Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Armeijaan 1/2020

Vierailija
06.01.2020 |

Tänään lähti tämän vuoden enimmäinen saapumiserä alokkaita armeijan palvelukseen. Minkälaisia mietteitä tämä teissä herättää?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle C-papereista tulee päällimmäisenä mieleen mielenterveysongelmainen, syrjäytynyt nuori joka päästi irti mahdollisuudestaan uuteen alkuun. Tsemppiä uusille varusveijareille

Vierailija
22/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fc09ba8d-d7fe-43e6-9044-ac37223f11e3 Ai kun ihanaa. Milloinkahan muistakin tasa-arvo ongelmista kirjoitetaan yhtä positiivisesti? Esimerkiksi että "Naisten miehiä pienempi palkka tekee vasta oikean naisen" "Onko sovinistiset naisten haukkumasanat hallussa? Tee testi"

Suomi kehuskelee tasa-arvolla ja sitten meillä on tällainen muinainen miesten sortojärjestelmä ainoina Euroopassa?

No ei ole ainoana Euroopassa miehillä asevelvollisuus. 

Niin tosiaan Sveitsi, joka tasa-arvon mallimaana antoi naisille äänioikeuden vasta 1971 ja joissain osavaltioissa vasta 90 luvun alussa.

Ja  Viro. Muutama muukin on. 

Virossa vain noin 30%miehistä käy armeijan ja Viro nojaa puolustuksessaan vähän muuhunkin kuin onnettoman pieneen armaijaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle C-papereista tulee päällimmäisenä mieleen mielenterveysongelmainen, syrjäytynyt nuori joka päästi irti mahdollisuudestaan uuteen alkuun. Tsemppiä uusille varusveijareille

Minulle taas yliopistossa opiskeleva nuori, jota ei sotalarppaus kiinnosta. Molempia varmasti löytyy

Vierailija
24/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas yliopistossa opiskeleva nuori, jota ei sotalarppaus kiinnosta. Molempia varmasti löytyy

Työnantajan näkökulmasta kannattaa välttää riskejä ja palkata tasaväkisistä hakijoista sotalarppaukset hoitanut maisteri.

Vierailija
25/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuomitse jos asia on tosiaan niin, että C-paperit on järjestetty koska nuori haluaa edetä vauhdilla korkeakouluopinnoissaan päästäkseen työelämään. Todellisuudessa vapautuksen saaneista valtaosa ei istu yliopistossa opiskelemassa. Armeija on mielestäni hyödyllinen perustaitoja opettava koulu

Vierailija
26/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että siinähän menevät. Onneksi sain itse kelpoteltua c babers

Heh heh. Vai C? Itselläpä onkin D!

Vierailija
27/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuomitse jos asia on tosiaan niin, että C-paperit on järjestetty koska nuori haluaa edetä vauhdilla korkeakouluopinnoissaan päästäkseen työelämään. Todellisuudessa vapautuksen saaneista valtaosa ei istu yliopistossa opiskelemassa. Armeija on mielestäni hyödyllinen perustaitoja ja opettava koulu

Etkö käsitä että ne c-paperit on merkki sairaudedta/viasta, eikä mikään valinta. Valinta on intti, sivari tai totaali. C-mies puolestaan on arvioitu terveytensä vuoksi vajaaksi suorittamaan mitään näistä.

Vierailija
28/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan näkökulmasta kannattaa välttää riskejä ja palkata tasaväkisistä hakijoista sotalarppaukset hoitanut maisteri.

Niinhän ne aina sanoo, mutta ei ole mun sotilasarvoa kyselty. Olen saanut duunin, vaikka hakijoissa on varmasti ollut useita armeijan käyneitä. Armeijan käymisestä kysyttiin viimeksi yli 10v sitten erääseen kesätyöhön ja silloinkin sain paikan

Vierailija
29/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin inttiin 10.6.1991.

725 päivää ja sitten olisi reservi TJ

Vierailija
30/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuomitse jos asia on tosiaan niin, että C-paperit on järjestetty koska nuori haluaa edetä vauhdilla korkeakouluopinnoissaan päästäkseen työelämään. Todellisuudessa vapautuksen saaneista valtaosa ei istu yliopistossa opiskelemassa. Armeija on mielestäni hyödyllinen perustaitoja opettava koulu

Mitä perustaitoja? Perustaidot opitaan peruskoulussa ja sen jälkeen on itsestä kiinni mihin suuntaan haluaa osaamistaan kehittää. En minä ainakaan osaisi sanoa tuntemattomista ihmisistä kuka on käynyt armeijan ja kuka ei

Vierailija
31/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että on vielä suoraselkäisiä nuoria, joille elämäntarkoitus ei ole keplotella kaikesta mahdollisimman helpolla.

Suoraselkäisyys maksaa 6-12 kk palkan, mahdollisesti enemmänkin jos ei ole opiskelupaikkaa hankittuna

Se että roikut täällä kesken päivän todistaa ettei ainakaan sinun kohdallasi ole riskiä mistään tulonmenetyksistä. Lisäksi asenteesi perusteella olet saikuttaja joka taas ei kuulu muutenkaan työnantajien ykkösrekrytointeihin eikä sinusta siis ikinä tule mitään rivityöntekijää merkittävämpää. 

Tänään on loppiainen eli valkokaulusammateissa yleensä vapaapäivä. Niin kauan kuin työnantaja ei vaadi mua olemaan töissä 5-10 euron päivärahalla ja yöpymään samassa tilassa 20 muun miehen kanssa, saa hän 100% työpanokseni. En ihan ymmärrä miksi jotkut yhdistävät armeijan skippaamisen siihen, että ei voisi pärjätä työelämässä tai elämässä ylipäänsä. Kauniimman sukupuolen osalta esimerkkejä on vaikka miten paljon

Oikeastaan enemmän kyse on siitä että tullaan uhoamaan sillä että pienikin oma etu menee velvollisuuksien yli. Eli siis: "valehtelin itselleni c-paperit koska armeijassa menettää tuloja" ei ole kovinkaan vakuuttava asenne jos haetaan työntekijää. Voi olla varma että tällä duunarilla tulee olemaan jatkuvasti jotain säätöä sen kanssa kun sitä ei huvita joku homma. Samalla nekin jotka on oikeasti vapautettu esim. oikean sairauden perustella saa noiden laiskojen vuoksi epäilyjä niskaansa.

Jos armeija ei huvita tai pelottaa niin menkää edes sivariin. Valehtelijaa ei kunnioita kukaan. Jos taas nämä pienet maan velvollisuudet ei kiinnosta niin suksikaa muualle tästä maasta. Ei täällä ole pakko olla. 

Vierailija
32/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kutsunnat pitäisi koskea niin miehiä kuin naisia ja niistä sitten valittaisi sopivimmat armeijaan ja loput siviilipalvelukseen. Näin heikkokuntoiset miehet karsiutuisi pois armeijasta ja hyväkuntoiset naiset korvaisi heidät. Siviilipalvelustakin pitäisi muuttaa siten, että ihmiset palvelisi sen kunnan tehtävissä missä asuvat, eikä missään Lapinjärvellä. Siviilipalvelukseen sopivaa työtä on joka ikisessä kunnassa. Lisäksi se olisi hyvää koulutusta esin hoiva-alalle.

Vierailija
33/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä perustaitoja? Perustaidot opitaan peruskoulussa ja sen jälkeen on itsestä kiinni mihin suuntaan haluaa osaamistaan kehittää. En minä ainakaan osaisi sanoa tuntemattomista ihmisistä kuka on käynyt armeijan ja kuka ei

1) Tiimityöskentelyä

2) Kykyä tehdä ikävämpiäkin hommia vaikkei huvittaisikaan

3) Kykyä ottaa vastaan käskyjä/komentoja esimiehiltä

Eli ihan työelämän arvokkaita perustaitoja.

Vierailija
34/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kutsunnat pitäisi koskea niin miehiä kuin naisia ja niistä sitten valittaisi sopivimmat armeijaan ja loput siviilipalvelukseen. Näin heikkokuntoiset miehet karsiutuisi pois armeijasta ja hyväkuntoiset naiset korvaisi heidät. Siviilipalvelustakin pitäisi muuttaa siten, että ihmiset palvelisi sen kunnan tehtävissä missä asuvat, eikä missään Lapinjärvellä. Siviilipalvelukseen sopivaa työtä on joka ikisessä kunnassa. Lisäksi se olisi hyvää koulutusta esin hoiva-alalle.

Tämä vääristäisi työmarkkinoita entisestään ja totaalien määrä varmasti kasvaisi myös

Vierailija
35/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tehdään pojista tyttöjä. Täysin turhaa touhua nykypäivänä. Tosin useimmilla napanuora kotii n hetkeks katkeaa. Mutta vuosi vuodelta enemmän keskeyttää kun tulee äitiä ikävä. Ennen oli kaikki toisin. Voi morjens.

