Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haukutaanko teidänkin työpaikoilla kuntoutujia?

Vierailija
06.01.2020 |

Itse olen törmännyt tähän monella työpaikalla. Sille 9 € tuntipalkalla työskentelevälle jätetään omat hommat ja mennään taukotilaan puhumaan pahaa tästä työntekijästä. Joskus jopa niin, että hän itse kuulee. Pomolle kerrotaan, kuinka tämä ei tee mitään ja aina saa itse olla tekemässä perässä. Eräässä työpaikassa pilkattiin jopa henkilöä, joka oli tehnyt itsemurhan n. kuukauden kuluttua aloitettuaan. Kommentit olivat luokkaa "eipä sekään kauaa töitä jaksanut tehdä", "heikot sortuu elontiellä" ja "yksi tukipelle vähemmän". Minulle itsemurhan tehnyt oli kertonut, että lapsi ja mies olivat kuolleet auto-onnettomuudessa n. vuosi sitten ja oli nyt ensimmäistä kertaa sen jälkeen työelämässä. Voin vain kuvitella, miltä hänestä oli töissä tuntunut. Tukeahan hän olisi tarvinnut. Niin kuin kaikki muutkin.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ymmärtämättömiä tomppeleita.

Voivat itsekin joutua sille kuntoutujan puolelle. Kun aika on.

Vierailija
2/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Me keskitymme jauhamaan jaskaa lasten vanhemmista.

Lto

Miksi?

Emme kiusaa kunnon ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sattunutkin samaan työpaikkaan monta julmasti käyttäytyvää ihmistä. Esimies on ensimmäisenä vastuussa tällaisesta, mutta joko hän ei tiedä näistä kiusaamisista tai sitten ei välitä.

Suosittelen hakeutumaan muualle töihin, ettet itsekin mene siellä huonompaan kuntoon. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
4/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisinta noita juttuja kuunnellessa on, että samat 9 euron päiväläisten lyttääjät myös huutavat suu vaahdossa sosiaalitukien varassa elävistä elämäntapatyöttömistä. Tekipä työtön niin tai näin, aina se on väärin.

Vierailija
5/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ymmärtämättömiä tomppeleita.

Voivat itsekin joutua sille kuntoutujan puolelle. Kun aika on.

Juuri näin! Itse olen kuntoutuja kun kaaduin pahasti ihan vaan pyöräillessäni kaupasta, meni käsi ja selkä. Ja olin ihan selvinpäin vielä!

Vierailija
6/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Me keskitymme jauhamaan jaskaa lasten vanhemmista.

Lto

Miksi?

Emme kiusaa kunnon ihmisiä.

Lapsen saaminenko tekee epäkunnon ihmisen? Eikö kenelläkään teistä ole omia lapsia vai oletteko poikkeustapauksia?

Vierailija
7/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työkokeilussa niin minulle tehtiin juuri kuin Ap viestissään kirjoittaa! Olin tuolloin 19-vuotias, takana päättynyt raju koulukiusaaminen, vanhainkodissa suurin osa työtovereistani oli yli 40-50vuotiaita naisia. Luulin että olisin saanut heiltä äidillistä kohtelua, päinvastoin, kuraa satoi niskaan.

Eli ei eheyttänyt minua yhtään tämä työkokeilu, pahensi vaan aiempia kiusaamistraumoja, enkä tajua miksi piti käydä näin. Surullinen olen vieläkin.

Vierailija
8/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme hauku koskaan ketään. Paitsi pomoja, mutta sitä ei lasketa.

Vierailija
9/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin työkokeilussa niin minulle tehtiin juuri kuin Ap viestissään kirjoittaa! Olin tuolloin 19-vuotias, takana päättynyt raju koulukiusaaminen, vanhainkodissa suurin osa työtovereistani oli yli 40-50vuotiaita naisia. Luulin että olisin saanut heiltä äidillistä kohtelua, päinvastoin, kuraa satoi niskaan.

Eli ei eheyttänyt minua yhtään tämä työkokeilu, pahensi vaan aiempia kiusaamistraumoja, enkä tajua miksi piti käydä näin. Surullinen olen vieläkin.

Erikseen ovat vielä nuoret, jotka tulevat elämänsä ensimmäiseen työpaikkaan. Heidät lytätään täysin. Masentuvat, syrjäytyvät ja jäävät eläkkeelle ennen aikojaan.

Vierailija
10/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 9 e päivä, ei 9 e tunti. Mutta asiaan. Tein itse työni paremmin ja tunnollisemmin kuin "oikeat" työntekijät. Kokivat tämän niin pahaksi uhkaksi, että keksimällä keksivät totuutta vääristellen juoruttavaa tekemisistäni ja tekemättä jättämisistäni narsistipomolle, jota myös itse seläntakana haukkuivat. No, nyt en sitten ole kyennyt työskentelemään vuosiin, joten kiitos mokomille valehteleville vasikoille. Te teettee töitä ja mä makaan kotona. Tiedän, olette siitäkin kateellisia. 

Vierailija
11/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutumisen sijasta rampautetaan henkisesti

Vierailija
12/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikseen ovat vielä nuoret, jotka tulevat elämänsä ensimmäiseen työpaikkaan. Heidät lytätään täysin. Masentuvat, syrjäytyvät ja jäävät eläkkeelle ennen aikojaan.

Voisiko joku kertoa miksi toimii näin eli lyttää?

Vierailija
13/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on 9 e päivä, ei 9 e tunti. Mutta asiaan. Tein itse työni paremmin ja tunnollisemmin kuin "oikeat" työntekijät. Kokivat tämän niin pahaksi uhkaksi, että keksimällä keksivät totuutta vääristellen juoruttavaa tekemisistäni ja tekemättä jättämisistäni narsistipomolle, jota myös itse seläntakana haukkuivat. No, nyt en sitten ole kyennyt työskentelemään vuosiin, joten kiitos mokomille valehteleville vasikoille. Te teettee töitä ja mä makaan kotona. Tiedän, olette siitäkin kateellisia. 

Näin on! Tuli jokin ajatusvirhe aloitusta tehdessä. Kiitos korjauksesta.

=)

ap

Vierailija
14/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan aina, kun kuljin työpaikalla vessan ohi, jossa oli ovi auki. Nuori "orja" luuttusi polvillaan vessan lattiaa pitkät hiukset vedessä uiskennellen. Eipä näkynyt varsinaisia siivoojia missään. Itse olin samassa työpaikassa toisen ammatin edustajan ominaisuudessa, mutta en nähnyt vakisiivoojia koskaan polvillaan luuttuamassa.

Vierailija
15/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭

Vierailija
16/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakityöntekijät vehkeilevät keskenään, juoruavat ja kiusaavat, haukkuvat, valehtelevat ja valittavat pomolle.

Vierailija
17/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa miksi toimii näin eli lyttää?

Siihen minulla ei ole vastausta. Haluaisin itsekin tietää.

Vierailija
18/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisinta noita juttuja kuunnellessa on, että samat 9 euron päiväläisten lyttääjät myös huutavat suu vaahdossa sosiaalitukien varassa elävistä elämäntapatyöttömistä. Tekipä työtön niin tai näin, aina se on väärin.

Tämä kertoo karua tarinaa siitä, kuinka viimeisten vuosien aikana on onnistuttu valtiovallan ja median toimesta luomaan työttömistä oma ryhmittymänsä, joilla ei lähtökohtaisesti ole samoja edellytyksiä ja oikeuksia kuin "kunnollisilla työntekijöillä". Toisaalta kertoo aika paljon myös keskivertotallukan elämänpiiristä ja älynjuoksusta, että purematta nielee sadut Sossu-Tatuista.

Vainoharhaisempi voisi vaikka väittää, että työttömistä luomalla luotu paarialuokka on tarkoituksella tehty, että heikoimmin palkatuissa työtehtävissä toimivillekin löytyisi joku jota katsoa nenävartta pitkin.

Vierailija
19/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työllistän jonkun verran pitkäaikaistyöttömiä ja yllättävän paljon on kismaa työntekijöiden välillä.

Joskus on syy kuntoutujassa ja joskus ei.

On kuitenkin muistettava, että joku syy on miksi ei työllisty normisti ja se usein aiheuttaa sitä erimielisyyttä, kun ei koeta olevan samalla viivalla.

Sanoisin jotta syytä on kaikissa puolissa välillä.

Viimeisin ongelma syntyi, kun kuntoutuja valehteli käytännössä lähes kaikesta ja muut sai tarpeekseen aika äkkiä.

Vierailija
20/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo aikuisopiskelija, mutta siihenkin kuului työharjoittelu. Ajattelin, että vakipaikka irtoaa osaamisella ja ahkeruudella. Virhe! Pitää laskelmoida ja olla ahkera, mutta ei niin ahkera, että vakkarit kokevat olonsa uhatuksi. Lisäksi osaamistaan pitää himmata. Pomo oli kyllä ajantasalla ja fiksu. Kun vakkarit alkoivat pantata töitään niin pomo antoi pomotason hommia ja sain kyllä hyvää kokemusta. Mulle sanottiin ko. paikassa mm. että tee hitaammin, ettei täältä lopu työt. En minä mitenkään erikoisen nopea ole, mutta käytin vain työajan työntekoon. No sain töitä muualta, joten hyvä näin.