Kannattaako kirppismyynti?
Jos viikkovuokra on 35€, millaisia hintoja kannattaa laittaa, että saa edes pöytävuokran?Helpommalla pääsisi, jos veisi kierrätyskeskukseen, mutta tarttisin nyt joka euron.
Kommentit (49)
EI kannata. Pöydän viikkovuokra on tosiaan sen 35e/vk. Siihen päälle maksulliset hintalappuarkit, menee varmaan muutama euro niihin. Sitten bensa/bussiliput jos et kävellen pääse.
Laskin, että mulla täällä Oulussa menee sellaiset noin 45e viikossa sis viikkovuokra, tarrat ja bussi viedessä ja myymättömät takasin tuodessa. Mutta lisäksi pöytää pitäisi käydä siivoamassa ja täydentämässä.
Vamaan muutaman satasen edestä saisi olla pöydällä tavaraa, että kannattaa. Kaikki ei mene kuitenkaan kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tuolta kirppiksiltä jotkut koijarit saa ilmeisesti helpostikin pöllittyä tavaraa, kun äidiltä oli hävinnyt suuri maitotonkka ja siihen loppui hänen kirppishuuma.
Joku oman pöytänsä tyhjentänyt vienyt sen tonkan tai sitten yrittäjä itse. Tiedän useampia varastelevia kirppisyrittäjiä (eivät siis kuulu tuttavapiiriini vaan olen saanut heidät kiinni varastamisesta, minulta pöydän vuokraajana). Yksikin juuri vietti 10v päivää kirppisyrittäjänä, yhtä hymyä ja viattomuutta lehtijutussa. Minä tiedän totuuden. Yrittäjän on helppo sanoa asiakasta varkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirpparimyynneillä tule lainkaan voittoa. Voitto tarkoittaa sitä että myy tavaran suuremmalla hinnalla kun on sen ostanut. Nykyään kukaan ei halua kirpparilla maksaa tavarasta edes puolta sen käyvästä arvosta. Mielellään otettaisiin ilmaiseksi.
Toki jos haluaa eroon ylimärräisestä tavarasta sitä voi kirpparilla myydä, mutta mitään voittoja siitä on turha odottaa, joskus on hyvä jos saa edes pöytävuokran kasaan.
Voi tsiisus, taas joku saivartelija. Aina löytyy vähintään yksi joka tulee inttämään jokaiseen kirppiskeskusteluun tätä samaa. Kait nyt jokainen tajuaa ettei kirppismyynti ole yritystoimintaa eikä tuota voittoa kuten yrittäjälle 😄.
Jossain Facebookin kirppisryhmässä näin jonkun myyvän tarjouskaupalla vaatteitaan. Vaatteet kuvattuna ja sai tarjota haluamallaan hinnalla. Näytti ainakin jotain menevän kaupaksi. Onhan siinä tietysti sitten se postittaminen jos ei noutaa pysty.
Minulla päinvastaiset kokemukset (etelä-karjala), jään aina viikon myynnistä noin satasen voitolle. Nytkin lokakuussa jäin 140e voitolle, myynti oli 170e ja pöytävuokra 30e. Samoin siskoni joka piti 3 viikkoa pöytää (enimmäkseen lastenvaatteilla, ei merkkivaatteet), niin jäi noin 400e voitolle.. eikä siinä oli mitään työtä, tarralappuihin hinta ja mikä tuote ja liimaa tuotteeseen kiinni. Itse en nykyisin jaksa enää kirjata erilliselle lapulle, jonka sieltä saa että mikä tuote oli mikäkin viivakoodi, jotta voisi myynnin päätyttyä katsoa mitä meni ja varastettiinko mitään. Itseä ei edes haittaa jos joku varastaa jotain koska en myy mitään arvokasta kuitenkaan, eipähän tarvitse paljoa kantaa tavaraa kotiin.
Käsittääkseni kannattaa.
Pöytävuokra 4 e vrk. Ja jos myyt vaikka 15 pv niin 11 e tulee sulle. Eli jotain 132 e.
Mutta hinnat pitää olla kohdallaan. Jos tuotteen saa samalla hintaa kaupasta niin kuka ostaa sen kirppikseltä?
Mä sain viimeksi 140 euroa pöytävuokran jälkeen käteen. Olin positiivisesti yllättynyt kun myytävä tavara oli vain vaatetta ja vähän leluja. Ei edes mitään erityistä vaatetta vaan ihan perus siistiä nykyaikaista vaatetta. Pääasiassa omiani sekä pojan koossa 98-110cm.
Silloin kun on paljon ulkovaatetta myynnissä niin on tullut useampikin satanen mutta yleensä saan noin 170 euroa käteen.
Eli mielestäni kirppismyynti kannattaa. Sellaiselle kirppikselle vaan vie missä käy porukkaa ja on suosittu.
Olen kierrwllyt kirppiksiä nyt kk ajan ihan sillä silmällä, että mistä varaisin pöydän itse. Kaupungissa 3 hyvällä paikalla olevaa kirpputoria. Pöyrävuokra 30-35e/vk ja tarrat siihen päälle. Näyttää siltä, että monissa pöydissä seisoo ne samat tavarat viikosta toiseen. Onkohan omistajalla omia pöytiä kun on noin varaa pitää?
Ei kirppistuloja veroteta. Jääkö voitolle tarkoittaa kirppistelyssä tottakai sitä että jääkö rahaa käteen sen jälkeen kun siitä vähennetään pöytävuokra + mahdollinen provisio.