Menee niin vtun hermo
Tuli taannoin veden tasauslasku, ennakko mukaan luettuna lähes 2000 euroa :) haistakaa vttu ihan oikeasti. No minähän soitin välittömästi, että mitä vttua tämä on olevinaan, en todellakaan maksa näin järjetöntä summaa. Alkoi isännöitsijänainen lässyttää, että voidaan tehdä maksusuunnitelma :)))))) v*tut tehdään.
Näillä näkymin mittari ei raksuta tyhjää, mutta jotain ihan vtun pimeää tässä on, nimittäin KYLMÄN VEDEN kulutus on aivan törkeän suuri. LÄMPIMÄN veden kulutus on normaali. Rakennusajan lukemat on otettu ylös, itse en ole niitä nähnyt.
Joo että minähän käynkin vttu kylmässä suihkussa ja kodinkoneeni käyttävät kylmää vettä pesemiseen, totta kai. Mitä vttua oikeasti, olen niin vtun täynnä tuota p*skaisännöitsijää, joka yrittää jatkuvasti saada minut uskomaan, että olen itse kuluttanut tuollaiset törkeät määrät KYLMÄÄ VETTÄ ja sanoi, että pääsääntöisesti laskuja ei pienennetä tasapuolisen kohtelun vuoksi. Haistakoon p*skan. Kyllä minä huomaan isännöitsijän viesteissä piilovinoilun, koska olen lähettänyt hänelle vihaisia viestejä parista eri asiasta.
Tuo isännöitsijä on oikeasti NIIN SURKEA. Mikään ei toimi enää kun se vaihtui. S**tana!! Vihaan sitä ämmää.
Joo ja ihan vtun turha kuvitella, että maksan saatana lähes 2000 euroa vedestä. 🤣
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin nuoripari kulutti kahdestaan vuoden aikana reilusti yli 200m3 vettä. Oli hiilenä suuresta tasauslaskusta. Jostain syystä seuraavana vuonna kulutus olikin puolittunut ja oli lähellä keskimääräistä kulutusta.
Eli jos et aiemmin ole joutunut maksamaan todellisen kulutuksen mukaan, niin yllätyksiä saattaa tulla. Vesi on loppupeleissä aika kallista ja sitä kuluu valtavia määriä esim. kun suihkussa seisoo. Jotenkin koomiselta tuntui kun joku sheivausta suihkussa käsittelevä artikkeli naisten lehdessä neuvoi ensin olemaan suihkussa 10-15min jotta iho pehmenee... siinä ehtii mennä litra jos toinenkin...
Olen asunut vuoden tässä. Eli ei ole mahdollista, että on jotain "vanhoja" maksuja mukana, kun koko talokaan ei ole ollut pystyssä kuin vuoden päivät. Ap
Ei tuossa tarinassakaan mitään vanhoja ollut mukana, vaan he yksinkertaisesti kuluttivat vettä aivan tolkuttomasti ensimmäisen vuoden. Sitten kun oppirahat oli maksettu, kiinnittivät huomiota vedenkäyttöönsä ja kaikki oli taas hyvin.
Miltä ajalta se lasku on? Tiedän yhden kahden hengen talouden ja heillä tasauslasku oli lähes 400e/3 kuukaudelta. Sitäkin selvitettiin mutta kyllä se piti paikkaansa.
Käykö sinulla paljon vieraita, jotka käyttävät suihkua. Pesetkö pyykkiä päivittäin, entä asiatianpesukoneen veden kulutus.
Korkealta lasku tuntuu, jos jatkuvasti asut vain yksin. Mutta jos yhtään ei seuraile vedenkulutustaan, siinä on kyllä melkolailla hukkakäyttöä, niin ettei sitä itse huomaakaan.
Toivottavasti asia selviää parhain päin.
Hyvää yötä.
Oletko asunut asunnossa koko vuoden?
Mikä oli mittarilukema vuoden alussa (tai muuttopäivänäsi, jos et ole ssunut ko vuotta)?
Montako kuutiota vuosikumutuksesi on laskun mukaan? Laske siitä päiväkulutus. Jos yli 300l/vrk, niin jossain on luultavasti vikaa. Jos 150 - 300l/vrk, niin olet tuhlari. Jos alle 250j, niin kulutus on jokseenkin normasli ja vuokraisäntä kusettaa sinua.
Pyöriikö mittari kun kaikki hanat on kiinni? Tsekkaa pidemmältä ajalta, kun olet asunnolta pois (esim. työpäivän tai viikonloppureissun akalta, että muuttuuko mittarilukema poissa ollessasi. Jos muuttuu, niin jossain on vuoto tai naapurin vedet menee sun piikkiin.
Katso mittarin tarkka lukema. Laske hanasta tasan 10 tai 20 litraa vettä. Tsekkaa mittarista, kasvoiko lukema laskemasi vesimäärän verran. Jos eroa, ilmoita mittarin viasta ja vaadi hyvitys.
Yritä saada jostain vesilaitokselle ilmoitetut lukemat niin näet onko kyse vuokraisännän tai isännöitsijän ( kumpi tasauslaskun lähetti sinulle) kusetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä luulet, että ne asunnot loppusiivotaan? Kannetaan vesi jostain erikseen joka kämppään. Hanojen toiminta pitää myös testata. Ja jos vesimittari on rikki, niin se ei mittaa ollenkaan. Vuosien kokemuksella voin sanoa, että ne ei tosiaan koskaan mittaa liikaa. Ja vesimittarit luetaan luovutuspäivänä ja rakennusliike maksaa siihen asti.
Ap nyt kuitenkin maksaa omien sanojensa mukaan nollasta alkaen. Hänen pitäisi jostain saada se lukema, jonka mukaan rakennusyhtiö on maksanut vedestä. Muuten ap maksaa sen rak.yhtiön osuuden uudelleen, plus vielä oman kulutuksensa.
EN OLE SANONUT ETTÄ MAKSAN NOLLASTA ALKAEN. Ymmärtäkää lukemanne, kiitos.
Jaha, no kerrohan, mikä oli mittarilukema, josta lasku alkoi?
Ihme neuvoja taas. Kerrostalossa asuntokohtainen vesimittari on yleensä taloyhtiön eikä vesilaitoksen, joten turha asioida vesilaitoksen kanssa. Taloyhtiö voisi nyt ensiksi tarkistaa onko koko yhtiön vesilaitoksen mittarin tulos sama kuin asuntokohtaisten summa. Sitten voit vaikka itse testata sen oman mittarisi laskemalla 100 litraa vettä ja katsoa paljonko mittari näyttää.
Kylmää vettä kuluu paljon enempi, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Koneet tekee kylmästä itse kuumaa, pönttö käyttää vain kylmää ja suihkussa menee molempia.
Luultavasti olet vain lotrannut oikeasti tuon verran tai sitten rakennusaikaisen käytön kirjaus on virheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei ole mitään hätää. Hengitä syvään ja nuku hyvät yöunet. Soita huomenna vesilaitokselle. Ei voi mitenkään olla noin suuri vesilasku. Itse lotraan kuin hullu eikä minullakaan ole noin suurta laskua. Tuossa on tapahtunut jokin virhe.
As.Oy:stä kysymys, niin eikö mittarit ole taloyhtiön?
Vierailija kirjoitti:
Aika karmeelta kulutukselta kuulostaa....about 400m3 itsellä taitaa olla vesimittarin mukaan ehkä 100m3
mies51v
Karmeaa mutta silti monelle todellisuutta. Tiedän useita henkiöitä, niin miehiä kuin naisia, jotka ottavat näitä puolen tunnin suihkuja aamuin ja illoin. Siis tyyliin onpa tylsää, menenpä suihkuubn. Sitten kun satttuu se eka todellisen kulutuksen mukaan veloitettava asunto niin herätys voi olla kova...
Vuosikulutuksesi olisi siis noin 260 kuutiota vuodessa eli li 700l/vrk. Se on todella paljon.
Meillä 5 henkisellä perheessä kun lapset tuli teini-ikään ja alkoi asua suikussa, oli vuosikulutus makdimissasn 220kuutiota. Siitä pestiin myös autoa ja kasteltiin vihannespenkkejä.
Nuoriso suihkunkäyttökurssille ja tytölle ukaasi, että päällysvaatteita ei panna pesukoneeseen päivän käytön jälkeen niin seuraavan vuoden vuosikulutus tippui 70 kuutiota.
Sulla on varmasti virhe laskutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä ajalta se tasauslasku on ja monta kuutiota sitä vettä mennyt siinä ajassa?
Laskussa lämmin vesi 86,4000, kylmä vesi 177,9900. Yksi vuosi.
Siis nämä ovat litroja? Eli 86,4 kuutiota lämmintä ja 177,9 kuutiota kylmää?
WTF? Ei kukaan maksa lämpimästä vedestä. Vain kylmästä joka kulkee mittarin kautta + jätevedestä. Taidat nyt keksiä koko jutun. Mikä teillä on kuution hinta? 178*4,5e esim ei tee edes tonnia. Höpöjuttuja nyt! Vesilaitokselle soitat jos on joku ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei ole mitään hätää. Hengitä syvään ja nuku hyvät yöunet. Soita huomenna vesilaitokselle. Ei voi mitenkään olla noin suuri vesilasku. Itse lotraan kuin hullu eikä minullakaan ole noin suurta laskua. Tuossa on tapahtunut jokin virhe.
On. Ja tuskin tuossa muutenkaan mitään virhettä on jos kerran kylmää on mennyt suhteessa 2:1 lämpimään. Eli ihan normaalia suhde, huoltoukko on puhunut omiaan. Ei ole siis mikään wcpyttykään laskenut pelkkää kylmää vettä läpi vaan myös lämmintä on mennyt helvetisti.
Eli siis vaihtoehdot ovat:
- mittarin aloituslukema on ollut väärin ja sen vuoksi lasku väärin (tämä kannattaisi itse tarkistaa oman oikeusturvan kannalta tai pyytää vaikka kuva lukemasta)
- AP tykkää suihkutella vähän enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä ajalta se tasauslasku on ja monta kuutiota sitä vettä mennyt siinä ajassa?
Laskussa lämmin vesi 86,4000, kylmä vesi 177,9900. Yksi vuosi.
Siis nämä ovat litroja? Eli 86,4 kuutiota lämmintä ja 177,9 kuutiota kylmää?
WTF? Ei kukaan maksa lämpimästä vedestä. Vain kylmästä joka kulkee mittarin kautta + jätevedestä. Taidat nyt keksiä koko jutun. Mikä teillä on kuution hinta? 178*4,5e esim ei tee edes tonnia. Höpöjuttuja nyt! Vesilaitokselle soitat jos on joku ongelma.
Luuletko että joku lämmittää sen veden hyvää hyvyyttään vai mitenkä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko asunut asunnossa koko vuoden?
Mikä oli mittarilukema vuoden alussa (tai muuttopäivänäsi, jos et ole ssunut ko vuotta)?
Montako kuutiota vuosikumutuksesi on laskun mukaan? Laske siitä päiväkulutus. Jos yli 300l/vrk, niin jossain on luultavasti vikaa. Jos 150 - 300l/vrk, niin olet tuhlari. Jos alle 250j, niin kulutus on jokseenkin normasli ja vuokraisäntä kusettaa sinua.
Pyöriikö mittari kun kaikki hanat on kiinni? Tsekkaa pidemmältä ajalta, kun olet asunnolta pois (esim. työpäivän tai viikonloppureissun akalta, että muuttuuko mittarilukema poissa ollessasi. Jos muuttuu, niin jossain on vuoto tai naapurin vedet menee sun piikkiin.Katso mittarin tarkka lukema. Laske hanasta tasan 10 tai 20 litraa vettä. Tsekkaa mittarista, kasvoiko lukema laskemasi vesimäärän verran. Jos eroa, ilmoita mittarin viasta ja vaadi hyvitys.
Yritä saada jostain vesilaitokselle ilmoitetut lukemat niin näet onko kyse vuokraisännän tai isännöitsijän ( kumpi tasauslaskun lähetti sinulle) kusetus.
Korjaan. Isännöitsijä hallinnoi asuntokohtaisia mittareita. Joku taloyhtiön hallituksesta ilmoittaa lukemat. Onko ilmoitettu oikein. Vai onko etäluettavat mittarit. Vaadi isännöitsijältä asuntosi mittarilukemat vuoden alussa ja lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin nuoripari kulutti kahdestaan vuoden aikana reilusti yli 200m3 vettä. Oli hiilenä suuresta tasauslaskusta. Jostain syystä seuraavana vuonna kulutus olikin puolittunut ja oli lähellä keskimääräistä kulutusta.
Eli jos et aiemmin ole joutunut maksamaan todellisen kulutuksen mukaan, niin yllätyksiä saattaa tulla. Vesi on loppupeleissä aika kallista ja sitä kuluu valtavia määriä esim. kun suihkussa seisoo. Jotenkin koomiselta tuntui kun joku sheivausta suihkussa käsittelevä artikkeli naisten lehdessä neuvoi ensin olemaan suihkussa 10-15min jotta iho pehmenee... siinä ehtii mennä litra jos toinenkin...
Olen asunut vuoden tässä. Eli ei ole mahdollista, että on jotain "vanhoja" maksuja mukana, kun koko talokaan ei ole ollut pystyssä kuin vuoden päivät. Ap
Ei tuossa tarinassakaan mitään vanhoja ollut mukana, vaan he yksinkertaisesti kuluttivat vettä aivan tolkuttomasti ensimmäisen vuoden. Sitten kun oppirahat oli maksettu, kiinnittivät huomiota vedenkäyttöönsä ja kaikki oli taas hyvin.
Kuvittelet ihan vakavissasi, että käytän yli tuhannen euron edestä vettä yksinäni :DDDDD Oletpa idiootti.
Mistä vtun vuokraisännistä puhutte, OMISTAN TALON JA SE ON OLLUT PYSTYSSÄ VASTA VUODEN PÄIVÄT. Muutin heti kun se valmistui. Vuokralla olen asunut 3 vuotta elämästäni vuosia sitten.
Ap
Eikä mitään hallitusta ole ollut olemassakaan silloin kun ensimmäinen lukema on katsottu. Tämä on u u d i s k o h d e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ja tuskin tuossa muutenkaan mitään virhettä on jos kerran kylmää on mennyt suhteessa 2:1 lämpimään. Eli ihan normaalia suhde, huoltoukko on puhunut omiaan. Ei ole siis mikään wcpyttykään laskenut pelkkää kylmää vettä läpi vaan myös lämmintä on mennyt helvetisti.
- mittarin aloituslukema on ollut väärin ja sen vuoksi lasku väärin (tämä kannattaisi itse tarkistaa oman oikeusturvan kannalta tai pyytää vaikka kuva lukemasta)
Ymmärtäkää nyt kerrankin lukemanne: KYLMÄÄ VETTÄ ON KULUNUT TUPLASTI ENEMMÄN KUIN LÄMMINTÄ. KUVITTELETKO TOSISSASI, ETTÄ KÄYN KYLMÄSSÄ SUIHKUSSA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää nyt kerrankin lukemanne: KYLMÄÄ VETTÄ ON KULUNUT TUPLASTI ENEMMÄN KUIN LÄMMINTÄ. KUVITTELETKO TOSISSASI, ETTÄ KÄYN KYLMÄSSÄ SUIHKUSSA?
Se on ihan normaalia. Pönttö ja pesukoneet kuluttavat pelkästään kylmää vettä. Suihkukin saattaa viedä enemmän kylmää kuin lämmintä riippuen tulevien vesien lämpötiloista ja siitä kuinka lämpimässä tai kylmässä suihkussa viihdyt.
Kuvittelee idiootti varmaan, että annan lopulta periksi ja kiltisti alan makselemaan. En todellakaan. Minulla on älliä päässä ja menen ihan tasan niin pitkälle kuin asia vaatii.