Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lyhyellä varoitusajalla teille saa tulla kylään?

Vierailija
05.01.2020 |

Mies ilmoitti viestillä klo 13 (oli sovitusti pois kotoa n. klo 12 - 16), että vieraita olisi tulossa noin klo 16. Ilmoitin miehelle, että mulle ei käy, koska halusin ottaa pienet päiväkännit ja epäilin olevani silloin jo päikkäreillä. Nyt minua syyllistetään, minun olisi pitänyt luopua omasta suunnitelmastani yllärivieraiden takia 🤔

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on puhdas ja vähän vierasvaraa aina kaapissa. Ei tartte ilmoitella erikseen.

Vierailija
82/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ottaisin puolisen tuntia varoaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lupaa kylillä ollessaan vieraiden tulla kysymättä kotonaolijan mielipidettä. Mielestäni ei ole todellakaan ok.

Vierailija
84/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka on tulossa. Päivä- tai edes iltakännejä meillä ei kyllä harrasteta.

Vierailija
85/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia "tehokasta peliaikaa". Ei siis siten kuten 850km päässä asuvat appivanhempani tekivät eli ilmoittivat myöhään edellisiltana, että tullaan sitten huomenillalla teille. Edessä siis yö ja työpäivä ja sen jälkeen tulivatkin. Joskus ilmoittivat vasta aamulla kun olimme lähdössä töihin,että tulevat sitten kun tulette töistä. Ärsytti. He olivat siis saattaneet olla samassa kaupungissa jo viikon muiden sukulaisten luona, mutta ilmoittivat vasta viime tipassa tulostaan. 

Vierailija
86/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa sikoläteissä te oikein elätte, jos tuntikaupalla tarvitsette siivous / järjestelyaikaa?

Tätä ihmettelen itsekin kun tätä ketjua luin!

Minä ainakin tarvitsen henkistä latautumisaikaa, että jaksan kohdata ihmisiä, varsinkin kotonani. Jo herätessä olisi hyvä tietää miten energia pitää päivällä käyttää. Jos olen jo ollut päivällä ylimääräisen sosiaalinen ja tulee vielä yllärivieraita, niin uuvun aivan tolkuttomasti.

Terveisin muuten ihan tavallinen, työssäkäyvä perheenäiti

Vierailija
87/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on siisti yleensä aina, mutta minä en. Ne hetket, kun olen vapaalla olen alushousut ja villasukat jalassa ja tukka likaisena. Teen kotihommia, käsitöitä nakkena ja illalla vasta yleensä saunaan, ettei iho kuivu. Tunnin varoajalla saisin rauhassa peseytyä ja kehitellä jotain tarjottavaa.

Vierailija
88/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti vieraat ovat tervetulleita meille aina. Ei ole ruuhkaksi asti nykyisin kun kyläilykulttuuri muuttunut paljon ja kaikilla tuntuu olevan paljon omaa aikataulutettua ohjelmaa.

Tunnissa saan tarvittaessa siistittyä muutamat kohdat kotona ”edustuskuntoon”.

Vierailija
89/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luo saa aina tulla. Mielelläni ottaisin vieraita vastaan, kun asun tällä hetkellä kaukana sukulaisista ja ystävistä ja olen vähän yksinäinen

Vierailija
90/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko siinä ovikelloa soittaessa menee kun sen oven saa auki...

Vierailija
91/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yllätysvieraista tähän aikaan vuodesta kun olen "aina" väsynyt ja joudun miettimään päiväni niin, että jaksan.

Vierailija
92/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa sikoläteissä te oikein elätte, jos tuntikaupalla tarvitsette siivous / järjestelyaikaa?

Tätä ihmettelen itsekin kun tätä ketjua luin!

Minä ainakin tarvitsen henkistä latautumisaikaa, että jaksan kohdata ihmisiä, varsinkin kotonani. Jo herätessä olisi hyvä tietää miten energia pitää päivällä käyttää. Jos olen jo ollut päivällä ylimääräisen sosiaalinen ja tulee vielä yllärivieraita, niin uuvun aivan tolkuttomasti.

Terveisin muuten ihan tavallinen, työssäkäyvä perheenäiti

Ihan sama juttu mulla 👍 Kaikki ei vaan sitä ymmärrä 🙄

Vierailija
93/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Vieraiden tulo siirrettiin tälle päivälle. Sain tehtyä kotihommat mitä aioinkin. Otin muutaman olusen touhutessa. Sitten kävin saunassa, söin ja menin päikkäreille.

"Ongelma" oli siis miehen yksipuolisesti sopima vierailu. Olen myös hyvin väsynyt, enkä ylipäänsä yhtä sosiaalinen kuin mieheni. Hän saa mielinmäärin tavata ihmisiä, kunhan ei tuo niitä kotiin kysymättä minulta.

Tänään tapaan vieraat oikein hyvillä mielin 😊

Vierailija
94/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä kodeissanne oikein tapahtuu, te jotka tarvitsette monen päivän varoitusajan vieraita varten? Ette kai te omankaan perheen kanssa ole ilman ruokaa sotkun keskellä?

Esim. itse teen vuorotyötä, kirjoitan samalla gradua, ja lisäksi on eräs aikaa vievä harrastus. Jos joku tulee yllättäen ovelle, olen siis todennäköisesti joko töissä, harrastuksessa, yliopistolla tai kotona vastamelukuulokkeet päässä kirjoittamassa gradua. Siksi on fiksua sopia vierailusta hyvissä ajoin etukäteen.

Vierailija
95/95 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman varoitusta saa tulla. Mutta harva tulee kun asun toisessa kunnassa kuin tutut (naapureita lukuunottamatta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän