mies saa vapaasti käyttää nettipankkiani? Hän näkee kaikki raha-asiani. Kyllä itse hänen annan jättämällä tunnukset niin että saa ne käsiinsä mutta nyt on myös tuo avonainen paperipino minun käsilläni.
Ap
Siis luotat oman identiteettisi sellaisen henkilön käsiin, joka ei luota sinuun omissa raha-asioissaan?
Onko sinulla tarkka tieto siitä, kuinka paljon hän on ottanut lainaa sinun nimissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä on moraalijuttu. Ei minun tarvitse tietää mutta olen utelias katsomaan. Selonteon mistä johtuu ja ympäripyöreän summan olen saanut jo vuosia sitten.
Ap
Miksi sinulla pitäisi nähdä paperi, kun kerran tiedät? Tämä uteliaisuus todellakin kertoo, että et luota.
Olen kysynyt ja saanut vastauksen. Olen vain utelias ja ne on tuossa pöydällä auki ihan yksinään.
Ap