Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haukutaanko teidänkin työpaikoilla kuntoutujia?

Vierailija
06.01.2020 |

Itse olen törmännyt tähän monella työpaikalla. Sille 9 € tuntipalkalla työskentelevälle jätetään omat hommat ja mennään taukotilaan puhumaan pahaa tästä työntekijästä. Joskus jopa niin, että hän itse kuulee. Pomolle kerrotaan, kuinka tämä ei tee mitään ja aina saa itse olla tekemässä perässä. Eräässä työpaikassa pilkattiin jopa henkilöä, joka oli tehnyt itsemurhan n. kuukauden kuluttua aloitettuaan. Kommentit olivat luokkaa "eipä sekään kauaa töitä jaksanut tehdä", "heikot sortuu elontiellä" ja "yksi tukipelle vähemmän". Minulle itsemurhan tehnyt oli kertonut, että lapsi ja mies olivat kuolleet auto-onnettomuudessa n. vuosi sitten ja oli nyt ensimmäistä kertaa sen jälkeen työelämässä. Voin vain kuvitella, miltä hänestä oli töissä tuntunut. Tukeahan hän olisi tarvinnut. Niin kuin kaikki muutkin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin työkokeilussa niin minulle tehtiin juuri kuin Ap viestissään kirjoittaa! Olin tuolloin 19-vuotias, takana päättynyt raju koulukiusaaminen, vanhainkodissa suurin osa työtovereistani oli yli 40-50vuotiaita naisia. Luulin että olisin saanut heiltä äidillistä kohtelua, päinvastoin, kuraa satoi niskaan.

Eli ei eheyttänyt minua yhtään tämä työkokeilu, pahensi vaan aiempia kiusaamistraumoja, enkä tajua miksi piti käydä näin. Surullinen olen vieläkin.

Todella ikävää. Itse olin myös koulukiusattu, mutta onnekseni sain hyviä kokemuksia työharjoittelussa.

Vierailija
42/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mammat äidillisiä" 😂

Vierailija
44/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaattinen kansa olemme ilmeisesti. No ei ihmetytä ainakaan mielenterveyssyistä eläkkeellä olevien suuri määrä.

tunnekylmyys

Vierailija
45/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä ja muistan, kun itse olin ensimmäisen kesän kesätöissä vanhainkodin keittiöllä ja minua ei väheksytty ihmeemmin, mutta tiskarina oli yksinkertainen nainen ja sitä nämä keittiön vakinaiset kyllä kiusasi ihan surutta.

Veikkaan, että naisvaltaisilla aloilla yleisempää.

Vierailija
46/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mä nauroin kun mä luin aloitusta =D

Hyvää terapiaa, kiitos aloittaja. Täydellisen realistinen provo. Tai jos jostain kumman syystä kirjoitit totta niin kyllä sille silti täytyy nauraa, koska ei noin kamalia asioita voi ottaa vakavasti tai masentuu. Luojan kiitos olen sadan burnoutin jälkeen oppinut ottamaan pahojakin asioita sen verran kevyesti että pärjään.

Terveisin, entinen kuntoutuja

Vierailija
47/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaattinen kansa olemme ilmeisesti. No ei ihmetytä ainakaan mielenterveyssyistä eläkkeellä olevien suuri määrä.

Suomi on tutkimustenkin mukaan kärkimaita työpaikkakiusaamisessa. Taisi vuorovuosin olla ykkönen ja kakkonen. Jokaisella on vapaa tahto ja itse en ole koskaan halunnut "kuulua joukkoon" kiusaamalla muita. Sinne tupakkapaikalle ei ole pakko mennä läyhäämään ollakseen "suosittu". En todellakaan halua olla sellainen ihminen joka on myrkkyä täynnä ja myrkyttää muita vaan mieluummin kylvän ympärilleni välittäviä, kannustavia ja kauniita ajatuksia.

Tällä hetkellä tv on törkyä täynnä. Viihteessä ilkeillään ja kilpaillaan ja annetaan todella huonoja roolimalleja. Koulussa ei kitketä koulukiusaamista ja kotona ainakaan työkiusaajavanhemmat tuskin välittävät kasvattaa omia lapsiaan, eikä heillä taida olla taitojakaan.

Suomeen tarvittaisiin valtakunnallinen TODELLINEN ohjelma kaikkea kiusaamista vastaan. Ei mitään tyhjää kiva-kouluksi nimeämistä, vaan ihan kunnolla projekteja opetusohjelmaan ja työpaikoille niin, että saadaan ajattelu- ja asennemuutosta aikaiseksi.

Vierailija
48/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

💘

Vierailija
49/51 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haukuttu kokeilijoita, mutta ihmeteltiin kyllä koko kokeilun ideaa. Meillä kokeilijat olivat täysin kykeneviä työntekijöitä, joita sitten ketjutettiin sen sijaan, että oltaisiin jollekkin jouduttu maksamaan ihan oikeasti työstä.

Vierailija
50/51 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ennen ole kiinnittänyt huomiota asiaan. Nyt lomaalta paluun jälkeen ikään kuin kaikki pamahti päin kasvoja, kun rupesin tarkkailemaan työkaverien käytöstä ja työyhteisöä paremmin. 

Vierailija
51/51 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hommiin ei oteta tukityöllistettyjä, mutta on kyllä muutama terveyssyistä osa-aikainen. Ihan tasa-arvoisia ollaan kaikki. Onko teillä jotain tahoa, joka voisi puuttua työpaikkakiusaamiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi