Joulu siivottu pois, nyyh.
Purettiin joulukuusi ja kerättiin koristeet ja valot pois. Se on aina yhtä haikeaa. Inhokkini kevät tulee ja perään ahdistava kesä helteineen. Elokuussa sitten taas helpottaa. Sitä odotellessa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää siivota joulu pois, kuka niin käskee? Itse pidän jouluvalot ja koristeet ainakin tammi-ja helmikuun, ihan sama jotkut loppiaiset jne...
Mikäs ihmeen vimma se onkaan laittaa heti uuden vuoden jälkeen kaikki joulujutut pois? Saa kai niitä pitää vaikka pääsiäiseen saakkaa, jos muuten liian autiolta tuntuu ja poiketa totutuista tavoista.
Mulle joulu on vaan se pari viikkoa, tänä vuonna 14.12. alkaen. Silloinkin laitan vain jouluvalot, joulukukkia muutama ja kuusi, ei muita koristeita. Korjasin kaikki muut pois jo 31.12. mutta kukat saa olla niin kauan kun pysyy hyvänä.
Sama haikeus iski eilen, kun vietiin kuusi ulos ja pakattiin koristeet pois. Oli niin ihana joulu, ja kuusi todella kaunis. Kynttelikkö ikkunalaudalla ja ulkovalot vielä jäivät. Toisaalta mukava odottaa kevättä. Mutta yllättävän vaikea nyt luopua.
Joulua odottaessa ihminen saa olla omissa nahoissaan ja itsensä kokoinen, syyskuusta joulukuuhun.
Kevät on sellaista ilmassa leijuvaa tule joksikin -aikaa.
Onneksi joulun pimeys ohi ja valo koittaa. Outoa jos joulua joku kaipaa, räiskettä ja rähinää. Jouluporsaita näkee joka kulmilla.
Jätin jouluvalot, sillä vihaan tammikuuta. Jouluvalot tuovat edes vähän iloa kun on harmaata, pimeää, liukasta ja kylmää. Joka tuutissa hoetaan kuinka pitäisi muuttua: laihduttaa, ostaa uusia vaatteita, aloittaa harrastuksia, erota tai ties mitä. En jaksa. Näytän ihan tarpeeksi hyvältä jo nyt, enkä mässäile jouluna liikoja, ei tarvitse laihduttaa. Edessä häämöttää vain kevät ja vaikea siitepölyallergia mikä kestää maaliskuusta lokakuuhun. Varsinkin kovilla helteillä allergia on tosi paha, sillä täällä Jyväskylässä ei nykyään sada helteillä viikkokausiin, jolloin siitepöly ei poistu. Mutta joo, murheelliset mietteet tänään, huomenna töihin ja elämä jatkuu!
Minä oon monesti pitäny vielä helmikuun loppuun asti, odotan tänne etelään vielä luntakin, sitä ei ole tänä vuonna ollukkaan. Pidän joulusta ja kaikista näistä koristeista, ja olen totaalisen talvi-ihminen. Kaikki vuodenajat on kyllä ihan mukavia. Oikeastaan joulukoristeiden jälkeen tuleekin sitten pääsiäskoristelu ( vaikka ei oikeestaan sitä vietetäkään ) ja sitten pikkuhiljaa kevätsisustus, sen jälkeen kesä-,syksy- ja taas joulukoristelu,aah, näin se vaan kiertää :) Onneksi kukaan ei pakota mihinkään, sitä katselee just sen aikaa, kun itseään huvittaa.
Minä kerään koristeet jo tapaniniltana pois. On ihanaa kun on taas avaraa ja tyhjää. Valot ulkoa otetaan uuden vuoden päivänä pois. Jouluaika kestää minulla vain viikon. Olen kärsimätön kaikessa muussakin.
Turha pitkittää joulua. Se on mennyt jo. Kohta on kevät ja räystäistä tippuu vesi jo muutenkin. Aika aikaansa kutakin. Nykyään ei osata elää ajassa. Ulkoa viekää pois kirjavat vilkkuvalonne. Ne ovat ainoastaan mauttomia. Varsinkin sininen valoköysi.
Joulu alkaa lokakuussa ja kestää maaliskuuhun. Sairasta.
Minä laitoin tänään vielä pienet joululaatikot uuniin ja tein rosollia. Joulukuusi seisoo kauniina ja joulukukat kukkii. Jouluradio tietenkin päällä täälläkin. Viikon päästä varmaan on siivottava pois.
Pimeä-, kaamos- tai kausivalot saavat palaa helmi-/maaliskuulle.
Ne on laitettu lokakuussa, eivätkä liity jouluun. Onneksi monilla näin, muuten olisi ahdistavan pimeää kaupungissa.
Joulukoristeet lähtevät nuuttiin mennessä.
Itselläni joulukausi on 1. adventista nuuttiin.
Kaamosvalot lokakuusta helmikuun loppuun.
Joulupukki lähtee tänään pois, huomenna alan siivota joulun jälkiä pois.
The end of an era.
Joulu on täälläkin ohi.
Kranssi pois ovesta, joulukuusi + minikuusi kellarissa koristeineen.
Jouluvalot muuttuvat huomisesta alkaen kausivaloiksi, jotka sammuvat helmikuun lopulla.
Jouluhullut älkää lainkaan peljätkö: tänä vuonnakin joulu tulee!
Loppiainen kun lopsahtaa, niin kaali kuppiin kopsahtaa. Alkavat härkäviikot ja reikäleivät. Palataan siis joulunajan ylensyönnistä takaisin normaaliin vaatimattomaan arkiruokaan. Juhliakaan ei ole ennen kuin pääsiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
The end of an era.
Joulu on täälläkin ohi.
Kranssi pois ovesta, joulukuusi + minikuusi kellarissa koristeineen.
Jouluvalot muuttuvat huomisesta alkaen kausivaloiksi, jotka sammuvat helmikuun lopulla.
Jouluhullut älkää lainkaan peljätkö: tänä vuonnakin joulu tulee!
Jännästi itselleni jouluhullu tuo mieleen ihmisen, joka inhoaa joulua. Kuten hellehulluus inhon hellettä kohtaan eikä suinkaan päin vastoin.
Joka tapauksessa hyvää joulua!
Nuutti joulun korjaa. Viikko vielä nuutinpäivään.
Aika aikaansa kutakin. Minä olen helpottunut kun joulukuusi, - valot ja muut koristeet on nyt siivottu pois ja kuuselle raivattu tila on taas oikeassa käytössä. Ulkovalot varsinkin on hyvä korjata pois hyvän sään aikana, jottei taas tarvitse sormet jäässä kiskoa kiinni jäätynteitä johtoja hangen alta.
Mä en viitsi vielä laittaa kuusta pois kun se on niin hyvässä kuosissa. Ei ole karistanut yhtään neulasia. Joulutähdet on jo huonoja, ne saa mennä, hyasinteista leikkasin jo aiemmin kukkavarret pois, muuten saavat olla sen aikaa kun tykkäävät. Joskus pukkaavat uutta kukkaakin. Ulkovalot ja koristevalot ikkunoissa on koko talven, en ole koskaan pitänyt niitä minään joulujuttuna.