Miten lyhyellä varoitusajalla teille saa tulla kylään?
Mies ilmoitti viestillä klo 13 (oli sovitusti pois kotoa n. klo 12 - 16), että vieraita olisi tulossa noin klo 16. Ilmoitin miehelle, että mulle ei käy, koska halusin ottaa pienet päiväkännit ja epäilin olevani silloin jo päikkäreillä. Nyt minua syyllistetään, minun olisi pitänyt luopua omasta suunnitelmastani yllärivieraiden takia 🤔
Kommentit (95)
Läheisimmillä riittää päivän varoaika, muuten ainakin pari päivää.
Tunti, ehtii pahimmat siivota jos on sotkuinen kämppä. Asun yksiössä.
Noin 10 minuuttia. Meilä on aina sen verran siistiä että vieraita voi tulla, korkeintaan vessan pikapyyhkäisy 2min ja oma tukka ponnarille ja siistimmät vaatteet kotivaatteiden tilalle.
Mielestäni yllätysvieraille voi vaan keittää kahvit ja sanoa että voi voi ei ole muuta tarjottavaa, ellei jotain keksejä ole kaapissa. Yllätysvieraat ymmärtää että ei ole voitu varautua tarjoiluilla.
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa sikoläteissä te oikein elätte, jos tuntikaupalla tarvitsette siivous / järjestelyaikaa?
Tätä ihmettelen itsekin kun tätä ketjua luin!
Miksi joku menee yllätysvierailulle? On todella epäkohteliasta tunkea toisten kotiin ilman kutsua.
Miksi joku menee yllätysvierailulle? On todella epäkohteliasta tunkea toisten kotiin ilman kutsua.
Mitä siellä kodeissanne oikein tapahtuu, te jotka tarvitsette monen päivän varoitusajan vieraita varten? Ette kai te omankaan perheen kanssa ole ilman ruokaa sotkun keskellä?
Meillä on tiukat aikataulut ja halutaan olla rauhassa. Ei ole aikaa eikä haluja passata jotain yllätysvieraita.
Me ei haluta mitään vieraita meille. Koti on meitä itseämme varten.
Meille saa tulla ilmoittamattakin. Lasten kaverit, naapurin rouvat / lasten kavereiden äidit, omat ja miehen vanhemmat näin tekevätkin. Muiden kanssa yleensä sovitaan.
Minun luokseni ei saa tulla millään varoitusajalla ennenkuin olen hyväksynyt kyläilypyynnön esim. tekstarilla. Vähintään edellisenä päivänä pitää asiasta sopia. Jos joku tulee yllättäen, en avaa ovea.
Sen verran että ehtii siirtää lojuvat vaatteet nurkan taa ja pestä vessan (taso pölyinen, pönttö ei yleensä paskainen) ja vaihtaa käsipyyhkeen. Itseä vituttaa että mies ei viitsi katsoa vessaa kuntoon kun sanoo tutuilleen että poikkea vaan...munko se muka pitäis tehdä?!
Kaffepullaa ei ylläreille löydy.
Meille voi tulla koska vaan. Joka päivä melkein on joku vieras. Vessat pidetään aina siistinä. Kellarissa on toinen pakastejääkaappi, josta saa vaikka tarjottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaan oven vain poliiseille, jos heillekään.
He osaavat kyllä avata sen oven tarvittaessa ihan ite.
Voi voi, tänne ei kuule pääse muut kuin joulupukki savupiipun kautta.
Ja poliisit rivakalla potkulla 👮♂️
Yllätysvieraat mukavia, koska silloin ei tarvitse olla mitään erikoista tarjottavaa- kahvia, pullaa ja keksejä. Useimmiten pulla ja pikkuleivät on tullut kuitenkin itse syötyä!
Nopean pikasiivouksenkin kerkiää tehdä, kun näkee ikkunasta auton tulevan tulevan pihalle!
Juu, poliisit vaan porkimaan ovet auki yllätysvieraille...ei hyvää päivää...
Mä oon sanonut kaikille jotka mahdollisesti voisivat tulla kylään että tervetuloa milloin vaan kunhan muistatte 2 asiaa:
1.)En ole välttämättä kotona
2.)Kahvia on aina muuta ei välttämättä
Ja olen sanonut että jos toiveena kahvikestit niin ilmoittakoot ajasta 2vrk ennen ja aika toive esim. Klo13
Kyläilyt on muinaisjäänne. Ei kiitos enää koskaan vieraita.
No riippuu... naapurit saattaa tulla meille ihan noin vaan. Mieluiten 10-15 minuutin varoitusajalla niin kerkeen siivota pahimmat roinat ja pestä vessan jne. Kohtuullisen siistiä meillä on aina.