Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:n kysely. Vain prosentti suomalaisista on sitä mieltä, ettei ilmastonmuutosta tarvitse hillitä

Vierailija
06.01.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11142927
Tämä on siis todellisuus kun asiaa kansalta kysytään. Alkaa siis vaikuttaa että tämän palstan ilmastonmuutoksenkieltäjät ovat pelkkiä trolleja.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain prosentti suomalaisista on sitä mieltä, että VALEn juttuihin on uskomista.

Vierailija
62/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa, että persujen sisarpuolue Itävallan hallituksessa on ottanut tavoitteekseen tiukat toimet ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.

Suomen denialistipoppoo on ihan oma lukunsa ja eurooppalaisittain marginaalissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin närästää tässä keskustelussa se, että ilmastoa saa pilata jos on tarpeeksi rahaa. Omalta kohdaltani köyhänä ihmisenä olen tehnyt seuraavia asioita ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi:

En osta uutta ollenkaan, ainoastaan kirpparit jne.

korjaan itse kaiken minkä kykenen

En lennä ollenkaan

syön vain sen verran että pysyn hengissä

en harrasta mitään muuta kuin asioiden korjausta, neulomista, ompelua jne mitä voin kotona puoli-ilmaiseksi tehdä

En matkustele

En käy lattella kahvilassa

Asunto lämmitetään ainoastaan 18-19 asteiseksi

jne

Nyt haluaisin että kaikki rikkaat tekisivät samoin kuin minä, jolloin maailma pelastuisi.

Ei kuulemma onnistu. Koska halutaan tuhlata ne omat rahat matkusteluun, ja uusiin vaatteisiin sun muihin laskuvarjohyppyihin ja lentelyyn pallon ympäri.

Pitäisi alkaa maksaa meille jotka hillitsemme omilal toiminnoillamme ilmaston muutosta, ja se voitaisiin toteuttaa siirtämällä ympäristön tuhoajilta varallisuutta meille.

Miksi ei? 

Vierailija
64/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas ullattaen ei kysytä vaan vaan väitetään.

puhumattakaan että jokaikinen kysely on aina niin härö ettei ole hajuakaan mitä kysytään.

Kuten ny vaikka tuo esimerkki: kaikkien on itse muutettava käytöstään juu/ei.

No joo tootakai, jos aikoo treenata läskit pois niin ihan itse se on tehtävä, ei voi ulkoistaa.

Tai ihan itse oltava tuhlailematta jos haluaa rikastua.

Itseasiassa ei ole mitään hajua mitä tommosella kysymyksellä tarkoitetaan. Joo haluaa itsehallintoa ja ei haluaa että valtio lyö pykälillä päähän tei ei usko että itse voi vaikuttaa yhtikäs mihinkään.

Häröjä kysymyksiä.

Vierailija
65/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän kaikki firmatkin hehkuttaa omia ilmastoneutraaleja ja kompensoituja juttujaan. Ilmastonmuutoshan on lottovoitto niille. Vaikkapa matkatoimisto nostaa jonkun kanarian reissun hintaa 50€ kompensoinnin takia ja tilittää siitä jollekkin globaalille ilmastoparonille 0,50€. Ja kukaan ei kehtaa edes valittaa kun saa denialistin leiman.

Vierailija
66/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa, että persujen sisarpuolue Itävallan hallituksessa on ottanut tavoitteekseen tiukat toimet ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.

Suomen denialistipoppoo on ihan oma lukunsa ja eurooppalaisittain marginaalissa.

Itävallan vihreät tulivat sikäläisten persujen linjalle maa hanmuuton suhteen. Niillä on sen verran älliä, että tajuavat ihmisten muuttamisen korkean hiilijalanjäljen maahan olevan vahingollista ilmastolle.

Vierailija
67/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen täällä oleva ilmastopopulistikin lopettaa ulkomaanlennot vaikka pariksi kolmeksi vuodeksi ? Käykö? Ai ei? Pitää siis päästä balille juomaan soijalattee? Ok!

Vierailija
68/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://tieku.fi/maailmankaikkeus/aurinkokunta/maa/maan-kallistuneisuus….

Ilmastonmuutos ei ole pelkästään ihmisen aikaansaannosta. Maapallon asento olisi muuttunut tästä valtavasta ihmismäärästä huolimatta ja tulee edelleen muuttumaan ihmisen toimista välittämättä. Miten auringon ja maapallon välinen suhde muuttuu kun maan asento muuttuu ja miten se vaikuttaa ilmastoon, kannattaa näistäkin asioista ottaa selvää. Voi tulla mieleen ettei siinä auta, jos Suomessa peritään lentoveroa niiltä harvoilta joilla on varaa lentää.

Niin ketäs niistä historian suurista muutoksista syytetään. Dinosaurukset eivät todennäköisesti kuolleet ihmisten takia. Mannerlaatat ovat aina liikkuneet, tulivuoret ovat aina purkautuneet yms., ei siihen ihmistä ole tarvittu. Toki onhan se hyvä, että noita supersaastuttujia hillittäisiin, eihän se hyvää tee luonnolle.

Vierailija
69/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen täällä oleva ilmastopopulistikin lopettaa ulkomaanlennot vaikka pariksi kolmeksi vuodeksi ? Käykö? Ai ei? Pitää siis päästä balille juomaan soijalattee? Ok!

Erittäin hyvin sanottu siellä. Vihreät ovat näitä "Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon" tyyppejä.

Vierailija
70/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Hillitkää uskovaiset sitä, ja jättäkää meidät muut rauhaan.

Vierailija
71/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ihminen voi vaikuttaa esim. vähentämällä kaikkea turhaa lentämistä ja kiinanpaskan tilaamista, käyttämällä kotimaisia tuotteita ja tukemalla kotimaista työtä ja ostamalla turhien tavaroiden sijaan palveluita. Kaikenlainen sähköauto- ja tuulivoimahihhulointi on kokonaisvaikutuksiltaan olematonta. Esim. yhden tuulivoimalan terästuotannosta tulevat hiilidioksidipäästöt eivät koskaan ehdi edes nollautua häkjytän käyttöaikana. Joku niistäkin sen rahan tekee eikä se hyötyjä ole luonto tai ilmasto.

Tottakai voi tehdä. Jos oikein haluaa olla ilmastoystävällinen, lopettaa itsensä?

Kysymys ei ole siitä, voiko vaikka eskimot vähentää kasvihuonekaasujen tuottamista, tai saastuttamista ylipäätään vai ei, vaan kysymys ja koko tämän kiistan ydin on se, että miksi esim. suomalaisen olisi alettava ruoskimaan itseään "vääjäämättömän katastrofin estämiseksi" kun samaan aikaan toisella puolella maapalloa, siellä missä niistä saasteista syntyy jo nyt suurin osa, annetaan lupa lisätä päästöjä vuosikymmeniä eteenpäin?

Jos ilmaston tila olisi todella niin vakava, kuin meille syötetään ja siihen olisi mahdollista oikeasti päästöleikkauksilla vaikuttaa, kyllä niitä leikattaisiin myös siellä missä ne syntyy, eikä sovittaisi, että "katsotaan sitten 20 vuoden päästä"

Kehittyvissä teollisuusmaissa palataan asiaan vasta 20 vuoden kuluttua siitä syystä, että siellä pitää tuottaa se materiaali, sähköautot, latausinfra, akkuteknologia ja muu cleantech, jota ostamalla me täällä puhtaassa pohjolassa voimme pelastaa globaalin ilmaston.

Kyseessä on valtava bisnes, jonka takuumiehiksi ja -naisiksi mediaa kosiskelee länsimaisia ihmisiä. "Olet marginaaliin kuuluva taantunut juntti, jos kiellät ilmastotoimien tarpeellisuuden" jne.

Kun todellisuudessa olet hyödyllinen idiootti, laulaessasi lauluja joita sinun halutaan laulavan.

Vierailija
72/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE on kysellyt pikkutytöiltä ja hintta_reilta.

Ei ainakaan normaaleja perusmiehiä kuulu yhtään tuohon kyselyyn.

Vaikka toisaalta - kyselköön mitä kyselee.

Totuus on aina jossain muualla.

Vierailija
73/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaposti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tieku.fi/maailmankaikkeus/aurinkokunta/maa/maan-kallistuneisuus….

Ilmastonmuutos ei ole pelkästään ihmisen aikaansaannosta. Maapallon asento olisi muuttunut tästä valtavasta ihmismäärästä huolimatta ja tulee edelleen muuttumaan ihmisen toimista välittämättä. Miten auringon ja maapallon välinen suhde muuttuu kun maan asento muuttuu ja miten se vaikuttaa ilmastoon, kannattaa näistäkin asioista ottaa selvää. Voi tulla mieleen ettei siinä auta, jos Suomessa peritään lentoveroa niiltä harvoilta joilla on varaa lentää.

Niin ketäs niistä historian suurista muutoksista syytetään. Dinosaurukset eivät todennäköisesti kuolleet ihmisten takia. Mannerlaatat ovat aina liikkuneet, tulivuoret ovat aina purkautuneet yms., ei siihen ihmistä ole tarvittu. Toki onhan se hyvä, että noita supersaastuttujia hillittäisiin, eihän se hyvää tee luonnolle.

Mannerlaatat ei liiku yhtään mihinkään.

Täyttä potaskaa.

Vierailija
74/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Helsingissä kysytään niin varmasti tulos voikin olla tuohon suuntaan. Hyvin vasemmistoanarkistinen kaupunki.

Täytyypä äänestää vasemmistoanatkisteja seuraavissa vaaleissa.

Vierailija
75/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysely toteutettiin ylen kahvihuoneessa. Yksi vasta-ääni tuli siivoojalta.

Kuvitteletko, että siivooja on typerys?

Vierailija
76/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEn uutiset ovat propagandaa, jolla aivopestään laumasieluja.

Vierailija
77/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lentänyt viimeksi vuonna 2012 ja olen keskituloinen. Mutta vastaile vaan itsellesi.

Vierailija
78/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE on kysellyt pikkutytöiltä ja hintta_reilta.

Ei ainakaan normaaleja perusmiehiä kuulu yhtään tuohon kyselyyn.

Vaikka toisaalta - kyselköön mitä kyselee.

Totuus on aina jossain muualla.

Persut ovat äärettömän lahjakkaita keksimään kuolemattomia one-linereitä.

"Totuus on aina jossain muualla!" (Repesin, sori)

"Katsokaa vaikka!"

"Totta tai ei niin näin nämä asiat koetaan"

Matti Nykänen jää toiseksi.

Vierailija
79/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan lukeudun sun silmissä "ilmastopopulistiksi". En ole koskaan lentänyt ulkomaille. 90-luvun alussa olen tehnyt yhden edestakaisen kotimaan lennon. En kyllä juo soijalatteakaan.

Vierailija
80/110 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko todella, että kaikki sanoo näihin galluppeihin sen todellisen mielipiteensä?

Kuten vaaligallupeissakin, luuletko ettei tässäkin asiassa ole ns. "hiljaisia äänestäjiä"?

Maalitusaikana ei voi välttämättä sanoa todellista mielipidettään. Se kannattaa muistaa näissä gallupeissa, kaiken sorttisissa gallupeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä