Näin pöydällä avomieheni ulosottopaperit. Saanko katsoa paljon hän on vielä velkaa?
Syynä olisi pelkkä uteliaisuus. Olenko paha ihminen jos vilkaisen?
Joskus olen kysynyt ja hän vastannut ettei minun tarvitse tietää koska hoitaa ne itse pois ja niin on tehnyt.
Kommentit (68)
Et ole paha ihminen, asuttehan samassa taloudessa. Mutta miksi mies ei itse kerro.
Et saa. Kirjesalaisuus koskee myös avopuolisoita. Toisen kirjeitä ei lueta. Piste.
Vierailija kirjoitti:
soita ulosottomiehelle
Mitä se auttaisi?
Saat katsoa, ellet luota avopuolisoosi. Paljonko on ulosotossa?
Jos yhteistä omaisuutta esim. osakekirja on ulosottoviranomaisen hallussa, todellakin velan määrä kuuluu sinulle.
Et saa, mutta ulosottotiedot ovat julkisia. Saat siis tasan samat tiedot täysin laillisesti pyytämällä niitä viranomaiselta.
Et saa katsoa. Ei ole sinun kirje. Kertoo jos haluaa. Senkin törkimöykky.
Oon kauhea ihminen mutta kyllä minä katsoisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteistä omaisuutta esim. osakekirja on ulosottoviranomaisen hallussa, todellakin velan määrä kuuluu sinulle.
Lisään nyt varmuuden vuoksi, että kirjeestä tiedon urkkimiseen se ei kuitenkaan oikeuta.
Jos suhteessa ei ole tuon vertaa luottamusta, onko sillä tulevaisuutta muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Et ole paha ihminen, asuttehan samassa taloudessa. Mutta miksi mies ei itse kerro.
Hän haluaa hoitaa velkansa itse ja yhä häpeää koko asiaa vaikka kertonut kyllä mistä johtuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Kirjesalaisuus koskee myös avopuolisoita. Toisen kirjeitä ei lueta. Piste.
Kirje ei ole osoitettu miehelleni vaan yritykselle jonka osakas olen. Saako silloin katsoa?
Ap
Joo kylhän se aapeenki on hyvä saada tietää paljonko on loisinu menemään joten vilkase vaa beibi.
Vierailija kirjoitti:
Et saa, mutta ulosottotiedot ovat julkisia. Saat siis tasan samat tiedot täysin laillisesti pyytämällä niitä viranomaiselta.
Joku tätäkin alapeukuttanut, vaikka asia on täsmälleen näin. Kuka tahansa voi pyytää kenen tahansa ulosottotiedot viranomaisilta. Pyynnöstä jää tosin rekistereihin merkintä eli jos ulosotossa oleva tajuaa epäillä ja kysyä, hän saa selville, kuka on pyytänyt hänen tietonsa.
Vierailija kirjoitti:
Saat katsoa, ellet luota avopuolisoosi. Paljonko on ulosotossa?
Kuten aloituksessa kerroin kyse on pelkästään uteliaisuudesta. Luota että hän hoitaa omansa pois ja on jo useamman vuoden niin tehnyt.
Ap
Veikkaan että 100.000€, joten ei se jakeluautonkuljettajas ikinä veloistaan pääse.
soita ulosottomiehelle