Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihtunut yli 10 kiloa, vinkkejä millä saada paino pysymään

Vierailija
05.01.2020 |

tässä. Mutta toki voi vähän nousta kun haaveissa olis saada lihasmassaa..

Pelottaa että kun paranen ja voin alkaa syödä, paino pomppaa takaisin siihen miatä lähdettiin tai nousee enemmänkin.

Olen äärettömän huono kontrolloimaan syöntejäni ja sokerista eroon pääsy yhtä taistelua jonka aina häviän.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotus:

voit käydä joka päivä vaa'alla, mutta ota yksi tietty päivä viikosta, jolloin merkitset painon vihkoon. Siis esim. joka la klo 9. Esim.:

la 28.12.: 92,3

la 4.1.: 92,2

la 11.1.: 91,9

Ota joku tavoite, esim. keskimäärin vähintään 200 g/viikko. Vuodessa paino putoaa tällä tavalla 10,4 kg.

Muista, että laihduttaminen ei ole sama asia kuin jatkuva nälkä. Voit syödä paljonkin, jos jätät pois kaloripommit.

Paljon syöminen on typerää. Jatkuvaa nälkää ei tarvitse kärsiä syömällä järkevästi.

En sanonut, että täytyy syödä paljon ... Mutta jos syö kaloripommeja, muuta ei voi paljon syödäkään, jos aikoo laihtua.

Lukeehan tuossa: "voit syödä paljonkin"

Vierailija
22/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotus:

voit käydä joka päivä vaa'alla, mutta ota yksi tietty päivä viikosta, jolloin merkitset painon vihkoon. Siis esim. joka la klo 9. Esim.:

la 28.12.: 92,3

la 4.1.: 92,2

la 11.1.: 91,9

Ota joku tavoite, esim. keskimäärin vähintään 200 g/viikko. Vuodessa paino putoaa tällä tavalla 10,4 kg.

Muista, että laihduttaminen ei ole sama asia kuin jatkuva nälkä. Voit syödä paljonkin, jos jätät pois kaloripommit.

Paljon syöminen on typerää. Jatkuvaa nälkää ei tarvitse kärsiä syömällä järkevästi.

En sanonut, että täytyy syödä paljon ... Mutta jos syö kaloripommeja, muuta ei voi paljon syödäkään, jos aikoo laihtua.

Lukeehan tuossa: "voit syödä paljonkin"

Mun oma kokemus on se, että voi syödä yllättävän paljonkin lihomatta, kun vain syö oikeanlaista ruokaa. Ja tietenkin lasken kalorit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sokerikoukku, ja siihen ei auttanut kuin kokonaan lopettaa herkut. Ei toiminut mikään vähän silloin tällöin, se oli aina menoa sitten. Tsemppiä ap :)!

Vierailija
24/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-punnitse itsesi joka aamu

-16:8 paasto jatkuvasti

-yksi vapaavalintainen ateria viikossa esim. pizza perjantaisin, ei kokonaista mässäilypäivää!

-turhat hiilarit pois jolloin vaikkapa juustolla herkuttelu ei ole mikään ongelma ;)

-viiniä maltillisesti viikonloppuisin

Vierailija
25/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINEEN VAIHDUNTA ON YKSILÖLLISTÄ. ÄLÄ KUUNTELE JUNTTEJA.

Toisille säännöllinen syöminen pitää hoikkana kun taas toisilla se kerryttää massaa.

Ihan yhtälailla toisilla ruisleipä pierettää ja toisilla ei.

Kokeilemalla sen oman kropan toiminan oppii tuntemaan parhaiten. Eli kokeile eri ateriarytmrjä ja vaihtoehtoja lautaselle. Älä kuuntele ohjeita tyyliin "syö säännöllisesti 5 porkkanaa ja hymyile".

Vierailija
26/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samalla tavoin kuin tähänkin asti. Kun paino putoaa, putoaa myös energian tarve ja saavutat tasapainotilan.

Vierailija
27/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyviä pihvejä tai vaikka kokonaisia grillibroilereita ilman ranskiksia tai muita lisukkeita laihtuu varmasti.

Vierailija
28/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyviä pihvejä tai vaikka kokonaisia grillibroilereita ilman ranskiksia tai muita lisukkeita laihtuu varmasti.

Ne kannattaa syödä jäisenä niin kuluttaa enemmän energiaa.

Vierailija
29/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta terveellisiä herkkuja, kuten vaikka mansikoita tai tuoretta ananasta. Pidä huolta, että kotona on aina sellaista syötävää, jolla ei pysty lihomaan. Herkkunälän iskiessä turvaudu ensisijaisesti terveellisiin herkkuihisi. Niiden ei tarvitse olla mitään täysin rasvattomia tai kalorittomia juttuja, kunhan ovat vaan kevyempiä kuin se pahempi vaihtoehto. Suklaalevyn tilalle suklaavanukas esimerkiksi.

Sama kunnon ruoan kanssa. Tee kotona vain terveellistä ruokaa, jota voi syödä mielin määrin. Ei mitään laihduttajien kurjuusruokaa kumminkaan, vaan hyvää perusruokaa, josta itse tykkäät. Syö ensisijaisesti vatsa täyteen jotain, millä ei voi lihoa, ja vasta viimeiseksi vähän jotain runsasenergisempää.

Vierailija
30/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut nyt 6 kk pitämään poissa laihduttamani 15 kg, laihdutin 21dayfix -menetelmällä joka kontrolloi annoskokoja ja ohjaa oikeaan suhteeseen proteiinien, vihannesten/kasvisten, hiilarien, hedelmien/marjojen ja rasvojen valinnassa. Puoleen vuoteen enää ole käyttänyt purkkeja mutta annoskoot jääneet 'selkäytimeen' joten paino ei ole noussut. Nyt tarkoitus vielä kiinteyttä ja nipistää 5 kg pois joten otan annoskokija tarkemman ottamiseen taas käyttöön muutamaksi kuukaudeksi.

Vierailija
31/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olet sairauden takia laihtunut et ole laihtunut. valot päälle. onko sun hyvä olla on tärkein kysymys kaikki muu on sitä silppua mitä tulee ja menee.

Nyt meni ohi. Olenko siis oikeasti 10 kiloa painavampi kuin vaaka näyttää vai mitä selität?

Olen laihtunut, en laihduttanut.

Tavote pysyä tässä painossa tai vaikka pari kiloa pois vielä, mutta tärkeämpi olisi saada lihasmassaa ja pysymään paino kurissa.

Ap

Vierailija
32/32 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille vinkeistä. Lisää saa jakaa pohdittavaa ja ajatuksia. 😊

Ap