Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kirppismyynti?

Vierailija
05.01.2020 |

Jos viikkovuokra on 35€, millaisia hintoja kannattaa laittaa, että saa edes pöytävuokran?Helpommalla pääsisi, jos veisi kierrätyskeskukseen, mutta tarttisin nyt joka euron.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksien mukaan ei hirveästi kannata. Ihan sama mitä myy ja vaikka tavara olisi melkein kuin uusi tai jopa uusi, niin ihmiset yleensä haluaa maksaa tavarasta mahdollisimman vähän.

Vierailija
2/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuolta kirppiksiltä jotkut koijarit saa ilmeisesti helpostikin pöllittyä tavaraa, kun äidiltä oli hävinnyt suuri maitotonkka ja siihen loppui hänen kirppishuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tämä myös. Meillä on todella paljon lasten vaatteita ja tarvikkeita sekä esimerkiksi äitiys- ja imetysvaatteita. Haluaisin myydä nuo pois, mutta en oikein tiedä missä. Facebookia en käytä joten käytännössä vaihtoehtoina on joko kirppispöytä tai tori.fi. Mitä esimerkiksi lastevaatteista kannattaa pyytä (eivät ole merkkitavaraa vaan esim Lindex tai muumit)?

Vierailija
4/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata tehdä sitä työmäärää saadakseen muutaman kympin.

"Tienaamaan" pääsee myymällä uusia!! tai kerran pari käytettyjä Marimekon, Gugguun yms kalliiden merkkejen vaatteita puolella hintaa. Toki jokainen ymmärtää ettei se ole mitään bisnestä.

Ystäväni ostaa kalliita lastenvaatteita ja pitää niitä sen verran lasten päällä että saa hienoja kuvia instaan. Sitten myy pois. Hänellä pahoja rahankäyttöongelmia.

Eli jos myyt ihan normi kamaa niin ei kannata. Vie suoraan spr.

Vierailija
5/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee, kun panee Tori.fi myyntiin aina kunnon kasan samankokoisia vaatteita, tyyliin 20 vaatetta kympillä. Perusvaatteesta saa 0,50-1,50 kirppiksellä. Merkkituotteet on asia erikseen.

Vierailija
6/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut pöytä kolmella eri kirpparilla etela-suomessa parin viime vuoden aikana ja kyllä on huonosti kauppa käynyt. Myyntivoitto n. 60-80€/vko ja siitä vielä pois bensakulut. Ajoja yhdistämällä ja itse tehdyillä kirppislöydöillä yrittänyt että jäisi "enemmän" plussan puolelle.

Ne ajat, kun myyntivoitto saattoi olla 300€ ovat todellakin ohi.

Vierailija
7/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaista tavaraa sulla on. Itselläni ei kannata, kun ei ole mitään merkkikamaa. Olen muutaman kerran pitänyt kirppispöydän ja kulujen (pöytävuokra ja bensat muutama euro päälle) ”voittoa” on jäänyt ehkä 20-40 euroa. Rahaa toki sekin jos muuten puilla paljailla, mutta työssä käyvänä ja kohtuullisesti tienaavana ei tuossa ole järjen häivää. Hirveä vaiva!

Toki jos olet kova shoppailemaan ja sinulla on merkkivaatetta, voit päästä ihan hyville viikkomyynneille. Mutta toisaalta myytyihin tavaroihin on kulunut jo niin paljon rahaa että tappiolle jäät joka tapauksessa.

Vierailija
8/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin itsepalvelukirppiksellä 16 euroa miinukselle. Oli ihan perusvaatteita ja laukkuja, osa uusia ja laput kiinni, hinnat euron luokkaa. Ei vaan mennyt.

Sama kun kokeiltiin Siivouspäivää: myin meistä kolmesta kaveruksesta parhaiten ja sain 22 euroa. Aika kehno tuntipalkka.

Ihmiset ei halua haalia lisää vaan luopua vanhasta. Siksi käytetystä on nyt ylitarjontaa eikä sitä saa minnekään. Energiajätteeksi vaan.

Vierailija
9/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsen en haaskaisi rahojani kirppiksien viikkovuokriin, vaan säästäisin tavarat kesään ja lähtisin myymään niitä kesäkirppiksille. On paikkoja, joissa myyminen on ilmaista, eikä tarvitse maksaa vuokria.

Esim. kesäsunnuntaisin stadissa, Dallape puiston kirppiksellä. 

Siellä nähdään taas toukokuussa (loppukuusta) alkaen. :D

Vierailija
10/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mutta ei muualla kuin netissä. Suosittelen vähänkäytetty.fi sivustoa, pääset kaikista kerralla eroon kun näet vaivan kuvata hyvin ja mitata sekä laatia tekstin huolella. Sitten vain postiin ja odottelet rahan tuloa. Muista hyvät kuvat ja hyvä myyvä teksti!! Itse olen tienannut muutaman satasen viime vuoden aikana tavaroilla joita kiikutin kivijalkakirppikselle kerta toisensa jälkeen eivätkä menneet kaupaksi. Vähänkäytetyssä menevät ja paremmalla hinnalla vaikka vielä tulee yrityksen oma provikka päälle. Olin jo aikeissa kärrätä kaatopaikalle ja jotain tarjosin ilmaiseksikin Torissa, mutta ei kelvanneet kellekään. Nettimyynnissä vielä sekin hyvä puoli että varkaita ei ole.

Vierailija
11/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetty on ihan hyvä vaihtoehto.Onhan siinä vaivaa mutta osan saa myytyä ja loput saa annettua helpolla pois *tai saa takaisin jos haluaa.

Vierailija
12/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkäytetty on ihan hyvä vaihtoehto.Onhan siinä vaivaa mutta osan saa myytyä ja loput saa annettua helpolla pois *tai saa takaisin jos haluaa.

Surkea palvelu, asiakas tekee työt 90 % ja sivusto vie voitot.

Vierailija
13/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä olet myymässä. Jos pelkkiä vauvan vaatteita tai h&m toppeja niin ei kannata. Jos on jotain muumimukeja tms keräilykamaa niin kyllä tuon pöytävuokran äkkiä kuittaa. Itsellä myynti ollut yleensä 120-150e viikko ja tästä summasta euron tai 50 sentin vaatteita ehkä 4-7 euroa.

Vierailija
14/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkea palvelu, asiakas tekee työt 90 % ja sivusto vie voitot.

Kyllä siinä jää iso työ vielä yritykselle kun säilyttää tavaroita, pakkaa ja kuljettaa, hoitaa viestinnän ja maksuliikenteen, palautukset ym sekasotkut. Mielellään myyn edullisemmin kun joku jaksaa tehdä tuon "likaisen työn". Tavarat kuitenkin sellaisia mitä en tarvitse ja jos ei kukaan osta niin kuormittaa kaatopaikkaa. Tuolta kun voi yksillä postikuluilla ostaa usealta myyjältä samaan pakettiin niin saa helpommin myytyä hyvinkin monenlaisia tavaroita, ei vain vaatteita. Monet tavarat mitä huutonetissä olen yrittänyt myydä kuukausia, menevät kaupaksi hetkessä vähänkäytetyssä just sen vuoksi että voi ostaa usealta myyjältä samaan pakettiin. Palvelu on ainakin minulle ollut hyvä vaikka onkin myönnettävä että ilmoitusten laatiminen on työlästä ja sivustossa vielä paljon parantamisen varaa. Paranee koko ajan kun annetaan asiakkaina palautetta, asiallista sellaista.

Vierailija
15/49 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.Esim vähänkäytetyssä ei tarvitse sitä säätöä ostajien kanssa...mikä iso plussa.Toki muuten sama vaiva kuin tori/huutis yms.

Vierailija
16/49 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa liittyä facebookiin, siellä suurin osa myy ja löytyy paikkakuntaiset ryhmät melkein joka tavaratyypille. Tietysti jos kuuluu näihin jotka kovaäänisesti vastustaa Facebookia ja tykkää ylpeillä siitä etteivät ole siellä, pitää tyytyä esim tori.fi jne.

Tämä yksi syy miksi olen facessa, ei se minulle mikään pääasiallinen sosiaalinen media ole kuviien jakoon jne, mutta esim myyntiryhmät hyviä.

Vierailija
17/49 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on kehuskellut miten hän on vuosien ajan saanut kirppareilta satojen eurojen voiton. No, on ollut myös vuosien ajan krooninen ostosholisti, joka on täyttänyt kaappiinsa vaatteilla, kengillä ja muulla tavaralla. On siis polttanut ensin tuhansia euroja rahaa ostoksiinsa sekä Suomessa että etenkin ulkomailla. Itsellä jäi lastenvaatekirppis aikoinaan ekaksi ja vikaksi, kun viikon myynnistä sai kolme euroa voittoa, vaikka vaatteet todella siistejä ja yhdellä lapsella ollut. Pöytää sotkettiin yms.Vien suosiolla Uffin tai Kontin laatikkoihin kaikki ehjät vaatteet, joista pitää päästä eroon.

Vierailija
18/49 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemuksien mukaan ei hirveästi kannata. Ihan sama mitä myy ja vaikka tavara olisi melkein kuin uusi tai jopa uusi, niin ihmiset yleensä haluaa maksaa tavarasta mahdollisimman vähän.

Itsellä taas hyviä kokemuksia.

Etenkin lastenvaatteet kokoluokassa 86cm eteenpäin ovat menneet hyvin, hyväkuntoisista laadukkaista tavaroista saanut helposti myös 10e hintoja (siis ulkovaatteet, kengät, välihaalarit jne).

Hanskoista taas saanut 3e-5e per pari, ollut siis kurahanskoja, ja välikausi- ja talvihanskoja.

Tuotto ollut yleensä väliä 40-70e. Jollekin varmaan sitten liian vähän, mutta itselleni kaikki lisäraha on plussaa.

Vierailija
19/49 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon lasten vaatteita jäänyt varastoihin, niin kannattaa. Tosin työmäärä, peset, viikkaat, hinnoittelee, kuljetat, järjestelet ja tsekkaat myyntipöytää, on aika iso. Toisaalta, mitä niitä vaatteita varastoissa pitää vuosikausia, jos niille ei ole käyttöä. Tietenkin, jos kuvittelee saavansa ostohintoihin nähden paljonkin takaisin, niin turha toivo.

Vierailija
20/49 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmena peräkkäisenä vuonna ollut kirppiksellä 4 vko pöytä. Eka vuona myin n 500e viime vuonna n 400e nyt olen kolmessa viikossa myynyt 280e . tavaraa nurkista pois, koriste-esineitä, muutama vaate, tauluja, itse maalattuja, posliinia, lasimaljakoita, koruja, siis ihan sekalaista. 30e/vko vuokra, 3 krt vkossa käynyt katsomassa, eli autokulut 4e kerta + pysäköinti 1e eli 15e/vko x 4 = 60e koko ajalta. Aiemmin olin toisella kirpparilla, mutta varastettiin niin paljon, etten sinne enää mene, nykyisellä varkausprosentti on tasan 0  .  Eli pöytä 120e/4vko + autok. 60 yht 180e  Siitä voi laskea mitä jää. Lisäksi firma ottaa vielä 15% myynnistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi