Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöä tms asiasta tietävää paikalla? Verenpaineiden nopeasta laskusta ja sen vaikutuksesta sikiöön?

Vierailija
20.06.2006 |

Muistan vain kun kerran lääkäri sanoi minulle että raskaana ei voi aloittaa herkästi verenpainelääkitystä vaikka paineet olisivat koholla koska se voi vaikuttaa sikiön ravinnon saantiin.

Noh, lääkitys sitten aloitettiin. 100mg 1tbl 3 kertaa päivässä.

Eilen verenpaineet nousivat lukemiin 160/104 ja olin äippäpolille yhteyksissä.

Siellä käskettiin tuplaamaan lääkitys. Eli nyt otin eilen illalla ja tänä aamuna sen 2 tbl kerralla.

Mutta nyt huolestuttaa... vauva on ollut todella hiljainen. Vain pari pientä tönäisyä tuntunut koko päivänä. Ja verenpaineeni ovat nyt 128/81

Eli apua, voiko vauva nyt huonosti kun paineet laskivat noin reilusti.

Pitää varmaan soitella äippäpolille... mutta apua. Vai olenko vain ylihysteerinen. Torstaina olen sinne menossa jokatapauksessa

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi 100mg x 3 on vielä tosi pieni määrä eikä tupla annoskaan pahaa ole. Rv? Sitä voi määrätä jopa 400 x 4 ja lisäksi muita lääkkeitä. Aloitettiinhan pienestä määrästä ja nostettiin hetken päästä, kyl lääkärit tietää mitä tekevät. Ei sun tartte huolestua tuosta lääkkeestä, se on turvallinen eikä paineet siitä romahda. Eri on esim jos saa suoneen lääkettä voi paineet romahtaa (vaarana esim istukan irtoaminen) mut silloin puhutaan kunnon laskusta. Yritä levätä ja juo / syö jotain makeeta niin eiköhän se vauva liikkuu siellä normaalisti?! Nyt paineet sulla ihan ok eli lääke tehnyt tehtävänsä. Jaksamista. t kätilö

Vierailija
2/4 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ne tosiaan laskivat yhdessä yössä sieltä 160/104 tähän 128/81

Ja vauva ei tosiaan ole liikkunut tänään kuin pari pientä tönäisyä. Ja nekin sitten kun söin ja join makeaa ja lepäilin ja samalla herättelin vauvaa.

Eivät nuo paineet minua huolestuta... vaan vauvan liikkumattomuus

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo rv 37 menossa, niin eipä paljon haittaa vaik lapsesi syntyisi huomenna. Luota lääkäreihin, kyllä ne tietää mitä lääkkeitä raskaana olevalle voi määrätä ja kuinka paljon.

Olet ylihysteerinen.

Vierailija
4/4 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa minä sitten olen sellainen...

enkä missään vaiheessa ole väittänyt etten luottaisi lääkäreihin... lääkkeen annostus on varmastikkin hyvä ja normaalia.

Mutta onko se normaalia että vauva on lähes liikkumaton?