Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihdutus, onnistuuko?

20.06.2006 |

Onko kukaan onnistunut laihduttamaan vaikka on kilpirauhasen vajaatoiminta? Mitä olette syöneet? Mitä välttäneet?

Itse olen saanut laihdutettua terveenä ollessa painonvartijoiden ohjeilla 22 kg. Mutta viime kesänä sain kilpirauhastulehduksen ja sen jälkeen tuli vajaatoiminta. Paino nousi tuon sairasteluaikana lähes kymmenen kiloa (silloinkin laihdutin ja söin 13-16 pistettä päivässä!!!).

Enää sen jälkeen en ole saanut painoa tippumaan. Esim. ekana viikkona tippuu 2-3 kiloa, sen jälkeen paino alkaa hiljalleen nousemaan, kunnes kuukauden jälkeen ole turvonnut entisestäni. Pahimmoilleen isoja nesterakkuloita kertyy jalkoihin. Vatsa ei toimi kuin kerran kahdessa viikossa yms muita vajaatoimintaa kuuluvia oireita. Sitten kun syön taas kunnolla (makkaraa yms rasvaista suolaista...) alkaa elimistö taas toimimaan. Olen yrittänyt syödä suolaa enemmän, mutta kasvisvoittoiseen ruokaan jotenkin liika suola ei sovi.

Jotenkin alkaa tuntua siltä, että mun on paras luovuttaa ja olla parikymmentä kiloa ylipainoinen hirviö.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan reilut 10 vuotta sitten. Silloin painoa tuli 10 kiloa yhdessä hujauksessa. Silloin alta 20 vuotiaana ei juurikaan liikakiloja ajatellut eikä niitä silti hirveästi ollutkaan.

Nyt lasten syntymien jälkeen olen alkanut dieetille. Ihan normaalisti minulta nyt on paino tippunut, vaikka mitenkään tarkka en pisteiden suhteen ole ollut. Painonvartijoiden avulla olen painoa tiputtanut. Niihin lukemiin, joissa oli 20 kymppisenä en ole päässyt enkä edes yritä.

Mitä olen lukenut aiheesta, niin toisilla paino tippuu, jahka lääkitys on kohdallaan, mutta ei kaikilla.

Käy katsomassa kilpirauhasfoorumin sivut, jos sieltä saisit vinkkejä.

eli: www.kilpirauhas.info/foorumi

- Minlee

Vierailija
2/2 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on TSH ja T4V arvot kohdallaan, elimistösi pitäisi toimia ihan normaalisti.

Milloin olet ollut lab-kokeissa viimeeksi? Minulla meni melkein 2 v ennen kuin arvot saatiin tasapainoon. Lääkitystä titrattiin jatkuvasti.

Jos arvot heittelevät paljon, kannattaa vaatia lääkäriltä tarkkaa seurantaa, kävin itse 2 kk välein kokeissa.

Toisilla on niin herkkä kroppa reagoimaan muutoksiin, hormoonista kun on kysymys, voi pienikin muutos aiheuttaa oireita.

Jos haluut kirjoittaa niin laita s-postia tiinu34@suomi24.fi

Kamppailen itsekin painon kanssa, nyt 4 kg 2 vko:ssa tippunut ihan ruokavaliomuutoksella. piti mennä painareihin, mutta en viitsi maksaa18+9,95¿ siitä että pääsen vaa`alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän