Teenkö lastensuojelu-ilmoituksen äidistä jolla on puu hella käytössä
Tämä äiti kertoi että käyttää puu hellaa eikä siinä ole mitään suojaa. Lapset ovat 4 ja 7v ja mielestäni on vaarallista erttä lapsi perheessä on oikea tuli. On myös olleet miehensä kanssa ainakin muutaman kerran jossain juhlissa yöhön asti ja tiedän että lapsia on hoitanut eräs nuori tyttö on ehkä 17v.
Miksi ei voi huolehtia lapsista kun niitä haluaa ja saa? Mä olisin myös hyvä äiti mutta mulle ei ole perhe elämää suptu.
Kommentit (58)
Käytä mieluummin aikasi oikeinkirjoituksen opetteluun.
Meillä käytetään takkaakin. Oikeaa tulta ilman mitään suojaa.
En tiedä mistään silpuista. Mutta mun mielestä on vaan vaarallista errä pienet lapset on oikean tulen lähellä. Äiti vielä sanoi että kyllä n e tietää että ei saa koskea mutta lspsi on lapsi enkä kyllä luottaisi itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai meistä? Sopii tehdä.
Kyllä teenkin jos se äiti olet sä. Ei kannattaisi olla niin yli mielinen. Ap
Ootko tosissasi?
Meillä polteltiin viime talvena ilosesti puuhellassa puita, ihan päivittäin kun ruokaa teimme tai lämmitimme. Ja ajoittain oli tuli myös olohuoneen avotakassa, jossa ei ole mitään suojaa eikä luukkuja tulen edessä. Lapset oli tuolloin 1,5v ja 3v. Hyvin osasivat varoa jo tuolloin.
Ei ole tullut mieleenkään, että tämä olisi joku lasun paikka. Mites ne puilla lämpeävät talot? Puusaunat? Tai saunat kiukaineen yleensäkin.
Tee ilman muuta. Itse olin lastensuojen hampaissa aikoinaan mielenterveysongelmani vuoksi, ja sossun tädit olivat kovasti huolissaan kun omistamani talon pattereissa olisi heidän mukaansa pitänyt olla jotkin suojaverkot? Onneksi tämä asia sentään ei sitten mennyt pidemmälle.
Onko heillä sähköä? Tee se ls-ilmoitus myös pistorasioista. Sähköhän voi olla paljon vaarallisempi kuin tuli.
Kirjaa mieluummin itsesi sisään laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä sähköä? Tee se ls-ilmoitus myös pistorasioista. Sähköhän voi olla paljon vaarallisempi kuin tuli.
Tämä oli siis sarkasmia.
Siinä on hei luukut välissä, ne minkään tulen kanssa oo kosketuksessa.
Voi että kun maailma tarvitsee lisää sinun kaltaisiasi! Teet sen lasun kuitenkin koska koet olevasi hyvä ihminen. Sinusta pitäisi tehdä ilmoitus. Olet vaaraksi perheiden hyvinvoinnille.
Jos koskee kerran, niin eivät koske uudelleen. Ei se mitään vaarallista ole, vaan normaalielämän oppimista. Suurimmassa osassa omakotitaloja on tulisija tai useampikin. Eikä se kiinnosta lastensuojelua pätkääkään.
Valtakunnallinen mielenterveysneuvonta 0203 91920 , aloita aluksi soittamalla tuonne.
Jaa-a. Mahtaisi olla lasun paikka yllättävän monessa taloudessa jos "aito" tuli olisi perusteena. Puuhella tuskin tuottaa sen suurempaa vaaraa kuin puilla lämpeävä saunan kiuas, takka tahi leivinuuni. Kynttilöitäkin jotkut uskaltavat poltella.
Jospa AP käyttäisit aikasi johonkin tuottavampaan, kuin turhien lasujen tehtailuun?
Meilläkin puuhellassa tulet päivittäin ja takkaakin lämmitetään.
Voi voi. Onkohan tämä ihan provo kokonaan. Voisit puuttua asiaan, jos taloa ei lämmitettäisi ollenkaan. Silloin olisi syytäkin.
Unohdit kirjautua sisään, Silppu.