Vierailija
36/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Tiimityöskentelyä

Eli ovatko suomalaiset tai israelilaiset miehet näissä taidoissa keskimäärin parempia kuin esimerkiksi ruotsalaiset miehet, saksalaiset miehet tai suomalaiset naiset? Suppea otokseni ei ainakaan tätä tue, mutta kysymys olisi varmasti tutkimisen arvoinen

Vierailija
37/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vääristäisi työmarkkinoita entisestään ja totaalien määrä varmasti kasvaisi myös

Mutta se poistaisi suuren tasa-arvo ongelman? Hoitajistahan on pulaa joka paikassa mitä uutisia olen seurannut?

Vierailija
38/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa oppii noudattamaan auktoriteetin käskyjä. Armeijassa oppii kantamaan vastuun oman osuuden suorittamisesta. Armeijassa oppii ottamaan muut huomioon. Armeijassa oppii jakamaan asioita. Armeijassa oppii sosiaalisia taitoja. Armeijassa oppii keskittymään oleelliseen ja jättämään turhia asioita vähemmälle. Armeijassa oppii hitokseen taitoja, joista on hyötyä työyhteisössä selviämisessä. Voisiko olla että armeija on yksi syy siihen miksi miehet präjää naisia paremmin työelämässä, vaikka eivät pärjää yhtä hyvin muussa elämässä?

Vierailija
39/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V-P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Tiimityöskentelyä

Eli ovatko suomalaiset tai israelilaiset miehet näissä taidoissa keskimäärin parempia kuin esimerkiksi ruotsalaiset miehet, saksalaiset miehet tai suomalaiset naiset? Suppea otokseni ei ainakaan tätä tue, mutta kysymys olisi varmasti tutkimisen arvoinen

Suomessa on maailman tehokkain työelämä. Johtuisiko se armeijasta? En tiedä. Onkohan asiaa tutkittu?

Vierailija
40/76 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että on vielä suoraselkäisiä nuoria, joille elämäntarkoitus ei ole keplotella kaikesta mahdollisimman helpolla.

Suoraselkäisyys maksaa 6-12 kk palkan, mahdollisesti enemmänkin jos ei ole opiskelupaikkaa hankittuna

Se että roikut täällä kesken päivän todistaa ettei ainakaan sinun kohdallasi ole riskiä mistään tulonmenetyksistä. Lisäksi asenteesi perusteella olet saikuttaja joka taas ei kuulu muutenkaan työnantajien ykkösrekrytointeihin eikä sinusta siis ikinä tule mitään rivityöntekijää merkittävämpää. 

Tänään on loppiainen eli valkokaulusammateissa yleensä vapaapäivä. Niin kauan kuin työnantaja ei vaadi mua olemaan töissä 5-10 euron päivärahalla ja yöpymään samassa tilassa 20 muun miehen kanssa, saa hän 100% työpanokseni. En ihan ymmärrä miksi jotkut yhdistävät armeijan skippaamisen siihen, että ei voisi pärjätä työelämässä tai elämässä ylipäänsä. Kauniimman sukupuolen osalta esimerkkejä on vaikka miten paljon

Oikeastaan enemmän kyse on siitä että tullaan uhoamaan sillä että pienikin oma etu menee velvollisuuksien yli. Eli siis: "valehtelin itselleni c-paperit koska armeijassa menettää tuloja" ei ole kovinkaan vakuuttava asenne jos haetaan työntekijää. Voi olla varma että tällä duunarilla tulee olemaan jatkuvasti jotain säätöä sen kanssa kun sitä ei huvita joku homma. Samalla nekin jotka on oikeasti vapautettu esim. oikean sairauden perustella saa noiden laiskojen vuoksi epäilyjä niskaansa.

Jos armeija ei huvita tai pelottaa niin menkää edes sivariin. Valehtelijaa ei kunnioita kukaan. Jos taas nämä pienet maan velvollisuudet ei kiinnosta niin suksikaa muualle tästä maasta. Ei täällä ole pakko olla. 

6-12 kk palkka on pieni oma etu? Maassa jossa kitistään jostain vappusatasesta? Yliopiston käynyt on joutunut suorittamaan virkamiesruotsin ja se homma ei juuri ketään hotsita. Ilman ruotsia ei tule tutkintoa, joten se on pakko hoitaa. Samalla tavalla myös duunissa ikävät tehtävät on pakko hoitaa. Sivari nyt on järjettömyyden huippu pl. tietyt ammatit ja tilanteet. Samalla vaivalla sitä menee ihan palkkatöihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi